پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
3 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۰ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
224 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

نمونه سؤالات شیمی تجزیه دستگاهی پیام نور با جواب

طیف سنجی: طیف سنجی اثر متقابل مولکول‌ها با تابش الکترومغناطیسی را اندازه گیری می‌کند. طیف سنجی از کاربردهای مختلفی مانند طیف سنجی جذب اتمی، طیف سنجی انتشار اتمی، طیف سنجی اشعه ماورا بنفش، طیف سنجی فلورسانس اشعه ایکس، طیف سنجی مادون قرمز، طیف سنجی رامان، طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته‌ای، طیف سنجی اشاعه، طیف سنجی طیف سنجی بر.

سؤالات شیمی تجزیه دستگاهی

تست شیمی تجزیه دستگاهی

طیف سنجی هسته‌ای: روش‌های طیف سنجی هسته‌ای از خصوصیات هسته برای بررسی خصوصیات مواد، به ویژه ساختار محلی مواد استفاده می‌کند. روش‌های معمول عبارتند از: طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته‌ای (NMR)، طیف سنجی Mössbauer (MBS)، همبستگی زاویه دار آشفته (PAC) و غیره.

طیف سنجی جرمی: طیف سنجی جرمی با استفاده از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی، نسبت جرم به بار مولکول‌ها را اندازه گیری می‌کند. چندین روش یونیزاسیون وجود دارد:

یونیزاسیون الکترون، یونیزاسیون شیمیایی، اسپری الکتریکی، بمباران اتم سریع، دفع لیزر / یونیزاسیون با کمک ماتریس و سایر روش‌ها. همچنین، طیف سنجی جرمی با روش تجزیه و تحلیل جرم طبقه بندی می‌شود: بخش مغناطیسی، آنالیز کننده جرم چهار قطبی، دام یون چهار قطبی، زمان پرواز، تشدید سیکلوترون یون تبدیل فوریه و غیره.

دانلود pdf سؤالات شیمی تجزیه دستگاهی

کریستالوگرافی: کریستالوگرافی تکنیکی است که ساختار شیمیایی مواد را در سطح اتمی با تجزیه و تحلیل الگوهای پراش تابش الکترومغناطیسی یا ذراتی که توسط اتمهای مواد منحرف شده‌اند، مشخص می‌کند. از اشعه ایکس معمولاً استفاده می‌شود. از داده‌های خام ممکن است محل قرارگیری نسبی‌اتم ها در فضا تعیین شود.

آنالیز الکتروشیمیایی: روش‌های الکتریکی، پتانسیل الکتریکی را در ولت و یا جریان الکتریکی آمپر را در یک سلول الکتروشیمیایی حاوی آنالیت اندازه گیری می‌کنند. این روش‌ها را می‌توان بر اساس جنبه‌های کنترل سلول و اندازه گیری آنها دسته بندی کرد.

سه دسته اصلی پتانسیومتر (اختلاف پتانسیل الکترود اندازه گیری می‌شود)، کوولومتر (جریان سلول در طول زمان اندازه گیری می‌شود) و ولتامتری (جریان سلول اندازه گیری می‌شود در حالی که به طور فعال پتانسیل سلول را تغییر می‌دهد).

دانلود سؤالات شیمی تجزیه دستگاهی با پاسخ تشریحی

کالریمتری و آنالیز حرارتی: میزان سنجش و آنالیز گرماسنجی اثر متقابل یک ماده و گرما را اندازه گیری می‌کند.

فرایندهای جداسازی برای کاهش پیچیدگی مخلوط مواد استفاده می‌شود. کروماتوگرافی و الکتروفورز نمایندگی این زمینه هستند.

تکنیک‌های ترکیبی

ترکیبی از تکنیک‌های فوق تکنیک‌های “ترکیبی” یا “خط تیره” را تولید می‌کند. امروزه چندین نمونه مورد استفاده عامه است و تکنیک‌های جدید ترکیبی در دست توسعه است. به عنوان مثال، کروماتوگرافی گازی – طیف سنجی جرمی، LC-MS، GC-IR، LC-NMR، LC-IR، CE-MS، ICP-MS و غیره.

تکنیک‌های تفکیک خطی به ترکیبی از دو یا چند تکنیک برای جداسازی مواد شیمیایی از محلول‌ها و شناسایی آنها اطلاق می‌شود. غالباً روش دیگر نوعی کروماتوگرافی است.

از تکنیک‌های خط تیره به طور گسترده‌ای در شیمی و بیوشیمی استفاده می‌شود. از اسلش گاهی به جای خط تیره استفاده می‌شود، به خصوص اگر نام یکی از روش‌ها حاوی خود یک خط تیره باشد.

 

دانلود جزوه سوالات شیمی تجزیه دستگاهی + فایل پی دی اف

شیمی تجزیه دستگاهی یکی از دروس اختصاصی می باشد که دانشجویان باید این واحد درسی را در مقطع کارشناسی اخذ نمایند. درس شیمی تجزیه دستگاهی به عنوان دروس پیش نیزا یا دروس هم نیاز برای سایر واحد های درسی محسوب می شود پس کسب نمره  ی قبولی در این درس بسیار مهم است.

و دانشجویان همراه سعی می کنند تا در کنار مطالعه ی منبعی مناسب از سوالات شیمی تجزیه دستگاهی نیز بهره مند شوند تا در یادگیری مطالب مشکلی نداشته باشند بلکه مطالب هر چه بهتر در ذهنشان جا بیفتد.

در سایت کافه جزوه نیز جزوه نمونه سوالات شیمی تجزیه دستگاهی قرار داده شده است تا دانشجویان بعد از مطالعه ی کتاب درسی این سوالات را حل نمایند و مطالب را هر چه بهتر در ذهنشان ثبت کنند. این گونه د رهیچ قسمتی از مطالب مشکلی نخواهندد داشت.

نمونه سوالات موجود در جزوه سوال شیمی تجزیه دستگاهی بر گرفته از سوالات پایان ترم می باشد که در دانشگاه های مختلف توسط اساتید مختلفی طراحی شده است.

خرید و دانلود رایگان جزوه نمونه سوالات شیمی تجزیه دستگاهی + پاسخ کاملا تشریحی

جهت خریداری فایل پی دی اف سوالات شیمی تجزیه دستگاهی می توانید به کافه جزوه مراجعه نمایید. کلیه مطالبی که در کتاب های درسی  رذکر شده است در این جزوه نمونه سوال به صورت کامل پوشش داده شده است پس جا یهیچ نگرانی باقی نمی ماند که شاید مطالبی جا افتاده باشد.

با حل نمونه سوالات مختلف می توانید مطالب درسی را بهتر یاد بگیرید پس از حل نمونه سوالات برای درس شیمی تجزیه دستگاهی به هیچ وجه غافل نشود. فایل پی دی اف این جزوه نمونه سوال شیمی تجزیه دستگاهی به صورت کاملا رایگان در سایت کافه جزوه قرار داده شده است جهت مطالعه ی دانشجویان گرامی.

ادامه مطلب

بله
8900ت
نظرات
  1. جلیل

    خیلی سوالات خوبی بود

  2. ابوالفضل فرد

    حرف نداره عالیه

  3. مسعود منصوری

    از خریدراضی هستم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *