پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
6 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۸ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
238 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) نوشته یحیی فوزی

جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) ایدئولوژی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و به عقاید مذهبی و سیاسی رهبر انقلاب ایران، آیت الله العظمی سید روح الله مصطفوی خمینی اشاره دارد. خمینیسم همچنین به طبقه روحانی حاکم در ایران بعد از سال 1979 اشاره دارد.

همچنین می‌تواند برای رادیکالیزاسیون بخش‌هایی از جمعیت شیعه در ایران، عراق و لبنان و استخدام توسط دولت ایران از اقلیت‌های شیعه در افغانستان مورد استفاده قرار گیرد، عربستان سعودی، و آفریقا. کلمه خمینیست که از خمینیسم گرفته شده است، برای توصیف اعضای حکام روحانی ایران و تمایز آن‌ها از روحانیون عادی مسلمان شیعه نیز استفاده می‌شود.

جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی
جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی

اندیشه سیاسی امام خمینی pdf

تحت رهبری خمینی، ایران پادشاهی هزاره خود را با یک حکومت دینی جایگزین کرد. خمینی تغییر عمده پارادایمی را در مذهب شیعه ایجاد کرد. وی فقهای اسلامی را نه تنها دارندگان مرجعیت دینی بلکه مرجعیت سیاسی اعلام کرد که باید از آنها به عنوان “ابراز اطاعت از خدا” اطاعت شود و حاکمیت آنها بر همه احکام ثانویه در اسلام مانند نماز، روزه برتری دارد.

دانلود رایگان خلاصه کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی یحیی فوزی

به گفته ولی نصر، در خارج از ایران، تأثیر خمینی در میان جمعیت بزرگ شیعه عراق و لبنان احساس شده است. در جهان غیر مسلمان، خمینی بر غرب و حتی فرهنگ عامه غربی تأثیر گذاشت، جایی که گفته می‌شود او “چهره مجازی اسلام” شد که “ترس و بی اعتمادی را نسبت به اسلام ایجاد کرد.

متن کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی یحیی فوزی

آیت الله خمینی روحانی ارشد فقیه اسلامی شیعه (دوازده گانه) اسلام بود. الهیات شیعه معتقد است که ولایت یا رهبری اسلامی به شیعیان منتسب به الهی از شیعیان امامیه متعلق به پیامبر اسلام محمد (ص) تعلق دارند که آخرین آنها امام دوازدهم، محمد مهدی است. دانش خدادادی (معصوم) و حس عدالت ائمه اطهار (ع) آن‌ها را به عنوان مرجع قطعی مسلمانان (شیعه) در هر جنبه از زندگی، مذهبی یا غیر آن، از جمله حکمرانی قرار داده است.

با این حال، امام دوازدهم در آنچه شیعه معتقد است “غیبت” (غیبات) در سال 939 میلادی ناپدید شد و بنابراین بیش از هزار سال است که برای حکومت بر جامعه مسلمانان حضور ندارد.

در غیاب امام، علمای شیعه / رهبران مذهبی ایده رهبران غیر مذهبی (به طور معمول یک سلطان، پادشاه یا شاه) را برای مدیریت امور سیاسی، دفاع از مسلمانان شیعه و قلمرو آنها پذیرفتند،

اما در مورد علما اتفاق نظر حاصل نشد. رابطه مسلمانان با آن رهبران چگونه است. حقوقدانان شیعه معمولاً به یکی از سه رویکرد دولت پایبند بوده‌اند: همکاری با آن، فعال شدن در سیاست برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های آن یا معمولاً دوری از آن.

برای چند سال، خمینی دومین مورد از این سه مورد را انتخاب کرد، زیرا معتقد بود که اسلام باید همه جنبه‌های زندگی، به ویژه دولت را در بر بگیرد و عدم تأیید سلسله قاجار ضعیف ایران، مفاهیم غربی و زبان وام گرفته شده در قانون اساسی 1906، و به ویژه سکولاریسم اقتدارگرا و نوسازی شاهان پهلوی.

پیشینیان این رویکرد شامل نظریه “همکاری با سلطان عادل” بود که سید مرتضی در دوران بویه در کار “آل رساله العمل مع آل سلطان” خود در حدود 1000 سال پیش مطرح کرد و ایده او این بود بیشتر توسط نصیرالدین طوسی توسعه یافته است. نفوذ سیاسی روحانیت حدود 500 سال پیش در زمان امپراتوری صفوی نهادینه شد.

در زمان معاصر، آیت الله العظمی میرزا شیرازی علیه ناصرالدین شاه مداخله کرد که شاه قاجار 50 سال انحصار توزیع و صادرات تنباکو به یک غیر مسلمان خارجی را در اختیار گرفت. شیرازی فتوای معروف علیه استفاده از دخانیات را به عنوان بخشی از اعتراضات دخانیات صادر کرد.

دانلود رایگان pdf جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)

در سال 1970 خمینی با ایجاد رویکرد چهارم به دولت، با تغییر انقلابی در شیعه، اعلام کرد که سلطنت ذاتاً ناعادلانه است، و این عالمان حقوقی دینی نباید فقط درگیر سیاست شوند بلکه حکومت کنند.

در این مرحله، سید قطب، ایدئولوگ جهادگرای مصر منبع مهمی برای نفوذ خمینی و انقلاب سال 1979 ایران بود. در سال 1984، جمهوری اسلامی ایران در زمان خمینی با صدور تمبر پستی نمادین “شهادت” قطب را گرامی داشت و وی را در پشت میله‌های زندان نشان داد.

آثار قطب توسط اسلام گرایان ایرانی به فارسی ترجمه شد و از محبوبیت قابل توجهی هم قبل و هم پس از انقلاب برخوردار بود. چهره‌های برجسته‌ای مانند علی خامنه‌ای رهبر فعلی ایران و برادرش محمد علی خامنه‌ای، احمد آرام، هادی خسروشاهی و … آثار قطب را به فارسی ترجمه کردند.

دانلود رایگان جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی دانشگاه پیام نور

جزوه اندیشه ساسی امام خمینی یکی از جزواتی کی باشد که در سایت کافه جزوه قرار گرفته است. گاهی برای برخی از دروس عمومی این جزوهخ به عنوان منبع درس انتخاب می شود. . استاد مورد نظر به تدریس اندیشه های سیاسی امام خمینی می پردازد.

اگر شما هم جز دانشجویانی می باشید که استاد مطالعه ی این جزوه را به شما پیشنهاد کرده است می توانید فایل کامل این جزوه به نام اندیشه سیاسی امام خمینی را از سشایت کافه جزوه دانلود نمایید.

این جزوه به صورت خلاصه شده و مختصر به توضیح اندیشه ها و بینش های سیاسی امام خمینی می پردازد. که شما می توانید این کتاب را به صورت کامل مطالعه نموده و سپس با اندیشه های امام خمینی رحمته العلیه اشنا شوید.

علاقه مندان به تاریخ انقلاب و نحوه ی شکل گیری انقلاب بدون شک از مطالعه ی جزوه خلاصه اندیشه های سیاسی امام خمینی لذت خواهند برد. با مطالعه ی جزوه اندیشه های سیاسی  امام خمیتی می توانید اگاهی خود را به میزان قابل توجه ای افزایش دهید.

خرید و دانلود جزوه اندیشه سیاسی امام خمینی + فایل پی دی اف

اگر علاقه مند هستید بدانید که امام خمیتی با چه سیاست هایی قدم بر داشتن تا انقلاب اسلامی شکل گرفت و تول عظیمی در سیاسیت رخ داد لازم است که کتاب یا خلاصه ای از جزوه اندیشه های سیاسی امام خمینی را با دقت فراوان مطالعه نمایید.

اگر مطالعه ی این جزوه اندیشه های سیاسی امام خمینی در انقلاب اسلامی جز دروسی می باشد که باید بگذرانید می توانید فایل پی دی اف این جزوه را به صورت کاملا رایگان از سایت اکافه جزوه دانلود نمایید و سپس با صرف زمانی کافی کلیه مطالب این جزوه اندیشه های سیاسی امام خمینی را بخوانید.

ادامه مطلب

بله
علاقه مندان به تاریخ انقلاب و نحوه ی شکل گیری انقلاب بدون شک از مطالعه ی جزوه خلاصه اندیشه های سیاسی امام خمینی لذت خواهند برد
نظرات
  1. زهرا

    دست مریزاد

  2. میلاد روحانی

    از هر نظر عالی هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت.

  3. بهنام خوش نیت

    همه چی تمام

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *