پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
6 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۴ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
432 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

جزوه آموزشی تعمیرات مبدل های حرارتی

جزوه تعمیرات مبدل حرارتی سیستمی است که برای انتقال گرما بین دو یا چند مایعات استفاده می شود. مبدل های حرارتی هم برای فرایندهای خنک سازی و هم برای گرم شدن استفاده می شوند.

مایعات ممکن است برای جلوگیری از مخلوط شدن با یک دیواره جامد جدا شوند یا در تماس مستقیم باشند.

جزوه تعمیرات مبدل حرارتی

به طور گسترده ای در گرمایش فضا ، یخچال ، تهویه مطبوع ، نیروگاه ها ، کارخانه های شیمیایی ، پتروشیمی ، پالایشگاه های نفت ، فرآوری گاز طبیعی و تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

نمونه کلاسیک مبدل های حرارتی در یک موتور احتراق داخلی یافت می شود که در آن سیال گردش خون معروف به خنک کننده موتور از طریق سیم پیچ رادیاتور جریان می یابد و هوا از طریق سیم پیچ جریان می یابد ، باعث خنک شدن مایع خنک کننده و گرم شدن هوای ورودی می شود.

مثال دیگر ، یک هیت سینک است که یک مبدل حرارتی غیر فعال است و گرمای تولید شده توسط دستگاه الکترونیکی یا مکانیکی را به محیط مایع ، اغلب هوا یا خنک کننده منتقل می کند.

دانلود رایگان جزوه تعمیرات مبدل حرارتی و گرمایی

انواع مبدل های حرارتی: مبدل های حرارتی دو لوله ساده ترین مبدل های حرارتی مورد استفاده در صنایع هستند. از یک طرف ، این مبدل های حرارتی هم برای طراحی و هم برای نگهداری ارزان نیستند ،

و آنها را به گزینه خوبی برای صنایع کوچک تبدیل می کند. از طرف دیگر ، کارایی کم آن در کنار مساحت زیاد در مقیاس های بزرگ ، صنایع مدرن را بر آن داشته تا از مبدل های حرارتی کارآمدتر مانند پوشش و لوله یا صفحه استفاده کنند.

با این حال ، از آنجا که مبدل های حرارتی لوله دوقلو ساده هستند ، از آنها برای آموزش اصول طراحی مبدل های حرارتی به دانشجویان استفاده می شود زیرا قوانین اساسی برای همه مبدل های حرارتی یکسان است.

1- مبدل حرارتی دو لوله ای (A) هنگامی که مایع دیگر در شکاف حلقوی بین دو لوله جریان می یابد ، یکی از مایع ها از طریق لوله کوچکتر جریان می یابد. جریان ممکن است یک جریان یا جریان موازی در یک مبدل حرارتی دو لوله باشد.

ب) جریان موازی ، جایی که مایعات سرد و گرم در یک نقطه جریان داشته باشند ، در همان جهت جریان داشته و در همان انتها خارج شوند.

ج) جریان متقابل ، که در آن مایعات سرد و گرم در انتهای مخالف ، در جهت مخالف جریان دارند و در انتهای مخالف خارج می شوند.

اگر این کار در شرایط مشابه انجام شود ، گرمای بیشتری نسبت به مبدل حرارتی جریان موازی به دستگاه جریان مخالف منتقل می شود.

به دلیل اختلاف زیاد دما ناشی از ولتاژ حرارتی زیاد ، پروفیل های دمایی دو مبدل حرارتی دو نقص مهم را در طراحی جریان موازی نشان می دهند. این نشان می دهد که اگر طراحی برای افزایش دمای مایع سرد باشد ، مشارکت یک ضرر آشکار است.

هنگامی که انتظار می رود دو مایعات دقیقاً به یک دما برسند ، تشکیل جریان موازی مفید است. در حالی که مبدل حرارتی جریان معکوس دارای مزایای قابل توجه تری نسبت به طراحی جریان موازی است. این می تواند تنش گرما را کاهش داده و سرعت انتقال حرارت سازگار تری ایجاد کند.

دانلود pdf جزوه تعمیرات مبدل حرارتی و گرمایی

  1. پوشش و مبدل حرارتی لوله

به نظر می رسد اجزای اصلی این نوع مبدلهای حرارتی جعبه لوله ، پوسته ، سرهای انتهای عقب جلو و دزدگیرها یا باله ها باشد.

از بافرها برای حمایت از لوله ها ، هدایت جریان سیال به داخل لوله ها به روشی تقریباً طبیعی و افزایش تلاطم مایع پوشش استفاده می شود.

انواع مختلفی از بافل وجود دارد که بسته به میزان جریان مجاز افت قدرت استحکام جانبی ، نیاز به حمایت از لوله و ارتعاشات ناشی از جریان ، شکل شکل بافل ، فاصله و هندسه را انتخاب می کند. مبدلهای پوسته و لوله انواع مختلفی دارد. تفاوت ها در چیدمان تنظیمات جریان و جزئیات ساختاری نهفته است.

در یک برنامه خنک کننده هوا با استفاده از تکنولوژی پوشش و لوله (مانند اینترکولر / شارژ هوا بین کولر برای موتورهای احتراقی) ، می توان پره ها را روی لوله ها اضافه کرد تا ناحیه انتقال حرارت در سمت هوا افزایش یابد و پیکربندی لوله و پره ایجاد شود.

جزوه کامل تعمیر و نگهداری مبدل های حرارتی

  1. مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای حاوی مقداری صفحه انتقال گرما به شکل نازک است که در یک گروه قرار گرفته اند. آرایش واشر هر جفت صفحه دو سیستم مجرای مجزا را فراهم می کند. هر جفت صفحه کانال تشکیل می دهد که از طریق آن مایع می تواند جریان یابد. این جفت ها با روش های جوشکاری و درز اتصال می شوند. در زیر اجزای موجود در مبدل حرارتی نشان داده شده است.

دانلود رایگان جزوه تعمیرات مبدل حرارتی +خلاصه +دانشگاه فنی مهندسی

دانشجویانی که در رشته های مهندسی مکانیک تحصیل می نمایند یکی از واحد های درسی که باید بگذرانند درس تعمیرات مبدل حرارتی می باشد. برای مطالعه ی این درس کتاب ها و جزوات بسیاری را می توانید در بازار پیدا کنید.

سایت کافه جزوه نیز یکی از بهترین جزوات را به نام جزوه تعمیرات مبدل حرارتی برای دانشجویان ارائه کرده است. تا دانشجویان بتوانند مطالب ارزشمند موجود در این جزوه را به  صورت کامل مطالعه نمایند و این درس را به خوبی یاد بگیرند. مطالعه ی این درس مبدل حرارتی و تعمیر ان برای دانشجویان رشته ی مکانیک بسیار حائز اهمیت می باشد.

تمامی سر فصل های کتاب درسی و سر فصل های اموزشی ارائه شده برای این درس را می توانید در این جزوه به صورت کامل مشاهده نمایید به گونه ای که نکته ای نیست که در ان ذکر نشده باشد.

فصل اول این جزوه را مقدمه ای تشکیل می دهد که در این مقدمه راجع به مبدل های حرارتی اهمیت ان ها و اهمیت تعمیر کردن ان ها صحبت می کند. در فصل بعدی دستگاه های موجود جهت تعمیر و کار مبدل های حرارتی را به صورت کامل شرح می دهد.

خرید و دانلود فایل پی دی اف خلاصه جزوه تعمیرات مبدل حرارتی

پس همان طور که ذکر شد یکی از دروسی که دانشجویان رشته ی مکانیک در مقطع کارشناسی باید بگذرانند تعمیرات مبدل های حررتی می باشد. پس انتخاب منبع مطالعاتی مناسب برای درس تعمیرات مبدل حرارتی بسیار دارای اهمیت است.

بهترین جزوه ای که می توانید برای این درس مطالعه نمایید جزوه تعمیرات مبدل حرارتی می باشد که در سایت کافه جزوه بارگذاری شده است. جهت دانلود فایل پی دی اف جزوه مبدل های حرارتی و نحوه ی تعمیر ان ها می توانید به سایت کافه جزوه سری بزنید

ادامه مطلب

تکنسین‌ها و مهندسین تعمیرات: شامل افراد شاغل در زمینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات صنعتی، به خصوص مبدل‌های حرارتی دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و سایر رشته‌های مرتبط: برای آشنایی با اصول و روش‌های تعمیرات مبدل‌های حرارتی
ارائه خلاصه‌ای جامع و مفید از مباحث مربوط به تعمیرات مبدل‌های حرارتی استفاده از تصاویر و نمودارهای گویا برای تفهیم بهتر مطالب بیان مطالب به زبانی ساده و قابل فهم
نظرات
  1. جلیل

    سپاس فراوان
    خیلی دنبال این جزوه بودم
    واقعا دستتون درد نکنه

  2. ایمان عسگری

    من از خریدم راضی بودم

  3. عباس آزادی

    بسیار عالی بود و با اطمینان کامل خرید کردم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *