پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
3 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
دسته بندی 🗂️
تعداد بازدیدها 👁️
516 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

دانلود جزوه زمین شناسی ساختاری استاد فاطمی دانشگاه شریف

جزوه زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی یکی از کامل ترین و معتبرترین جزوات موجود مربوط به درس زمین شناسی ساختاری است که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به صورت دست نویس مکتوب شده است.

این دانشجویان که در رشته ی مهندسی نفت مشغول به تحصیل بوده اند دست آوردهای خود از کلاس درس زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی تدریس شده توسط دکتر سید مبین فاطمی را به شکل جزوه زمین شناسی ساختاری تهیه نموده اند.

کلاس درس مربوط به جزوه زمین شناسی ساختاری به سال 1397 بر می گردد که در دانشگاه صنعتی شریف و برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مهندسی نفت ارائه شده بوده است.

محتوای جزوه زمین شناسی ساختاری  شامل نکات و مثال هایی است که دکتر سید مبین فاطمی در طول کلاس خود برای فهم بهتر دانشجویان عنوان نموده اند.

جزوه زمین شناسی ساختاری

دانلود جزوه زمین شناسی ساختاری دانشگاه شریف

 ایشان از اساتید برجسته ی رشته مهندسی نفت و عضو هیئت علمی دانشکده ی مهندسی نفت و شیمی دانشگاه صنعتی شریف هستند که به طراحی سوال های المپیاد مهندسی نفت نیز مشغول بوده اند.

یک سری سرفصل های با عناوین نظری و عملی برای درس زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی تعریف شده است که اساتید این درس ملزم هستند در طول یک نیم سال تحصیلی این سرفصل ها را به دانشجویان خود تدریس نمایند. این سرفصل ها که در محتوای جزوه زمین شناسی ساختاری نیز به آن ها پرداخته شده است به شرح زیر هستند.

سرفصل های نظری: ساختمان و بافت مواد رسوبی، عوامل مکانیکی تغییر فرم و شکل سنگ، نمایش چینه شناسی در تجزیه و تحلیل پلاتروچین در هیات ساختمان زمین، هیات ساختمانی پلانزولـی نهـر (لینیاسـیون) درزه ها، گسل ها، چین ها، کیلواژ (رخ) در ساختمان اصلی در رابطه با تکتونیک، حیات ساختمانی سنگ های آذرین، تئوری بوجود آمدن کوه ها (کوهزائی )، رابطه ساختمانی سنگ با توجه به منابع کانی متشکله.

دانلود رایگان جزوه زمین شناسی ساختاری

سرفصل های عملی: برون زدگی (رخنمون ) لایه ها در رابطه با هیات ساختمانی و توپوگرافی، تمرین بکار بـردن نقشـه زمـین شناسی و استروپوفنر، نقشه برداری صحرائی (پیاده کردن نقشه صحرائی) با توجـه بـه شـیب حقیقـی و شیب ظاهری، ارزیابی ضخامت لایه و عمق با توجه به شیب لایه، تصویر و طـرح اسـتریوگرافی، نقشـه برداری با میز تراز، چندین مرحله عملیات صحرائی.

درس زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی به عنوان درس هدف در محتوای جزوه زمین شناسی ساختاری از دروس اصلی، بسیار مهم و تأثیر گذار در رشته ی مهندسی نفت می باشد که به دانشجویان توصیه می کنیم حتماً به این درس توجه ویژه داشته باشند و پایه ی خود را در این درس قوی کنند که قطعاً جزوه زمین شناسی ساختاری شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

دانلود جزوه زمین شناسی ساختاری مهندسی نفت دکتر مبین فاطمی

این درس به ارزش سه واحد به منظور تدریس در 48 ساعت کلاس نظری در یک نیم سال تحصیلی که معمولاً نیم سال سوم است برای دانشجویان رشته ی مهندسی نفت در مقطع کارشناسی تعریف شده است.

برداشتن درس زمین شناسی ساختاری نیازمند این است که زمین شناس عمومی به ارزش دو واحد را که به عنوان پیش نیاز این درس تعیین شده است از قبل گذرانده باشید.

درک درست و عمیق دانشجویان از درس زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی برای دانشجویان رشته مهندسی نفت بسیار لازم و ضروری و برای اساتید هم مهم است زیرا تسلط بر نکات و مباحث این درس در سایر دروس ترم های آتی نیازمند است.

دانلود جزوه زمین شناسی ساختاری

دروسی همچون مکانیک سنگ، برداشت زمین شناسی، فتوژئولوژی و سنجش از راه دور، زمین شناسی ایران و مناطق همجوار، زمین شناسی نفت، زمین شناسی مهندسی، زمین ساخت، نمودار گیری چاه، مکانیک سنگ و آز و مهندسی انرژی که درس زمین شناسی ساختاری به عنوان پیش نیاز آن ها تعریف شده است.

جزوه زمین شناسی ساختاری یا ساختمانی مناسب دانشجویان به منظور آمادگی برای امتحانات است که به خطی خوش، خوانا، واضح و به صورت دست نویس نگاشته شده است.

دانشجویان تمامی گرایش های مهندسی نفت در مقطع کارشناسی و همچنین دانشجویان رشته ی زمین شناسی می توانند از محتوای جزوه زمین شناسی ساختاری سود ببرند.

سایت کافه جزوه فایل پی دی اف 203 صفحه ای جزوه زمین شناسی ساختاری را به منظور استفاده ی این عزیزان برای دانلود قرار داده است.

دانلود رایگان جزوه زمین شناسی ساختاری

دانشجویان رشته ی زمیک شناسی حتما با نام زمین شناسی ساختاری اشنایی دارند و این عبارت به گوش ان ها رسیده است. برای درس زمین شناسی ساختاری جزوات و کتاب‌های مختلفی وجود دارد که می توانید تمامی این جروات و کتاب های موجود را به صورت کتاب چامی هم به صورت فایل پی دی اف خریداری نمایید.

یکی از بهترین جزوات زمین شناسی ساختاری جزوا زمین شناسی ساختاری می باشد ‌کا فایل پی دی اف جزوه ی زمین شناسی ساختاری به صورت پی دی اف در سایت کافه جزوه قابل دسترس است. و دانشجویان رشته ی زمین شناسی می توانند فایل پی دی اف این جزوه را از سایت کافه جزوه با پرداخت هزینه ی خیلی کمی دریافت نمایند.

اگر می خواهید که منبع مناسبی را جهت مطالعه ی درس زمین شناسی ساختاری در اختیار داشته باشید می توانید از فایل پی دی اف این کتاب بهره مند شوید. تمامی مباحث لازم که در مقطع کارشناسی دانشجویدن زمین شناسی باید از درس زمین شناسی سطحی فرا بگیرند به صورت کامل و جامع و با زبانی رسا و گیرا نگاشته شده است به گونه ای که به راحتی می توانید مطالب ذکر شده در این جزوه را مطالعه نمایید.

خرید و دانلود فایل پی دی جزوه زمین شناسی سطحی

مبحث زمین شناسی سطحی در مقطع کارشناسی به دانشجویان رشته ی زمین شناسی تدریس می شود. پس دانشجویانی که کارشناسی زمین شناسی را مطالعه می نمایند باید به فکر باشند تا بتوانند فایل پی دی اف این جزوه را هریداری نمایند. تهیه فایل پی دی اف جزوه زمین شناسی سطحی از سایت کافه جزوه بسیدر راحت است.

و شما دانشجوی گرامی تنها با مراجعه به سایت کافه جزوه می توانید فایل پی دی اف کتاب زمین شناسی سطحی را  از سایت کافه جزوه خریداری نمایید فایل.

ادامه مطلب

دانشجویان رشته زمین شناسی، مهندسی معدن و سایر رشته های مرتبط با علوم زمین از جزوه زمین شناسی ساختاری استفاده می‌کنند.
مباحثی که در جزوه زمین شناسی ساختاری به آنها پرداخته می شود شامل: اصول اولیه زمین شناسی ساختاری: مانند مفاهیم تنش، کرنش، لغزش، چین خوردگی و گسل ساختارهای زمین شناسی: مانند انواع چین ها، گسل ها، ناودیس ها، گنبدها و سایر ساختارهای زمین شناسی تکنیک های زمین شناسی ساختاری: مانند تهیه نقشه های زمین شناسی، برش های زمین شناسی و ترسیم مقاطع ساختاری
نظرات
  1. لیلا

    جزوه تقریبا کاملی بود

  2. حامد رضوانی

    ( خریدار محصول )

    از همه جهت عالی

  3. مسعود کشاورز

    خیلی خوب است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *