پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
زهرا اسلامی فرد
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۳۱ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
494 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

خلاصه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام زهرا اسلامی فرد

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام زهرا اسلامی فرد بخش‌هایی از فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی را ارائه می‌دهد و معنویت، شکوه و استمرار اسلام را نشان می‌دهد. مجموعه باورها و ارزشهای اسلامی و تأثیر آنها در توسعه علم و هنر و ایجاد نهادهای اجتماعی و سیاسی در جهان و مسلمانان به عنوان فرهنگ و تمدن اسلامی شناخته می‌شود.

برای نزدیک به شش قرن، از نیمه دوم قرن دوم هجری تا اواسط قرن هشتم، مسلمانان پیشتاز جنبش علمی در جهان بوده‌اند. به طور کلی مجموعه عقاید، عقاید، علوم، هنرها و صنایع دستی با الهام از تعالیم دینی مسلمانان را تمدن اسلامی می‌نامند.

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام زهرا اسلامی فرد

خلاصه فصل اول تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در هفت فصل تدوین شده است. “مباحث مقدماتی”، “علل و عوامل شکل گیری فرهنگ و تمدن اسلامی”، “شکوفایی علم در تمدن اسلامی”، “نهادهای سیاسی اجتماعی تمدن اسلامی”، “هنر در تمدن اسلامی”، “تأثیر تمدن اسلامی در مورد تمدن غرب و ظهور رنسانس “علل خارجی داخلی برای انحطاط تمدن اسلامی” عنوان فصل‌های کتاب است.

دانلود pdf جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام زهرا اسلامی فرد

فرهنگ هر جامعه عرصه پدیده‌های مختلفی است، خصوصاً در کشوری مانند ایران که تاریخ فرهنگی آن از گذشته‌های دور شاهد زندگی قبایل و طوایف مختلف با تنوع فرهنگی زیاد بوده است. از این رو، مدیریت فرهنگ و جامعه بدون در نظر گرفتن این تنوع فرهنگی غیرممکن است.

تاریخ زندگی بشر نشان می‌دهد که زندگی برای شخصی از هر ملت، ملیت، در هر زمان و جغرافیایی بر اساس معنا استوار است و این یک نیاز ذاتی است که از سطوح وجودی و کمال او ناشی می‌شود.

حقیقتی که اصل خود را ترک کرده و به دنبال زمان متصل خود است. برای اینکه ایران ریشه‌های موجودیت خود را بشناسد و ریشه‌های تمدن ایرانی – اسلامی خود را درک کند، چاره‌ای ندارد جز این که مناطق مختلف جامعه خود را با دانش و خرد آبیاری کند.

دانلود خلاصه جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام زهرا اسلامی فرد

در این کتاب، گل اسلام به عنوان فردی جنبه‌های هویت ملی و مذهبی را بررسی می‌کند و نشانه‌هایی از فرهنگ و تمدن اسلامی را بررسی می‌کند. این کتاب شامل هفت فصل است:

فصل تعریف اول، فصل دوم علل و عوامل شکل گیری فرهنگ و تمدن اسلامی، فصل سوم شکوفایی علوم در تمدن اسلامی، فصل چهارم نهادهای سیاسی و اجتماعی تمدن اسلامی، فصل پنجم هنر تمدن اسلامی، و فصل ششم تأثیر تمدن اسلامی و تمدن غرب، و فصل هفتم: بررسی علل خارجی و داخلی رکود تمدن اسلامی.

 

دانلود رایگان پی دی اف جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی زهرا اسلامی فرد

یکی دیگر از کتاب ها و جزوات یکه می توانید برای درس عمومی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی مطالعه نمایید کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن نوشته ی زهرا اسلامی فرد می باشد. گاهی برخی از اساتید مطالعه ی این کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به قلم زهرا اسلامی فرد را به دانشجویان خود معرفی می کنند.

و در جلسات درسی نیز این کتاب را به دانشجویان گرامی تدریس می نمایند. به دلی اهمیت مطالعه ی این کتاب درسی جزوه خلاصه ان به نام جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی زهرا اسلامی فرد در سایت کافه جزوه بار گذاری شده است تا دانشجویان به راحتی به این جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به قلم زهرا اسلامی فرد دسترسی داشته باشند.

کلیه مطالب و سر فصل های ارائه شده برای درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به قلم زهرا اسلامی فرد پوشش داده شده است. همچنین مطالب به صورت خلاصه و مختصر در این جزوه بیان شده است تا دانشجو بتواند برای درس عمومی تاریخ فرهنگ و تمدن وقت کم تری را جهت مطالعه صرف نماید اما نمره  ی خوبی بگیرد.

خرید و دانلود جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی زهرا اسلامی فرد دانشگاه پیام نور

برای دانلود جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی زهرا اسلامی فرد می توانید به سایت کافه جزوه سر بزنید   و فایل پی دی اف این خلاصه جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی را جهت مطالعه ی این درس عمومی و مشترک دو واحدی دانلود کنید.

تمامی نکات مهمی را که لازم است در درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی فرا بگیرید در جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی زهرا اسلامی فرد به صورت کامل و جامع ذکر شده است و می توانید مطالعه فرمایید.

ادامه مطلب

8900ت
بله
نظرات
  1. منوچهر

    سپاس فراوان

  2. مرتضی نوروزی

    ( خریدار محصول )

    سلام .جزوه تاریخ و تمدن خانم اسلامی رو خریدم .پسورد میخواد .میشه لطفا راهنمایی کنید

    • کافه جزوهمدیر سایت

      رمز فایل:
      cafejozve.ir

  3. Nin

    این جزوه گزینه سرچ داره؟؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. بله دارد

  4. سمیرا

    با سلام , این جزوه چقدر از مطالب کتاب رو داره ؟ آیا نکات مهم رو داره که زمان آزمون به درد بخوره ؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. جزوه تقریبا تمامی نکات مهم کتاب را دربرگرفته است و اگر آن را خوب مطالعه کنید می توانید در امتحانات این درس نمره خوبی را کسب نمایید.

  5. اامیر نظری

    ( خریدار محصول )

    من هنوز مطالعه نکردم که بخواهم نظر بدهم
    نظر دادن بعد از استفاده

  6. منا

    ( خریدار محصول )

    سلام این جزوه بخاطر رمزی ک داره پشتیبانی نمیکنه حالا چکارکنم؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام. جهت اجرای فایل می بایست برنامه RAR روی سیستمتون نصب باشد.

  7. شهره

    ( خریدار محصول )

    چرا فایل برام باز نمیشه،لطفا جواب بدید،عجله دارم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      مشکل شما از طریق پشتیبانی تلگرام رفع شد

  8. حسین رضائی

    باسلام حزوه راخریداری کردم ولی هنوز به دستم نرسید. علتش چیست. بااحترام حسین رضایی

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      لطفا پوشه spam ایمیل خود را نیز بررسی بفرمایید و اگر همچنان ایمیلی دریافت نکرده بودید به پشتیبانی تلگرام سایت پیام دهید تا فایل برایتان ارسال شود

  9. دینا موسوی

    سلام، ببخشید من جزوه رو خریداری کردم ولی میگه پشتیبانی نشده! چرا؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      جهت اجرای فایل می بایست نرم افزار RAR روی سیستمتان نصب باشد.

  10. محمد میرزائی

    ( خریدار محصول )

    سلام من چجوری میتونم جزوه تاریخ وتمدن اسلام رو دانلود کنم با اینکه پول واریز کردم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      لینک دانلود به ایمیلی که هنگام خرید وارد کردید ارسال شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *