پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۵ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
538 بازدید
۹,۰۰۰ تومان

انقلاب اسلامی ایران pdf

جزوه انقلاب اسلامی ایران به بیان خلاصه ای از عوامل و رخدادهای منجر به انقلاب اسلامی اران پرداخته است.

یک سری حوادث بود که به سرنگونی خانواده پهلوی تحت شاه محمد رضا پهلوی منجر شد و در جمهوری اسلامی تحت قضاوت آیت الله، روح الله خمینی، رهبر یک جناح در انقلاب دولت خود را جایگزین کرد. همچنین انقلاب توسط سازمان های مختلف چپ و اسلامی و جنبش های دانشجویی پشتیبانی شد.

جزوه انقلاب اسلامی ایران

جزوه انقلاب اسلامی ایران علمی کاربردی

پس از کودتای ایرانی برای سال 1953، پهلوی با ایالات متحده و توده غربی دولت به طور جدی به عنوان یک پادشاه اقتدارگرا هماهنگ شد. او وابستگی قابل توجهی به حمایت ایالات متحده به تصویب رساند تا قدرت را برای 26 سال نگه دارد. این منجر به یک انقلاب سفید در سال 1963 شد و در سال 1964 دستگیر و انکار کرد.

در میان تنش های بزرگی بین خمینی و شاه، تظاهرات در اکتبر سال 1977 آغاز شد، در حال توسعه یک کمپین مقاومت مدنی بود که شامل سکولار بود و عناصر مذهبی.

تظاهرات به سرعت در سال 1978 به علت سوزاندن سینمای رکس، که انقلاب را در نظر گرفت و در ماه اوت و دسامبر آن سال، سخت گیری را تشدید کرد و تظاهرات در کشور شاه ایران را در تبعید در تاریخ 16 ژانویه سال 1979 به عنوان آخرین پادشاه فارسی ترک کرد، وظایف خود را به Regency و Shampolar Bakhtar، که نخست وزیر در مخالفت بود، ترک کرد.

آیت الله خمینی توسط دولت به ایران دعوت شد و به تهران بازگشت تا چندین هزار نفر از ایرانیان را تبریک بگیریم. سلطنتی معمولا در روز 11 فوریه سقوط کرد، زمانی که جنگجویان شورشیان نیروهای طرفدار الشاه را شکست دادند و خمینی را به مقامات رسمی آوردند.

ایران یک رفراندوم ملی برای تبدیل شدن به یک جمهوری اسلامی برای تبدیل شدن به یک جمهوری اسلامی در تاریخ 1 آوریل 1979 و فرمول بندی و تصویب قانون اساسی جدید و جمهوری خواه بود که خمینی شد رهبر بالاتر کشور در دسامبر 1979.

دانلود جزوه انقلاب اسلامی ایران از استاد رضاپور

انقلاب 1979 که ایرانیان را در بسیاری از گروه های مختلف اجتماعی به ارمغان آورد، ریشه های خود را در تاریخ طولانی ایران دارد. این گروه ها که شامل روحانیت، روشنفکران و معامله گران بودند، قبلا در انقلاب مشروطه در سال 1905-11 بود.

با این حال تلاش ها برای اصلاح رضایتمندی در میان جبران تنش های اجتماعی و همچنین مداخله خارجی از روسیه و انگلیس، بعدا و ایالات متحده کافی است.

بریتانیا به رضا شاه پهلوی کمک کرد تا مالکیت را در سال 1921 تأمین کند. علاوه بر روسیه و سپس به U.K. پرداخت می شود. او سپس در سال 1941 رضایت خود را با تبعید پرداخت کرد و پسرش محمد رضا پهلوی را به دست آورد.

دانلود جزوه انقلاب اسلامی و ریشه های آن pdf

پس از سال ها محمد رضا شاه، مجلس را رد کرد و انقلاب سفید را راه اندازی کرد – برنامه پیشرفته به روز رسانی، به طور معمول در مورد ثروت مالکین و مردان که اقتصاد روستایی را مختل می کند، منجر به رشد سریع شهرنشینی و تغذیه و نگرانی در مورد دموکراسی و حقوق بشر شد.

این برنامه از لحاظ اقتصادی موفق بود، اما مزایا به طور مساوی توزیع نشد، هرچند اثرات تحول گرا بر قوانین و نهادهای اجتماعی به طور گسترده ای احساس می شد. اپوزیسیون سیاست های شاه در دهه 1970 به پایان رسید، زمانی که بی ثباتی و انتقاد جهانی مصرف نفت غرب به طور جدی اقتصاد در کشور به طور جدی به سمت پروژه ها و برنامه های با هزینه های بالا انجام شد.

دانلود رایگان خلاصه جزوه انقلاب اسلامی ایران +دانشگاه شهید بهشتی

همان طور که می دانید یکی از دروس عمومی که تمامی دانشجویان باید در طول تحصیلات اکادمیک بگذرانند درس انقلاب اسلامی ایران می باشد. فارغ از اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید باید این درس را پاس نمایید. درس انقلاب اسلامی ایران نیز دروس عمومی دو واحدی می باشد که در دانشگاه های سراس کشور به دانشجویان گرامی ارائه خواهد شد.

برای درس انقلاب اسلامی ایران کتاب های مختلفی نگاشته شده است اما ممکن است که دانشجویان وقت و تمایل کافی برای مطالعه ی کتاب های درسی حجیم را نداشته باشند.

از این رو مطالعه جزواتی که برای دروس عمومی ارائه می شود بسیار قابل توجه تمامی دانشجویان قرار می گیرد. برای درس انقلاب اسلامی ایران نیز جزوه انقلاب اسلامی ایران در سایت کافه جزوه قرار داده شده است تا دانشجویان بتوانند برای این درس عمومی جزوه ی ان را مطالعه نمایند. جزوه انقلاب اسلامی ایران خلاصه تر و مختصر تر از کتاب های درسی انقلاب اسلامی ایران می باشد.

به این ترتیب مطالعه ی ان نیز برای دانشجو بسیار راحت تر است و زمان کم تری را نیز خواهد گرفت.

خرید فایل پی دی اف جزوه انقلاب اسلامی ایران + دانلود رایگان دانشگاه پیام نور

اگر شما هم جز دانشجویانی می باشید که تمایل دارید برای دروس عمومی جزوه های موجودرا مطالعه ی نمایید. به شما پیشنهاد می شود که برای درس انقلاب اسلامی ایران جزوه انقلاب اسلامی ایران را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید.

و به مطالعه ی کامل تمامی مباحث ذکر شده در این جزوه خلاصه انقلاب اسلامی ایران بپردازید. تمامی نکات مهمی که شما لازم اسا فرا بگیرید  و تمامی نکاتی که جنبه ی امتحانی دارند در این نسخه پای دی اف به نام خلاصه جزوه انقلاب اسلامی ایران به صورت کامل شرح داده شده.

ادامه مطلب

زمینه‌های پیدایش انقلاب اسلامی: شامل بررسی اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران قبل از انقلاب و عوامل نارضایتی مردم. مراحل و رویدادهای انقلاب اسلامی: شامل بررسی وقایع مهم و تاثیرگذار در روند انقلاب از نهضت امام خمینی تا پیروزی انقلاب.
دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی، تاریخ، و سایر رشته‌های مرتبط
نظرات
  1. نیلوفر

    تشکر

  2. عزتی

    ( خریدار محصول )

    با سرچ کتاب انقلاب مصطفی ملکوتیان به این سایت اومدم. بی دقتی کردم و جزوه ی اشتباهی دانلود کردم. نویسنده فرق داشت.

  3. فاطمه قره خانی

    خیلی خوبه

  4. فهیمه

    ( خریدار محصول )

    اصلا به درد نمی خوره من خرید کردم ولی فایل باز نمیشه.

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      جهت اجرای فایل می بایست نرم افزار RAR بر روی سیستمتان نصب باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *