پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
3 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
262 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

جزوه تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان

مسلمانان باید دو کتاب بزرگ وحی و آفرینش ، قرآن و جهان طبیعی را بخوانند. خواندن یکی بدون دیگری منجر به اختلالی می شود که به ضرر وجود (و سعادت) نژاد بشر در زمین و در واقع هدف الهی در جهان است. جزوه تفسیر موضوعی قرآن مرحوم شیخ غزالی سهم مهمی در قرائت اول دارد، یعنی قرآن مخزن حقیقت و روشنگری الهی است.

جزوه تفسیر موضوعی قرآن

در واقع ثروت ، وفور ، کارهای تفسیری درباره قرآن وجود دارد. اما در حالی که دانشمندان اولیه سعی در کشف بسیاری از جنبه های زبانی ، تاریخی و معجزه آسای متن مقدس و دشوار داشتند، سهم غزالی از این نظر که بر وحدت ارگانیک هر سوره (سوره) متمرکز است ، تا حدودی بی نظیر (و جدید) است. برجسته کردن منطق یا تفکر ریشه دار که حول سوره می چرخد ​​و اجزا و تصاویر آن را متحد می کند. هیچ توضیحی به خودی خود برای درک کامل قرآن کافی نیست. اما این اثر یک همراه ضروری در جستجوی درک بهتر متن مقدس و نزدیک شدن به آن است.

جزوه تفسیر موضوعی قرآن دانشگاه آزاد

تفسیر موضوعی قرآن با وجود سابقه طولانی، اصطلاحی جدید است. در تفسیر عینی ، مفسر برای قرآن مسئله یا سوالی ایجاد می کند و با جمع آوری و بررسی تمام آیات مربوط به آن ، نظر قرآن را در مورد آن به دست می آورد. تفسیر موضوعی مشارکتی و شامل است.

در شکل اول سعی بر آن است که نظر قرآن در مورد یک یا چند موضوع بدست آید. اما از نظر کلی ، نگاه قرآنی از همه مضامین قرآنی استخراج می شود. در این حالت ، موضوعات باید به صورت منطقی تقسیم و مرتب شوند.

در تفسیر عینی ، پس از معرفی موضوع به قرآن ، باید آیات مربوطه با حداقل یک بار مطالعه از ابتدای قرآن تا پایان آن ، جمع آوری شود و سپس این آیات در جای خود طبقه بندی و درک شود.

سرانجام، مجموع آیات با توجه به سایر آیات و تمام شواهد تفسیر می شود. تفسیر یک مبحث سلسله مراتبی است ، و در شکل کامل آن باید موضوع مورد بحث را همراه با طیف وسیعی از سیستم ها و موضوعات دیگر مشاهده کرد.

جزوه تفسیر موضوعی قرآن pdf

اگرچه تفسیر عینی دارای سابقه ای طولانی است و شیوخ ما از قرن ها قبل این روش را داشته اند و “آیاتی از احکام” یا “ضرب المثل هایی از قرآن” یا داستان ها و داستانهای پیامبران را نوشته اند اما اصطلاح تفسیر عینی است اصطلاحی نسبی که برخلاف تفسیر ترتیبی جدید است.

در تفسیر موضوعی قرآن کسانی که می خواهند تفسیر آیات قرآن را یاد بگیرند و درک کنند ، از یک مکان شروع می کنند ، با ترتیب آیات شروع می کنند ، و البته کسانی که می خواهند تفسیر کل قرآن را بیاموزند. یک الف ، با سوره حمد آغاز می شود و با سوره ناس پایان می یابد. توضیحات اصلی به شرح زیر است.

از طرف دیگر ، گاهی مفسر به جای انتخاب سوره و تفسیر آن از ابتدا تا انتها ، موضوع یا سوال خاصی را به قرآن کریم معرفی می کند تا پاسخی از قرآن بگیرد. معمولاً این پاسخ از یک آیه واحد حاصل نمی شود ،

خصوصاً اگر بدانیم که آیات مختلفی در این زمینه وجود دارد که معانی آنها کم و بیش متفاوت است و هر یک از آنها به جنبه ای از موضوع می پردازند. فرض کنید شخصی می خواهد نظر قرآن را در مورد کسانی که به بهشت ​​وارد شده اند ، نجات داده شده و افراد صالح هستند ، بداند و از شرایط آنها سوال کند.

جزوه تفسیر موضوعی قرآن پیام نور

ما می دانیم که این کلمه در قرآن بسیار استفاده شده است و شرایط خاصی در همه جا ذکر شده است که با یکدیگر متفاوت است. اینگونه نیست که هر کجا کلمه “خوب” یا “خوب” یا “خوب” ذکر شود ،

فقط چند معنا از معانی خاص از آن گرفته شده است. با این حال قبل از اینکه حرکت کنیم ، ممکن است برخی از صفات در یک مکان و برخی از صفات دیگر در یک مکان ذکر شده باشد.

ما همچنین این احتمال را می دهیم که حداقل گاهی یک تناقض اساسی بین این تفاسیر آیات وجود داشته باشد.

چگونه باید جمع آوری شود؟ به عنوان مثال با توجه به “مفلیحین” قرآن نماز را برقرار می کند و زکات می پردازد و در آیه دیگری تواضع در نماز ، به شرطی که “بلندای مسیرهای کسانی که استقامت می کنند ، زین ، نماز آنها ترسناک است.

پی دی اف جزوه تفسیر موضوعی قرآن

یکی دیگر از دروس مشترک عمومی که تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی باید بگذرانند درس تفسیر موضوعی قران می باشد. کتاب های مختلفی برا ی درس تفسیر موضوعی قران در بازار وجود دارد که ممکن است مطالعه ی این کتاب ها به دلیل حجم زیاد و دشواری مطالب برای دانشجویان کار راحتی نباشد. از این رو مطالعه ی جزوه تفسیر موضوعی قران ارائه شده در سایت کافه جزوه به تمامی دانشجویان پیشنهاد می شود.

دانشجویانی که تمایل دارند مطالب درسی را به صورت خلاصه مطالعه کنند و وقت کمی را برای مطالعه دروس عمومی از حمله درس تفسیر موضوعی اختصاص دهند می توانند فایل پی دی اف این جزوه را برای درس تفسیر موضوعی دانلود نمایند.

با مطالعه ی دقیق و کامل این جزوه برای درس تفسیر موضوعی قران مطمئن باشید که نمره  یخوبی را از این درس کسب خواهید نمود.

تمامی دانشجویان از هر رشته ای می توانند برای  درس عمومی تفسیر موضوعی قران این جزوه جامع و کامل را از سایت کافه جزوه دانلود نموده و به مطالعه ی دقیق و کامل ا بپردازند.

خلاصه کتاب تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان pdf

یکی از بهترین جزواتی که برای این درس عمومی یعنی تفسیر موضوعی قران می توانید مطالعه نمایید جزوه تفسیر موضوعی قران می باشد که به صورت خلاصه به شرح مطالب پرداخته و تمامی نکات را به صورت برجسته برایتان شرح داده است.

فقط کافی است که زمان کافی را به مطالعه ی جزوه تفسیر موضوعی اختصاص دهید و کلیه مطالب موجود در ان را با دقت کامل بخوانید. این گونه است که می توانید نمره  یبسیار بالایی را از این درس عمومی تفسیر موضوعی قران کسب نموده و معدل خود را به طور قابل توجه بهبود بخشید.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. ali

    جزوه بی نظیریه

  2. محدثه سلیمانی

    خیلی

  3. علی مهرابی

    دانلود کردم باز نمیشه میشه بگید چجوری استفاده کنم؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      جهت اجرای فایل می بایست نرم افزار RAR روی سیستمتان نصب باشد
      اگر باز هم نتوانستید فایل را اجرا نمایید به پشتیبانی تلگرام پیام دهید تا مشکلتان را برطرف نمایند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *