پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
1 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۰ تیر ۱۴۰۱
دسته بندی 🗂️
تعداد بازدیدها 👁️
462 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

  دانلود رایگان جزوه آزمایشگاه عملیات حرارتی

در جزوه آزمایشگاه عملیات حرارتی یک آزمایشگاه مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته ای می باشد که برای انجام عملیات های حرارتی از جمله، سخت کردن فلزات و انواع آلیاژ ها، تمپرنیگ، سمانتاسیون و نرمالیزاسیون بسیار مناسب می باشد. از جمله توانایی های تحقیقاتی یک آزمایشگاه حرارتی می توان به نمونه سازی کردن، پرداختن به سطح و عکاسی میکروسکوپی، شناخت ساختار تشکیل دهنده آلیاژ ها، سنجش سختی به روش های مختلف از قبیل برنیل و ویکز، انجام عملیات حرارتی و عملیات فیزیکی بر روی فلزات، معین کردن ساختار های میکروسکوپی و ماکروسکوپی، پوشش تشکیل دهنده مواد و پایداری مواد و به بررسی مقاوت و خوردگی مواد اشاره کرد.

جزوه آزمایشگاه عملیات حرارتی

PDF انواع عملیات حرارتی

مطابق با جزوه آزمایشگاه حرارتی تجهیزاتی که در آزمایشگاه حرارتی وجود دارند باید امکان این را داشته باشند که به بررسی رفتار فیزیکی مواد گوناگون، سطح شکست، ساختار و بررسی کردن  معایب فلزی بپردازند. درس عملی آزمایشگاه حرارتی که یکی از دروس دانشگاهی می باشد به انجام آزمایش هایی از قبیل تمپر کردن، بازیابی و تبلور دوباره، عملکرد کروی کردن، انجام آزمون جمینی، عملیات نیتروژن دهی به روش پلاسمایی، بررسی تاثیراتی که ترکیبات شیمیایی دارند، دمای مورد نظر، زمان و اندازه دانه در زیر ساخت نهایی فولاد می پردازد.

آزمایشگاه عملیات حرارتی دانشکده مهندسی مواد

در جزوه آزمایشگاه حرارتی گزارش کار آزمایش ها به طور کامل گرد آوری شده است که دانشجویان می توانند با مطالعه آن گام مهمی را در انجام آزمایشات حرارتی بردارند. در جزوه آزمایشگاه عملیات حرارتی تمامی فرایند ها از قبیل سرد کردن و گرم کردن فلزات برای رسیدن به زیر ساخت و خواص مورد نظر، انجام عملیات ای حرارتی مختلف برای آلیاژهای فلزی جهت بهبود خواص مکانیکی ذکر شده است. از آنجایی که عملیات حرارتی انجام گرفته بر روی آلیاژها بسیار در صنعت مهم و کاربردی است بنابراین دانش پژوهان این رشته باید توانایی خود را در انجام آزمایش های مربوطه بالا ببرند.

  دستور کار آزمایشگاه عملیات حرارتی 

در جزوه آزمایشگاه عملیات حرارتی هدف از انجام فعالیت ها به وجود آوردن امکاناتی است که برای تغییر خواص مواد از طریق چرخه حرارتی صورت می گیرد. به همین جهت در این آزمایشگاه های مجهز کوره های آزمایشگاهی در بازه های دمایی مختلف موجود هستند. در ادامه به شرح مختصر فرایند هایی میپردازیم که در گزارش کار این جزوه بیان شده است.

-انجام عملیات حرارتی کوئنچ در محیط آب و روغن

-انجام عملیات کوئنچ در دمای زیر صفر به کمک نیتروژن مایع

-عملیات کربن دهی جامد به صورت حرارتی

-عملیات آنیل که شامل آنیل کامل و هم دما می باشد.

-عملیاتی که تحت گاز خنثی آرگون صورت می گیرد.

-عملیاتی که توسط حمام نمک صورت می گیرد تحت عنوان استمپر و مارتمپر

-انجام آزمون جامینی

-عملکرد کروی کردن

-فرایند مالیبل کردن حرارتی

-انجام فرایند حرارتی رسوب سختی

  تجهیزات آزمایشگاه عملیات حرارتی

یکی از مباحثی که جزوه آزمایشگاه حرارتی به بحث درباره ی آن پرداخته است انواع تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز در آزمایشگاه های حرارتی می باشد که مختصرا آن ها را شرح می دهیم. جهت مطالعه کامل جزوه به دانلود اقدام فرمایید.

-دستگاه های سرد کردن و گرم کردن

-تجهیزات سنباده زنی

-تجهیزات مورد نیاز برای صیقل کاری

-میکروسکوپ نوری با انواع بزرگنمایی

-دوربین متالوگرافی

-دستگاه سنجش سختی

-تجهیزات مورد نیاز برای تست کشش

دانلود رایگان جزوه ازمایشگاه عملیات حرارتی

عملیات حرارتی یکس از دروس دانشگاهی می باشد که علاوه بر واحد تئوری دارای واحد عملی و ازمایشگاه نیز می باشد. دانشجویان گرامی برای هر دو قسنت این درس چه عملی چه تئوری باید منابع مناسبی را در اختیار داشته باشند تا در نهایت بتوانند در هر دو واحد تئوری و عملی موفق شوند. برای بخش تئوری ازمایشگاه حرارتی کتاب ها و ج وات بسیار مختلفی وجود دارد که شما می توانید از کافه جزوه نیز این جروه ها و کتاب های مرتبط را تهیه نمایید.

برای بخش ازمایشگاه و عملی درس عملیات حرارتی نیز جزوه ی بسیار مناسبی گرد اوردی شده است که این جزوه را می توانید با نام جزوه ازمایشگاه عملیات حرارتی دانلود نمایید. این جزوه تمانی نکات  و مطادب مورد تنیاز در ازمایشگاه را یه شما توضیح خواهد داد. د  عملیات حرارتی ازمایش های مختلفی انجام می شود که شما باید از نحوه ی انجام این ازمایشات اطلاع کاملی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این ازمایش ها را انجام دهبد همان طور که می دانید برای انجام تزمایشات مختلف تکنیک ها و روند خاصی وجود خواهد داشت. حال به جز تکنیک انجام  ازمایش ها دانشجویات در پایان هر ازنایش باید توانایی این را داشته باشند تا بتوانند گزارش کار مناسبی را بنویسند.

خرید و دانلود فایل پی دی اف جزوه ازمایشگاه عملیات حرارتی

جزوه ازمایشگاه عملیات حرارتی جزوه ای بسیار جامع و کامل می باشد که شما می توانید تمامی ازمایش های موجود و مورد نیاز برای درس عملیات حرارتی را در این جزوه ازمایشگاه عملیات حرارتی مطالعه نمایید. سعی کنید که این نکات را در ذهن خود بسپارید تا بتوانید تمامی ازمایش ها را در ازمایشگاه به صورت کامل انجام دهید  و در پایان نیز گزارش کاری را به استاد مربوطه خود تحویل دهید و نمره‌بگیرید.

 

ادامه مطلب

بله، این جزوه می‌تواند برای مطالعه کنکور ارشد و دکتری رشته‌های مرتبط با مهندسی مواد و متالورژی مفید باشد.
بله، این جزوه به دلیل ارائه توضیحات کامل و تصاویر و نمودارهای متعدد، برای مطالعه خودآموز مناسب است.
نظرات
  1. مهدیان

    عالی و درجه یک

  2. عبدالله کمالی

    ( خریدار محصول )

    از هر نظر عالیه

  3. امیرحسین هاشمی

    حتما بخرید از دست ندینش

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *