پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
5 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
860 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

خلاصه و جزوه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن سلام و ایران از آنجا که اسلام در فرهنگ عرب پدید آمده و رشد می کند، فرهنگ های دیگری که اسلام را پذیرفته اند متأثر از آداب و رسوم عرب هستند. بنابراین جوامع عربی، اسلامی و دیگر جوامع مسلمان دارای قرابت فرهنگی هستند، اگرچه هر جامعه ای ویژگی های متمایز خود را حفظ کرده است.

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران
جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی فاطمه جان احمدی

فرهنگ اسلامی وارث فرهنگ عربی است که در کویر متولد شده است. این یک سنت شفاهی مبتنی بر انتقال فرهنگ از طریق شعر و روایت است. با این حال، این نوشته مکتوب بود که بیشترین تأثیر را در تمدن داشت. تمدن اسلام مبتنی بر ارزش تعلیم و تربیت است که هم قرآن و هم پیامبر آن را تأیید کردند.

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر ولایتی

در دوره قبل از اسلام، یکی از سنت ها Muallaqat (به معنای واقعی کلمه “حلق آویز”) بود. در شهر مکه ، شاعران و نویسندگان نوشته های خود را به دیوار خاصی در شهر آویزان می کردند تا دیگران بتوانند از فضایل قبایل خود بخوانند. رفت و آمد آنها از شهری به شهر دیگر و قبیله ای به طایفه دیگر وسیله ای بود که به وسیله آن اخبار ، افسانه ها و سو استفاده ها شناخته می شد.

این سنت همچنان ادامه یافت که قرآن ابتدا به صورت شفاهی حفظ و منتقل می شد و سپس برای نسل های بعدی رونویسی می شد. این بیان محبوب مردمان مسلمان عرب به بخشی پاک نشدنی از فرهنگ اسلامی تبدیل شده است.

حتی امروزه مسلمانان از قرآن به عنوان راهی برای بیان عقاید و اشاره به برخی ثابت ها و قصه های عامیانه برای نشان دادن دیدگاه خود استفاده می کنند.

خلاصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران زهرا اسلامی فرد

مراکز بزرگ یادگیری دینی نیز مراکز دانش و رشد علمی بودند. این مراکز رسمی در دوران عباسیان (750-1258 میلادی) با تأسیس هزاران مدرسه مساجد آغاز شد. در قرن دهم ، حدود 300 مدرسه در بغداد وجود داشت. اسکندریه در قرن چهاردهم 12000 دانشجو داشت.

در قرن دهم مفهوم رسمی مدرسه (مدرسه) در بغداد توسعه یافت. این مدرسه دارای یک برنامه درسی تمام وقت و نیمه وقت و معلمان بود که بسیاری از آنها زن بودند. فقیر و فقیر آموزش رایگان دیدند. از آنجا کتابخانه ها توسعه یافتند و کتاب های خارجی به دست آمد.

مشهورترین آنها خانه حکمت در بغداد (حدود 820) و خانه علم در قاهره (حدود 998) است. دانشگاههایی مانند الازهر (969 میلادی) نیز مدتها قبل از دانشگاههای اروپا تأسیس شدند.

خلاصه کتاب فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دکتر علی اکبر عباسی

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را می توان از طریق سوابق مکتوب ردیابی کرد: دوران پیش از اسلام ، اوایل دوره اسلامی ، بنی امیه ، عباسیان اول و دوم ، عربی- اسپانیایی ، فارسی و دوران جدید.

دانلود جزوه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران پیام نور

تأثیرات مختلف این دوره های مختلف را می توان به راحتی تشخیص داد ، همانطور که ​​در مورد تأثیر فرهنگ های یونان ، هند و فارس قبل از اسلام چنین است. در طول چهار قرن اول اسلام ، فرد شاهد سنتز یا همگن سازی فرهنگهای مختلف نبوده است، بلکه انتقال آنها از طریق چارچوب اسلامی ارزش ها و در برخی مواقع جذب آنها بوده است. اسلام مجرای تمدن غرب برای اشکال فرهنگی بوده است که در غیر این صورت ناپدید می شدند.

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه آزاد

شعر و نثر پیش از اسلام که به صورت شفاهی منتقل می شد، بیشتر در دوران بنی امیه (750-661 م) ضبط شد که سبک زندگی عرب شروع به تغییر شکل از زندگی ساده عشایری شبه جزیره به زندگی شهری و پیچیده کرد. تماس با یونان و ایران انگیزه بیشتری به موسیقی می داد، موسیقی که اغلب با تلاوت نثر و شعر همراه بود.

در اواسط دهه 1980، فرهنگ اسلامی و همچنین تجارت و ارتباط با بسیاری از مناطق دیگر جهان در پایتخت بغداد تحت حکومت هارون الرشید و مأمون رونق گرفت.

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران pdf رایگان

درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام  ایران جز یکی از دروس عمومی می باشد که دانشجویان در طول سال یکی از ترم های تحصیلی خود باید بگذرانند. کتاب های بسیار حجیمی نیز برای درس تاریخ فرهنگ و نمدن اسلام و ایران نوشته شده است که مطالعه  یتمامی فصول این کتاب های درسی بسیار زمان بر و خسته کننده می باشد.

از این رو برای راحتی دانشجویان گرامی جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در سایت کافه جزوه قرار داده شده است. تا دانشجویان با دانلود کردن و سپس مطالعه ی کامل این جزوه تمامی مطالب لازم را یاد بگیرند و بتوانند نمره ی خوبی را از درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران کسب نمایند.

جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

این درس عمومی به صورت دو واحدی در دانشگاه ارائه می شود. پس کسب نمره ی بالا در درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران می تواند د ربهبود معدل شما نقش ویژه ای داشته باشد. پس پیشنهاد ما به شما مطالعه ی کامل این جزوه خلاصه تاری فرهنگ و تمدن اسلام و ایران می باشد.

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران pdf

همواره مطالعه خلاصه جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به جای مطالعه ی کتاب درسی تاریخ فرهنگ و تمدن کار اسان تر ی می باشد و دانشجو می تواند با صرف زمان کم تری کل مطالب جزوه را با دق کامل مطالعه نماید.

بسیاری از اساتید برای این درس عمومی مطالعه ی جزوات تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را پیشنهاد می نمایند. جهت دانلود جزوه ی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران سری به سایت کافه جزوه بزنید و نظرات دانشجویان و مطالعه کنندگان این کتاب را مشاهده کنید.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. کریم

    جزوش عالیه

  2. امیر

    عالی عالللللللللی , خلاصه نویسی هر فصل هم بسیار عالی و کاربردی ! متشکرم ازتون پایدار باشید.

  3. عرفانی

    عالی

  4. فریبرز

    ( خریدار محصول )

    پسورد میخواد؟ چطوریه؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      بله
      رمز فایل: cafejozve.ir

  5. مهدی عبدالله زاده

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *