پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
cafejozve
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۲ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
449 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

دانلود جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی (نفت و گاز)

هدف از جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی ( نفت و گاز) ، شکل گیری دانش عمومی در مورد صنایع فرآیندی، نحوه کنترل فرآیند و مهمترین تجهیزات است. در چنین صنایعی و نحوه کار این تجهیزات استفاده کنید. مطالب این کتابچه به روشی بسیار ساده ارائه شده است به طوری که می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود، حتی با کمترین اطلاعات فنی و ناآشنا با زبان انگلیسی هم باشید.

در تهیه این کتاب، علاوه بر استفاده از کلمات فارسی، سعی شده است از معادل لاتین آنها استفاده شود، که همچنین به زبان عامیانه کارمندان شاغل در این صنایع وارد شد.

جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی

سیال چیست؟ در فیزیک، ماده به چهار حالت جامد، مایعات، گازها و پلاسما تقسیم می‌شود. در صنایع فرآوری نفت و گاز بیشتر با حالت‌های مایع و گازی به صورت مواد برخورد می‌کنند. کلمه مایع به طور کلی برای ماده به صورت مایع، گاز یا بخار تشکیل می‌شود (منظور از بخار همان مایعی است که به دمای دمای نقطه برمی گردد) می‌جوشد و به گاز تبدیل می‌شود. در صنعت نفت، از آن زمان در مخازن نفت و گاز در بعضی موارد هم روغن وجود دارد و هم گاز، از کلمه سیال برای توصیف هر دو نوع هیدروکربن استفاده می‌شود.

هیدروکربن‌ها ترکیبات آلی هستند که اساساً از اتم‌های کربن و هیدروژن تشکیل شده‌اند. حتی گل به حفره‌ای که برای حفر چاه‌های روغن و گاز استفاده می‌شود، مایع حفاری گفته می‌شود.

بررسی اجمالی تصفیه روغن خام: همانطور که قبلاً ذکر شد، نفت خام یک هیدروکربن آلی است. تمامی اطلاعات لازم در دانلود جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی (نفت و گاز)

پس از استخراج از چاه‌های نفت، نفت خام برای تصفیه اولیه به واحدهای صنعتی منتقل می‌شود. چون روغن روغن خام دارای مقداری گاز و نمک است و روغن ابتدا از ظروف مخصوصی به نام جدا کننده یا جدا کننده عبور می‌کند.

برای جدا کردن گاز با روغن در این ظروف. بعضی از اسپیسرها به تجهیزات جهت دار داخلی مجهز هستند، آن‌ها همچنین آب را جدا می‌کنند. اما بیشتر آب و مواد معدنی همراه با روغن موجود در ظروف دیگر به نام گیاهان آب شیرین کن یا آب شیرین کن جدا می‌شوند.

تبدیل شدن از آنجا که روغن خام گاهی حاوی گازهای سمی مانند سولفید هیدروژن است، همچنین تجهیزات برای جداسازی این گازهای همراه از روغن در نظر گرفته شده است. در این حالت، نفت خام در ظروف مخصوصی که بخاری‌های در حال جوش مجدد نامیده می‌شوند بخشی از آن را به بخار تبدیل می‌کنند. سپس بخار خروجی را وارد کنید.

آن‌ها برج‌های فولادی به قطر سه تا چهار متر و ارتفاع حدود سی متر می‌سازند. این برج از طریق صفحات یا سینی‌های مخصوص به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در این کشوها دریچه‌های بخار از روی آنها تعبیه شده است و از وسط آنها عبور می‌کند و به قسمت بالایی می‌رود.

دمای قسمت‌های این برج، یعنی قسمتهای پایین، متفاوت است و رطوبت گرمتر است، هر چه بیشتر باشد، درجه حرارت پایین‌تر است. در همین حال، روغن خام با نسبت دمای پایین‌تر از بالای برج وارد دمای برج می‌شود و از روی سینی‌ها جاری می‌شود. وسایل نقلیه گازی از بالای برج روغن در پایین برج جمع می‌شود تا به دیگ بخار ارسال شود. روغن نیز از پایین تصفیه می‌شود آنها دافع را از بین می‌برند.

دانلود رایگان جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرایندی ( نفت و گاز )

برای دانشجویانی که در رشته های مرتبط با شیمی و مهندسی شیمی مشغدول به تحصیل هستند یکی از مواردی که باید به ان اشنایی کاملی داشته باشند عملیات کنترل واحد در صنایع فرایندی همچون نفت و گاز می باشد. برای تولید نفت خام این مورد یعنی کنترل واحد در صنایع فرایندی اصلی مهم در نطر گرفته می شود.

پس یادگیری این مطلب بسیار حایز اامیت می باشد که دانشجویان باید تسلط کافی به ان داشته باشند. از این رو فایل پی دی اف جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرایندی ( نفت و گاز ) در سایت کافه جزوه قرار داده شده است تا دانشجویان رشته های مرتبط بتوانند از مطالعه ی این جزوه بی نظیر بهره مند شوند.

با این جزوه عملیات کنترل واحد بی شک دیگر مشکلی در فهم مطالب مرتبط نخواهید داشت و با مطالعه ی کامل ان به راحتی می توانید مطالب را فرا بگیرید.

این جزوه به صورت خلاصه شده کلیه مطالب کتاب درسی و سر فصل های اموزشی را پوشش می دهد. پس جای هیچ گونه نگرانی ای نیست و دانشجوبان می توانند به عنوان منبع اصلی این درس جزوه را مطالعه نمایند. دانلود جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی (نفت و گاز) در سایت کافه جزوه. 

خرید و دانلود جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرایندی نفو و گاز + خلاصه + دانشگاه فنی مهندسی

برای مطالعه ی درس کنترل واحد در صنایع فرایندی می توانید فایل پی دی اف جزوه آشنایی با عملیات کنترل واحد در صنایع فرایندی نفت و گاز را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید و به مطالعه ی کامل و دقیق این جزوه بپردازید.

جهت دانلود نسخه ی پی دی اف این جزوه به صورت کامل می توانید به سایت کافه جزوه مراجعه نموده و این جزوه کنترل واحد را خریداری نمایید.

ادامه مطلب

این کتاب به معرفی اصول و مبانی عملیات کنترل واحد در صنایع فرآیندی (نفت و گاز) می‌پردازد.
این کتاب برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی و سایر رشته‌های مرتبط، مهندسین شاغل در صنایع فرآیندی (نفت و گاز) و همچنین علاقه‌مندان به این حوزه مفید است.
نظرات
  1. مازیار

    سپاس

  2. رضا امینی

    یه کلام بینظیر

  3. محمدجواد شاکری

    ( خریدار محصول )

    در کل خوبه کار راه بندازه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *