پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
3 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۱ آبان ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
301 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

جزوه درس مبانی پوشش های آلی

توضیح مختصری در مورد جزوه مبانی پوشش های آلی: پوشش های آلی موانع خوردگی بین فلز زیرین و محیط خورنده هستند. آنها دوام سازه ها را حفظ می کنند و در برابر آب و هوا، رطوبت، سایش، مقاومت شیمیایی، چقرمگی و ظاهر زیبایی مقاومت می کنند.

راندمان پوشش آلی به خواص مکانیکی سیستم پوشش، نوع و غلظت بازدارنده های معلق، پیش تصفیه سطح فلز، چسبندگی پوشش به پایه فلزی زیرین و سایر مواد افزودنی بستگی دارد که از خوردگی بستر جلوگیری می کند.

فرمول پوشش معمولا حاوی حلال، رزین (بایندر)، رنگدانه، پرکننده و مواد افزودنی است. هنگامی که روی فلز زیرین اعمال می شوند، پوششی پیوسته و همگن ایجاد می کنند که از ترک خوردگی و تخریب ساختار در هنگام تنش، نفوذپذیری آب و پیری فیزیکی جلوگیری می کند. پوشش های محافظ باید دارای نفوذپذیری کم، پایداری در برابر خوردگی خوب و ظاهر در مدت زمان طولانی برای توجیه هزینه باشند.

جزوه مبانی پوشش های آلی

Pdf جزوه مبانی پوشش های آلی

جزوه مبانی پوشش های آلی بر اساس ترکیب شیمیایی رزین طبقه بندی می شوند. رزین در حلال حل یا معلق می شود. محتوای و چگالی رزین برای خواص سد خوردگی و نفوذپذیری اکسیژن و آب بسیار مهم است.

رزین های رایجی که برای تولید پوشش های آلی تک جزئی استفاده می شوند عبارتند از: وینیل ها، اکریلیک ها، لاستیک کلردار، آلکید (پایه روغن)، آلکید-سیلیکون اصلاح شده، آلکید اصلاح شده با آمینو، آلکید فنولیک و استر اپوکسی. سیستم های پوشش آلی دو جزئی با استفاده از فنولیک و پلی یورتان تولید می شوند.

دانلود رایگان جزوه مبانی پوشش های آلی

خواص پوشش مانند رنگ و کدورت، خواص مکانیکی و مانع و انتقال آب به ترکیب شیمیایی رنگدانه پراکنده، غلظت حجمی رنگدانه و غلظت حجمی بحرانی بستگی دارد. علاوه بر رنگ و کدورت، رنگدانه ها از رزین پخت شده در برابر اشعه UV محافظت می کنند. رزین ها خواص پوشش شامل چقرمگی، انعطاف پذیری، زمان پخت، عملکرد سرویس، هوازدگی بیرونی و چسبندگی را کنترل می کنند.

خلاصه درس مبانی پوشش های آلی

حلال های آلی چندین عملکرد را انجام می دهند. آنها رزین را حل می کنند، ویسکوزیته پوشش و تبخیر را برای تشکیل فیلم کنترل می کنند و بر چسبندگی فیلم و دوام پوشش تأثیر می گذارند. سایر افزودنی‌ها و پرکننده‌ها یکنواختی پوشش را ایجاد می‌کنند و جریان پوشش، خشک شدن سطح، یا کاهش نفوذپذیری آب و اکسیژن را بهبود می‌بخشند.

در جزوه مبانی پوشش های آلی برای افزایش چسبندگی پوشش آلی از روش های پیش رنگ آمیزی سطح فلز مانند پوشش های تبدیل فسفات و کروم استفاده می شود. قبل از استفاده از تاپ کوت، ممکن است لازم باشد یک پوشش پرایمری اعمال شود که دارای خواص بازدارندگی و چسبندگی سطحی خوبی باشد. بیش از یک لایه خواص مکانیکی خوب، رنگ دلپذیر و کدورت، و خواص مانع خوب (مقاومت در برابر نفوذ آب و اکسیژن به سطح مشترک بین غذای زیرین و پوشش) را ارائه می‌دهد. نرخ خوردگی فلز نباید بیش از 1.2-5.0 میلی متر در سال با پوشش های مایع اعمال شود.

دانلود رایگان جزوه مبانی پوشش های آلی + مقطع کارشناسی

اگر در مقطع کارشناسی هستید و یکی از دروسی که باید در مقطع کارشناسی مطالعه نمایید درس مبانی پوشش های الی می باشد در انتخاب جزوه ی مناسب ان بسیار دقت نمایید. باید برای مطالعه ی درس مبانی پوشش های الی جزوه ای که انتخاب می کنید کلیه مباحث را شامل شود و نکته ای در ان از قلم نیفتاده باشد.

یکی از بهترین جزوات یکه به دانشجویان پیشنهاد می شود تا ان را مطالعه نمایند جزوه مبانی پوشش های آلی می باشد. این جزوه به صورت منظم و طبقه بندی گرد اوری شده است و کلیه مباحث لازم را پوشش می دهد. پس منبعی کامل برای این درس محسوب می شود. اگر این جزوه را به تنهایی هم مطالعه نمایید کفایت خواهد کرد و نیازی نیست که در کنار جزوه ی مبانی پوشش های الی منبع یا کتاب دیگری را جهت مطالعه انتخاب نمایید.

کلیه مباحثی را که لازم است در درس پوشش هایالی فرا بگیرید به صورت کامل و جامع در همی جزوه ی مبانی پوشش های الی شرح داده شده است. فقط کافی است که جهت مطالعه ی این جزوه پوشش های الی دقت فراوانی داشته باشید تا بتوانید کلیه مباحث ان را فرا بگیرد.

خرید و دانلود فایل پی دی اف جزوه مبانی پوشش های آلی

برای مطالعه ی درس مبانی پوشش های الی در مقطع کارشناسی می توانید ابتدا فایل پی دی اف جزوه مبانی پوشش های آلی را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید و سپس فصلبه فصل و با یک برنامه ریزی دقیق کلیه مباحث ان را مطالعه نمایید.

با مطالعه ی بسیار دقیق و جزئی جزوه ی مبانی پوشش های الی به راحتی می توانید نمره ی بسیار خوبی و عالی را از این درس مهم مبانی پوشش های الی کسب نمایید.

ادامه مطلب

اگر در مقطع کارشناسی هستید و یکی از دروسی که باید در مقطع کارشناسی مطالعه نمایید درس مبانی پوشش های الی می باشد در انتخاب جزوه ی مناسب ان بسیار دقت نمایید.
8900ت
نظرات
  1. منوچهر

    بسیار عالی
    لطفا همینجوری با قدرت ادامه بدید

  2. یدالله بهاور

    ( خریدار محصول )

    نامبر وان همه چیزش عالیه

  3. کاظم شجاعی

    ( خریدار محصول )

    فوق العاده این محصول جذاب و دوست داشتنی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *