پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۷ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
218 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان خلاصه دانش خانواده و جمعیت

در جزوه دانش خانواده و جمعیت به بیان نیازهای اساسی انسان پرداخته شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت: شاید بتوان گفت مهمترین نیازی که انسان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌کند، یعنی نیاز به داشتن جنس مخالف، می‌تواند به او آرامش عاطفی و روحی بدهد و نیازهای جامع وی، حتی امنیت و پناهگاهش، احساس عشق و ایثار مهمترین این نیازهای عاطفی و جنسی.

جزوه دانش خانواده و جمعیت

  1. نیازهای احساسی:

هر فرد هم به ارتباط و تعامل با دیگران و هم به عشق و محبت نیاز دارد.

  1. نیاز جنسی:

لازم به ذکر است آنچه می‌تواند به چنین نیازهای اساسی و رشدی در انسان پاسخ دهد ازدواج است.

خلاصه دانش خانواده و جمعیت pdf

صدمات قبل از ازدواج:

الف) روابط آزاد با جنس مخالف و پیامدهای آن.

  1. میل جنسی بدون محدودیت: رضایت بیش از حد از میل جنسی نه تنها منجر به رضایت کامل می‌شود، بلکه می‌تواند مضر نیز باشد. به گفته شاهد مطهری، در این حالت، هرچه عرض بیشتر باشد، تمایل به تنوع بیشتر است.
  2. گناهکار
  3. انکار ارزش‌های وجودی بالا: راجرز و مازلو هدف اصیل انسان را خود تحقق می‌دانند، آلپورت تبدیل شدن به یک انسان ایده آل و بالغ را هدف نهایی می‌داند، از این رو انجمن می‌گوید: هرچه بیشتر احساس کنند، بیشتر احساس تنهایی می‌کنند. و احساس انزوا می‌کنند
  4. وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی
  5. سوء استفاده از زنان: بیشتر آسیب‌های ارتباطات باز برای زنان اتفاق می افتد.

جزوه درس دانش خانواده و جمعیت دانشگاه پیام نور

  1. آسیب احساسی: برآوردن نیازهای عاطفی و رعایت قانون باید کنترل شود.
  2. ظهور فشار روانی: ارتباط با جنس مخالف گاهی منجر به وابستگی عاطفی بین دختران و پسران می‌شود. پس از یک دوره وابستگی، امکان جدایی بسیار مشکل و از نظر روانی مشکل ساز می‌شود، در چنین مواردی جوانان از افسردگی شدید رنج می‌برند.
  3. وقوع آسیب معنوی: کسی که عقلش بر شهوتش غلبه کند از فرشتگان بالاتر است و کسی که شهوتش بر عقلش برتر است از چهار دست و پا پایین‌تر است.
  4. فراوانی ازدواج‌های ناپایدار: رابطه بین دختر و پسر اغلب بر اساس جذابیت‌های ظاهری و پیش نیاز ازدواج موفق است، یعنی احترام به کیفیت بین طرفین در نظر گرفته نمی‌شود، در نتیجه میزان موفقیت کاهش می‌یابد.

دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت علمی کاربردی

  1. ازدواج را محدود کنید: وقتی افراد بتوانند به راحتی و ارزان به طور منظم به اهداف خود برسند و بتوانند از این طریق خود را راضی کنند، انگیزه چندانی برای جایگزینی روش‌های مسئولانه مانند ازدواج ندارند.
  2. کاهش لذت جنسی: اگرچه ارتباطات رایگان تشنگی روانی جنسی را افزایش می‌دهد، تداوم این حالت و تجربه مکرر محرک‌های جنسی، آستانه برانگیختگی حسی را بالا می‌برد و لذت جنسی واقعی را در طول زمان کاهش می‌دهد.

دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت پیام نور

خودکنترلی و مدیریت صدمات قبل از ازدواج:

1- تأکید بر حیا در روابط با جنس مخالف. امام صادق می‌فرماید: اگر خجالتی نبود … از زشتی‌ها دوری نمی‌کرد … اگر مردم شرمنده نبودند، روسپیگری را ترک نمی‌کردند.

  1. نگرش منفی نسبت به پیروی از غرایز حیوانات ایجاد کنید. امام علی فرمود: آغاز آرزوها شادی است و آخرین آنها رنج و سختی است.
  2. ایجاد نگرش منفی نسبت به دلبستگی شدید به خارجی و توصیه به تقوا، در صورت وجود. امام علی فرمود: هرکس عاشق شود از بینایی و بیماری قلبی کور می‌شود.
  3. او به تقوی چشم، گوش، زبان و لمس دستور می‌دهد. زیرا بسیاری از اشتباهات جنسی با این حواس شروع می‌شود. امام صادق می‌فرماید: نگاه به بیگانه یکی از تیرهای زهرآگین شیطان است و شاید نگاهی است که پشیمانی می‌خواهد.

دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت ویراست سوم

در آیات 53 و 59 احزاب و همچنین در آیه 31 سوره نور بر ضرورت حجاب بودن زنان تأکید شده است. البته باید از آرایش صورت و دست‌ها در مقابل خارجی‌ها خودداری کرد. فتاوای مراجع بزرگ در سنت ضرورت رعایت این حد حجاب را بیان کرده است.

جزوه درس دانش خانواده و جمعیت

برای درس دانش خانواده و جمعیت می توان کتاب ها و جزوات مختلفی را در بازار یافت. اگر به کتاب فروشی های مختلف نیز بروید می توانید کتاب های مختلف یرا برای درس دانش خانواده و جمعیت پیدا کنید. اما انچه که دارای اهمیت است انتخاب جزوه ای مناسب برای مطالعه است. زیرا اغلب دانشجویان تمایل دارند تا وقت کم تری را صرف مطالعه ی این دروس عمومی کنند.

در عین حال که زمان کم تری ان را مطالعه ی می کنند نمره ی خوبی را از این دروس کسب نمایند. یکی از بهترین جزوات جزوه دانش خانواده و جمعیت می باشد که در سایت کافه جزوه برای دانشجویان گرامی قرار داده شده است. می توانید فایل پی دی اف این جزوه را از سایت دانلود کرده و این جزوه را برای درس دانش خانواده و جمعیت مطالعه نمایید.

مطالعه ی جزوات همواره وقت کم تری را نسبت به مطالعه ی کتاب ها خواهد گرفت. جزوات اغلب مختصر تر و مفید تر به شرح مطالب موجود پرداخته است. بر خلاف کتاب ها که توضیحات بسیار مفصل می باشد.

جزوه دست نویس دانش خانواده و جمعیت

درس دانش خانواده و جمعیت نیز در دانشگاه های سراسر کشور در دو واحد ارائه می شود. دانشجویان می توانند برای این درس عمومی دو واحدی جزوه دانش خانواده و جمعیت را از سایت کافه جزوه دریافت و مطالعه نمایند.

کلیه مطالبی که باید یاد بگیرید و کلیه سر فصل ها در این جزوه به صورت کامل پوشش داده شده است. پس دانشجویان می توانند با خیال راحت از جزوه خلاصه دانش خانواده و جمعیت برای این درس عمومی دانش خانواده و جمعیت استفاده و مطالعه نمایند.

ادامه مطلب

PDF Word
8900ت
نظرات
  1. زهرا

    عالیه
    به همین صورت با قدرت ادامه بدید

  2. مریم

    خوب

  3. عادل قاسمی

    ( خریدار محصول )

    سلام من دانلود کردم پول واریز کردم نمیدونم کجا رفت

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. به پشتیبانی تلگرام پیام دهید

  4. بهروز میرزایی

    ( خریدار محصول )

    با سلام و احترام بنده جزوه دانش خانواده و جمعیت را خریداری نموده و دانلود کردم و بدلیل عجله، پسورد را یاداشت نکرده ام و برای باز کردن فایل Pdf پسورد میخواهد. خواهشمندم پسورد را به ایمیل بنده ارسال فرمایید. متشکرم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      پسورد فایل:
      cafejozve.ir

  5. الهام

    ببخشید جزوه دانش خانواده با کتابش توشماره صفحات فرقی نداره

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      تعداد صفحات جزوه کمتر از تعداد صفحات کتاب می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *