پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
5 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۰ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
600 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

دانلود جزوه آزمایشگاه شیمی آلی 1

جزوه آزمایشگاه شیمی آلی و در کل شیمی آلی زیر مجموعه‌ای از شیمی است که در مورد ترکیبات کربن یا مواد آلی صحبت می‌کند و عنصر اصلی تشکیل دهنده ترکیبات آلی با کربن هیدروژن است.

در گذشته به مواد منشأ گیاهی یا حیوانی مواد آلی گفته می‌شد، اما امروزه مواد آلی را می‌توان با روش‌های صنعتی و آزمایشگاهی و با کمک مواد معدنی سنتز کرد. در فرهنگ‌های ایرانی معنی کلمه “ارگانیک” که به دستگاه و هر شی با ابزارهای مختلف (اندام) نسبت داده می‌شود، آماده شد.

جزوه آزمایشگاه شیمی آلی

دانلود جزوه آزمایشگاه شیمی آلی 2

مواد به دست آمده از منابع آلی یک چیز مشترک دارند، این است که آنها مشترک عنصر کربن هستند.

دو منبع اصلی مواد آلی که مواد آلی از طریق ترکیبات ساده از آن‌ها تأمین می‌شود، روغن و ذغال است و این دو سوخت فسیلی، به معنای قدیمی، در نتیجه تجزیه حیوانات و گیاهان، آلی هستند. از این ترکیبات ساده به عنوان مصالح ساختمانی برای ساختن ترکیبات بزرگتر و پیچیده استفاده می‌شود.

دانلود دستور کار آزمایشگاه شیمی آلی

شیمی آلی شیمی ترکیبات کربن با عناصر دیگر، به ویژه هیدروژن، اکسیژن، نیتروژن، هالوژن‌ها و فلزات دیگر مانند گوگرد و فسفر است. مواد معدنی مانند منیزیم، مس و پالادیوم نیز در ترکیبات آلی وجود دارد. این الکل‌ها، اترها، هیدروکربن‌ها، آلدئیدها، کتون ها، اسیدهای کربوکسیلیک، ترکیبات آلی سیلیک، ترکیبات معطر (به عنوان مثال بنزن)، آمین‌ها، فنل ها، ماکرومولکول ها و پلیمرها (پلیمرها) به آنها داده شد.

همچنین بیش از 20 میلیون ترکیب کربن شناخته شده وجود دارد و هر ساله نیم میلیون مولکول جدید به خانواده آلی اضافه می‌شود. شیمی آلی پایه و اساس زیست شناسی و پزشکی است. ساختار موجودات زنده به غیر از آب عمدتاً از مواد آلی تشکیل شده است و مولکول‌های مورد بحث در زیست شناسی مولکولی همان مولکول‌های آلی هستند.

ادامه مطلب

از داخل سایت کافه جزوه دانلود کنید.
بله
نظرات
  1. جواد

    مرسی واقعا
    جزوه کاملی بود

  2. فرید شعبانی

    ( خریدار محصول )

    جزوه آزمایشگاه شیمی را دانلود کردیم برای باز کردن رنز عبور می خواهد رمز را از کجا پیدا کنیم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام خدمت شما
      رمز عبور: cafejozve.ir

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *