پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
27 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۹ فروردین ۱۴۰۲
تعداد بازدیدها 👁️
562 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان جزوه خلاصه اندیشه اسلامی 2

جزوه اندیشه اسلامی 2 مقدمه ای تازه و معاصر در فلسفه ها و آموزه های اسلام است. عبدالله سعید ، یک دانشمند برجسته مسلمان ، پیشرفت دانش دینی را در اسلام از دوران پیش از مدرن تا دوره جدید دنبال می کند. این کتاب بر اندیشه مسلمانان و همچنین توسعه ، تولید و انتقال دانش دینی و گرایش ها ، مدارس و جنبش هایی است که به تولید این دانش کمک کرده اند.

خلاصه اندیشه اسلامی 2

موضوعات کلیدی در فرهنگ اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد از جمله توسعه سنت عقلی اسلامی ، دو متن بنیاد ، قرآن و حدیث ، اندیشه حقوقی ، اندیشه کلامی ، اندیشه عرفانی ، هنر اسلامی ، اندیشه فلسفی ، اندیشه سیاسی و تجدید ، اصلاح و بازاندیشی امروز. سعید از طریق این بحث غنی و متنوع ، تصویری جذاب از چگونگی زندگی اسلام در گذشته و چگونگی تمرین پیروان آن در زمان حال ارائه می دهد.

خلاصه اندیشه اسلامی 2 پیام نور

الهیات اسلامی (کلام) و فلسفه (فلسفه) دو سنت یادگیری است که توسط متفکران مسلمان که از یک سو در تبیین و دفاع منطقی از اصول دین اسلام (متکالیمین) و از سوی دیگر به کار می روند، توسعه یافته است.

در تعقیب علوم باستان (یونانی و هلنیستی یا یونانی-رومی) این متفکران موضعی می گرفتند که میان سنت گرایان ، که همچنان به اصطلاحات اصلی منابع عقاید اسلامی (قرآن ، کتاب مقدس اسلامی و حدیث ، سخنان و سنت های حضرت محمد) دل بسته بودند و از استدلال متنفر بودند ، واسطه بود و کسانی که استدلال آنها باعث شد جامعه اسلامی (امت) را به کلی کنار بگذارند. جایگاه من به اسلام در عمل همچنان یک سوال حقوقی بود، موضوعی که متکلمان یا فلاسفه در مورد آن تصمیم گیری نمی کردند.

جزوه اندیشه اسلامی 2

جزوه اندیشه اسلامی 2 بجز درمورد سوالات اساسی وجود خدا ، وحی اسلامی ، و پاداش و مجازات آینده ، شرایط قضایی برای اعلام کسی غیر کافر یا فراتر از رنگ و بوی اسلام چنان طاقت فرسا بود که انجام یک اعلامیه معتبر تقریباً غیرممکن است.

خلاصه اندیشه اسلامی 2 جمعی از نویسندگان

از این نوع در مورد مسلمان بودن در جریان وقایع تاریخ اسلامی ، نمایندگان برخی از جنبش های کلامی که به طور اتفاقی فقیه بودند و موفق به تبدیل حکمرانی به هدف خود شدند ، این حکام را به نفع حرکت های خود اعلام کردند و حتی آن ها را به آزار و اذیت مخالفان تشویق کردند. بنابراین در بعضی از مناطق و دوره ها شباهت به یک آموزه رسمی یا ارتدوکس بوجود آمد.

دانلود خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 2 جعفر سبحانی ویراست دوم

خلاصه اندیشه اسلامی 2 آغاز الهیات در سنت اسلامی در نیمه دوم قرن 7 به راحتی از آغاز تعدادی از رشته های دیگر قابل تشخیص نیست – فلسفه عربی ، تفسیر قرآن ، مجموعه سخنان و اعمال محمد (حدیث) ، فقه و تاریخ نگاری.

الهیات اسلامی همراه با این سایر رشته ها ، در جستجوی حقایق و زمینه های وحی اسلامی و درک معنی و پیامدهای آن در مورد آنچه که مسلمانان باید باور داشته باشند و انجام می دهند، پس از پایان وحی و جامعه اسلامی مجبور به ترسیم نقشه خود است. در طی نیمه اول قرن 8 ، تعدادی از سوالات که محور آن ها وحدت ، عدالت و سایر صفات خدا بود و مربوط به آزادی ، اعمال و سرنوشت انسان در آخرت بود هسته اصلی یک رشته تخصصی را تشکیل می دادند.

پی دی اف خلاصه اندیشه اسلامی 2

به دلیل “گفتار” بلاغی و دیالکتیکی که در تدوین مسائل اصلی عقاید اسلامی ، بحث و گفتگو درباره آنها و دفاع از آنها در برابر مخالفان مسلمان و غیر مسلمان مورد استفاده قرار گرفت ، کلام (“گفتار”) نامیده شد. به تدریج ، کالم شامل همه امور به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به استقرار و تعریف عقاید دینی شد و استدلال های منطقی سیستماتیک لازم یا مفیدی را در مورد دانش بشری و آرایش جهان توسعه داد.

دانلود جزوه اندیشه اسلامی 2 پیام نور

علی رغم تلاش های گوناگون متفکران بعدی برای تلفیق مسائل کالم با مسائل فلسفه (و عرفان)، الهیات استقلال نسبی خود را از فلسفه و سایر علوم غیر دینی حفظ کرد. این به دیدگاه اصلی و سنتی دینی خود وفادار مانده، خود را در محدوده وحی اسلامی محدود می کند و تصور می کند که این حدود همانطور که می فهمد با حدود حقیقت یکی است.

دانلود خلاصه  اندیشه اسلامی 2 دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه اندیشه اسلامی 2 که به صورت فایل پی دی اف در این قسمت برای دانشجویان گرامی ارائه شده است خلاصه ای از کتاب اندیشه اسلامی 2 می باشد. برای اینکه دانشجویان به راحتی بتوانند محتوای این کتاب درسی را مطالعه نمایند خلاصه ای از ان تحت عنوان جزوه اندیشه اسلامی 2 نگاشته شده است که تمامی نکات مهم و ضروری که لازم است در این درس فرا بگیرید به صورت مختصر و مفید در این جزوه ذکر شده است.

جزوه اندیشه اسلامی 2 علمی کاربردی

همواره دانشجویان تمایل دارند تا به جای مطالعه کتاب اندیشه اسلامی که صفحات ان نیز نسبتا زیاد می‌ باشد خلاصه ای از این کتاب را مطالعه نمایند تا وقت کم تری از ان ها گرفته شوند.

کلیه دانشجویان برای درس عمومی اندیشه اسلامی 2 می توانند از مطالعه این خلاصه کتاب اندیشه اسلامی 2 بهره مند شوند. تمامی نکات مهم به صورت تیتر وار و مختصر در این جزوه ذکر شده است به گونه ای که دانشجویان سریعا مطالب را مطالعه نمایند.

جزوه اندیشه اسلامی ۲ نبوت و امامت

دانشجویان ممکن است که وقت کافی برای مطالعه کتاب های درسی به صورت کامل نداشته باشند. به ویژه برای دروس عمومی وقت زیادی ندارند و ترجیح می دهند تا بیشتر وقتشان را به مطالعه ی دروس تخصصی اختصاص دهند. در این زمان اهمیت این خلاصه کتاب ها بسیار نمایان می شود.

زیرا در شب امتحان دانشجو می تواند در زمان اندکی کلیه جزوه را مطالعه کرده و نمره ی خوبی را از درس اندیشه اسلامی 2 کسب نماید. همواره کسب نمره ی بالا در دروس عمومی راحت تر از دروس تخصصی می باشد. و کسب نمره ی بالا سبب افزایش معدل دانشجویان خواهد شد.

پس از مطالعه این خلاصه جزوات غافل نشوید. پیشنهاد و توصیه کافه جزوه برای مطالعه درس اندیشه اسلامی 2 این خلاصه اندیشه اسلامی 2 می باشد.

همچنین اگر به جزوه اندیشه اسلامی 1 نیاز داشتید، می توانید روی ما حساب کنید.

 

ادامه مطلب

این جزوه دارای 2 فایل متفاوت که هر کدام دارای 31 و 23 صفحه می باشند.
این جزوه برای تمامی دانشگاه های سراسر کشور مناسب می باشد.
نظرات
  1. جواد

    جزوه کاملی بود
    تشکر

    • فرشید درویشی

      ( خریدار محصول )

      باسلام من جزوه اندیشه اسلامی۲ روخرید کردم اما باز نمیشه میشه راهنمائی کنید . سپاس فراوان

      • کافه جزوهمدیر سایت

        سلام
        لطفا به پشتیبانی تلگرام به آدرس t.me/cafejozveir پیام دهید تا مشکلتان را بررسی کنند.

      • کافه جزوهمدیر سایت

        سلام
        لینک دانلود تست شد و مشکلی نداشت.
        لطفا به پشتیبانی تلگرام به ایدی t.me/cafejozveir پیام دهید تا مشکل را بررسی کنند.

  2. zahra

    عاالی

  3. Mohammad

    فایلتون خرابه، الکی مردم رو با لینک های پی در پی معطل نکنید.

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      فایل و لینک دانلود تست شد و مشکلی نداشت.
      احتمالا مشکل از سیستم شما باشه.

  4. یه بنده خدا

    قابل سرچ هست یا عکس از کتابه؟!

    • کافه جزوهمدیر سایت

      فایل به صورت خلاصه و جزوه هست و عکس از کتاب نیست.

  5. Fatemeh

    عالییییی

  6. مرتضی

    ( خریدار محصول )

    خلاصه بودنش خیلی خوبهه و قابلیت سرچ هم داره

  7. Hosen

    ( خریدار محصول )

    من کتابی دانلود نکردم خریدم اما چیزی برام نیومد فقط پرداخت کردم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      لطفا شماره سفارش خود را برای پشتیبانی تلگرام ارسال نمایید.

  8. صادقی

    ( خریدار محصول )

    چرا با گوشی باز نمیشه

    • کافه جزوهمدیر سایت

      جهت اجرای فایل بر روی گوشی می بایست برنامه RAR را نصب داشته باشید

  9. Faraz

    ( خریدار محصول )

    من پرداخت کردم هیچ چیزی رو برای دانلود نیاورد حتی روی لینک هم زدم بازم دانلود نمیکرد

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. برای حل مشکل به پشتیبانی تلگرام پیام دهید

  10. سجاد

    پول از ما کم کرده ولی جزوه دریافت نکردیم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. لطفا به پشتیبانی تلگرام پیام دهید تا مشکلتان را برطرف نمایند.

  11. مریم

    سلام ممنون

  12. مریم

    عالی

  13. راضیه

    برای من باز نمیکنه 😐

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      جهت اجرای فایل می بایست نرم افزار RAR روی سیستمتان نصب باشد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *