پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
گروه مولفان
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
73 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
1346 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

کتاب فارسی عمومی پیام نور با قابلیت سرچ

کتاب فارسی عمومی به معرفی زبان فارسی، همچنین با نام خانوادگی فارسی آن (فارسی ، Fārsī ، [fɒːɾˈsiː] ) نیز شناخته می شود و این یک زبان ایرانی غربی است و متعلق به شاخه ایرانی زیرمجموعه هند و ایرانی هند است.

عنوان کتاب: 📚فارسی عمومی
نویسندگان: ✍️گروه مولفان
تعداد صفحات: 📃325 صفحه
فرمت فایل: 📒PDF

کتاب فارسی عمومی

فارسی یک زبان چندمحوری است که عمدتا در ایران، افغانستان و تاجیکستان به طور رسمی در سه نوع استاندارد قابل درک متقابل ، یعنی فارسی ایرانی ، فارسی دری (از سال 1958 به طور رسمی با نام دری) و فارسی تاجیکی (از زمان شوروی تاجیکی نامگذاری می شود).

فارسی عمومی گروه مولفان

همچنین این زبان بطور بومی در انواع تاجیکی توسط جمعیت قابل توجهی در ازبکستان و همچنین در مناطق دیگر با سابقه پارسی در حوزه فرهنگی ایران بزرگ بطور طبیعی صحبت می شود. این رسماً در داخل ایران و افغانستان با الفبای فارسی ، مشتق شده از خط عربی و در تاجیکستان با الفبای تاجیکی ، مشتق از سیریلیک نوشته شده است.

دانلود pdf کتاب راهنمای فارسی عمومی پیام نور

فارسی جدید ادامه زبان فارسی میانه است، زبان رسمی امپراتوری ساسانیان (224–651 م.) ، خود ادامه فارسی قدیم است که در امپراتوری هخامنشی (550–330 قبل از میلاد) مورد استفاده قرار گرفت. از منطقه فارس (پارس) در جنوب غربی ایران سرچشمه گرفته است و دستور زبان آن مانند بسیاری از زبان های اروپایی است.

دانلود رایگان pdf کتاب فارسی عمومی

در طول تاریخ، امپراطوری های مختلف با مرکزیت آسیای غربی ، آسیای میانه و جنوب آسیا از زبان فارسی به عنوان یک زبان معتبر استفاده می شد. پارسی قدیم به خط میخی پارسی قدیم بر روی کتیبه هایی از قرن 6 تا 4 قبل از میلاد گواهی شده است.

فارسی میانه به خطهای مشتق از آرامی (پهلوی و مانوی) بر روی کتیبه ها و در کتاب های زرتشتی و مانوی از قرن 3 تا 10 میلادی گواهی شده است (نگاه کنید به ادبیات فارسی میانه). ادبیات جدید فارسی برای اولین بار در قرن نهم پس از فتح مسلمانان بر پارسی از آن زمان با استفاده از خط عربی ضبط شد.

دانلود رایگان pdf کتاب فارسی عمومی پیام نور

فارسی اولین زبانی بود که انحصار عربی نوشتن را در جهان اسلام شکست و شعر فارسی در بسیاری از دادگاه های شرقی به یک سنت تبدیل شد. این رسماً به عنوان زبان بوروکراسی حتی توسط افراد غیربومی نیز استفاده می شد ، مانند عثمانی ها در آسیای صغیر ، مغول ها در جنوب آسیا و پشتون ها در افغانستان.

این زبان بر زبان های صحبت شده در مناطق همسایه و فراتر از آن ، از جمله سایر زبان های ایرانی، زبان های ترکی، ارمنی، گرجی و زبان های هندوآریایی تأثیر گذاشت. همچنین در قرون وسطی واژگان بسیاری از آن را به زبان عربی تحت تأثیر قرار داد.

دانلود کتاب فارسی عمومی دانشگاه آزاد

برخی از آثار مشهور ادبیات فارسی از قرون وسطی عبارتند از: شاهنامه فردوسی ، آثار مولوی ، روبیات عمر خیام ، پنج گنج نظامی گنجوی ، دیوان حافظ ، کنفرانس پرندگان توسط عطار نیشاپور ، و متفرقه گلستان و بوستان توسط سعدی شیرازی.

نیما یوشیج ، احمد شاملو ، سیمین بهبهانی ، سهراب سپهری ، رهی معیری ، مهدی اخوان-ثالث و فروغ فرخزاد از شاعران برجسته مدرن فارسی بودند.

تقریباً 110 میلیون فارسی زبان در سراسر جهان وجود دارد که شامل فارسی ، تاجیک ، هزاره ، تات قفقازی و ایماق است. اصطلاح Persophone نیز ممکن است برای اشاره به یک گوینده فارسی به کار رود.

دانلود رایگان کتاب فارسی عمومی دانشگاه ازاد اسلامی

کتاب فارسی عمومی یکی از منابع جامع و کامل برای درس فارسی عمومی می باشد. اکثر دانشجویان در رشته های مختلف درس فارسی عمومی را باید بگذرانند. پس درسی مشترک مسان تمامی دانشجویان محسوب می شود. برای مطالعه و کسب نمره ی بالا از این درس لازم است تا کتاب موجود را به صورت کامل و با دقت فراوان مطالعه نمایید.

کتاب فارسی عمومی پیام نور

نکات مهم نیز به صورت مجزا در فارسی عمومی ذکر شده است تا دانشجویان به راحتی بتوانند به نکات مهم دسترسی داشته باشند. با مطالعه ی این کتاب با کارکرد های مختلف ادبیات در عصرهای گوناگون و در زمینه های مختلف اشنا خواهید شد. زبان فارسی در میان ایرانیان به عنوان سندی قوی و افتخار افرین می باشد که پیشینه ی قوی نیز دارد.

دانلود رایگان pdf کتاب فارسی عمومی دانشگاه ازاد

دانشجویان می توانند نسخه ی پی دی اف فارسی عمومی را از سایت کافه جزوه دانلود نموده. با دانلود این فایل نسخه ی پی دی اف ان بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می توانید وقت کافی را برای مطالعه ی این کتاب دلنشین اختصاص دهید و هر چه بیشتر با زبان و ادبیات ایرانیان اشنا شوید.

پی دی اف قابل سرچ فارسی عمومی پیام نور

بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور از کتاب فارسی عمومی جهت تدریس این درس استفاده می نمایند. علاوه بر دانشجویان رشته های مرتبط سایر علاقه مندان به این رشته و زبان فارسی نیز می توانند این کتاب بی نظیر را مطالعه نمایند.

فارسی عمومی دانشگاه pdf

زبان شرح مطالب در کتاب زبان فارسی عمومی بسیار ساده و روان می باشد به گونه ای که برای تمام یدانشجویان و علاقه مندان قاب فهم است. جهت دانلود نسخه ی پی دی اف فارسی عمومی به سایت کافه جزوه مراجعه نمایید و این کتاب ارزشمند و بی نظیر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. مازیار

    بسیار عالی

  2. سميه

    سلام ممنون اززحمات شما

  3. رها

    برای بازکردن فایل نیاز به رمز هست
    رمزی ک دادین بازش نمیکنه
    رمزش چی هست؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      cafejozve.ir
      تمامی حروف باید به صورت کوچک باشد

  4. شایان

    عالی

  5. Mohammad

    این کتاب عمومی مقطع کاردانی هست؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      بله. این کتاب برای تمامی مقاطع کاردانی _ کارشناسی _ کارشناسی ارشد و دکترا تدریس میشود.

  6. نوید

    ببخشید این کتاب معنی شعر هارو هم نوشته!؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      بله معنی شعرها هم در کتاب موجود است.

  7. سالم نژاد

    خیلی خوب

  8. فاطمه

    سلام کتاب چند صفحه است
    و آیا برای آزمون های استخدامی مفیده ؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      تعداد صفحات کتاب 314 صفحه می باشد
      بله برای آزمون های استخدامی هم مفید است

  9. آیدا حسین پور

    کتاب ارسال میشه ب آدرس ایمیل مون؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      بله

  10. مبین

    ( خریدار محصول )

    سلام من الان ثبت سفارش کردم کی ارسال میشه به ایمیل؟هنوز نیومده!

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      بلافاصله پس از خرید لینک دانلود فایل به ایمیل ارسال می شود. (لطفا پوشه spam ایمیل خود را نیز بررسی نمایید)
      اگر ایمیلی از طرف وب سایت کافه جزوه دریافت نکردید به پشتیبانی تلگرام پیام دهید تا فایل را برایتان ارسال نمایند.

  11. مقداد صفوی

    ( خریدار محصول )

    پول کم شد ولی دانلود نشد

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. لطفا به پشتیبانی تلگرام پیام بدید تا مشکلتان را برطرف نمایند.

  12. alireza

    سلام این کتاب پاسخ تمرینات و معنی شعر ها هم داره؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      نه متاسفانه

  13. ابوالفضل سلطانی

    بد نیست

  14. قادر محمد رحیمی

    عالی

  15. زهراعزتی

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *