دانلود جزوه روانشناسی یادگیری

(دیدگاه کاربر 1)
شناسه محصول: 49 دسته: , , تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400تعداد بازدید: 339
قیمت محصول

رایگان

جزئیات بیشتر

رمز فایل

cafejozve.ir

زبان

فارسی

مولف

دکتر محمد پارسا, محمداحسان تقی زاده

قوانین استفاده

خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.

  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • ۶ ماه پشتیبانی کاملا رایگان و تضمین شده
توضیحات مختصر محصول
دانلود جزوه روانشناسی یادگیری

دانلود رایگان پاورپوینت روانشناسی یادگیری

برخی از موارد اشاره شده در جزوه روانشناسی یادگیری :

تعریف یادگیری

محققان مهمترین تعریف از یادگیری را تغییر نسبی می‌دانند که در نتیجه تجربه و آموزش در رفتارهای زنده رخ می‌دهد.

گروه دیگری از روانشناسان معتقدند که یادگیری یک تغییر نسبتاً دائمی در توانایی، تمایل یا تمایل به پاسخ دادن است.

جزوه روانشناسی یادگیری

ماهیت یادگیری

یادگیری به طور کلی فعالیتی دگرگون ساز است که افراد را برای مقابله با رویدادها و سازش با محیط آماده می‌سازد و در موقعیت‌های مختلف و در اکثر سطوح زندگی حیوانی، از بازتاب‌های شرطی جانوران پست تا فرایندهای پیچیده شناختی افراد آدمی رخ می‌دهد.

ماهیت یادگیری

یادگیری در واقع هم یک رشته فرایند است و هم فرآورده تجربه‌ها. بعضی از فرایندهای که در داد وستد میان موجود آدمی و محیط انجام می‌گیرد عبارت‌اند از احساس و ادراک، یادآوری، نمادسازی، اندیشه مجرد و سرانجام رفتار

جزوه روانشناسی یادگیری pdf

شرایط مهم یادگیری

تا یادگیرنده شخصاً آمادگی لازم را نداشته باشد نمی‌تواند چیزی بیاموزد. در واقع شرایط لازم یا آمادگی شاگرد برای یادگیری یکی از بنیادیترین پایه‌های یک آموزش و پرورش پویا و پیشرو است.

زیرا اکثر روان شناسان آمادگی را کیفیتی می‌دانند که لازمه آن رشد مطلوب بدنی و روانی یادگیرنده است. این شرایط به ترتیب اهمیت بدین قرارند: هدف، علاقه بیشتر و کوشش بیشتر

  1. هدف

انگیزه فرد در مورد هدف ممکن است به پنج صورت جلوه کند:

  1. هدف آن قدر دشوار باشد که امید هیچ گونه موفقیتی نباشد.
  2. هدف آن چنان ساده و ناچیز تصور شود که رغبت به کار و کوشش را ایجاد نکند.
  3. تعیین هدف‌های ناممکن یا دیررس تا بدین وسیله فرد خود را مهم و پیشرو نشان دهد.
  4. گزینش هدف‌های کم اهمیت و زودرس به منظور پرهیز از هر گونه ناکامی.
  5. تأثیر پدر و مادر یا معلم و دیگر افراد صاحب قدرت در تعیین هدف و مسیر زندگی فرد.
  6. رشد طبیعی

منظور از رشد طبیعی یا رسش یک رشته دگرگونیھای رشد بدنی و روانی است که براثر وراثت و مرور زمان پدید می‌آید و یادگیری در آن

دخالتی ندارد.

نخستین نوع یادگیری را که نوزاد موجود زنده می‌تواند بیاموزد دنباله روی یا نقش پذیری است که نوعی رفتار فطری به شمار می‌آید.

دانلود خلاصه روانشناسی یادگیری محمد پارسا

فرق رشد طبیعی با یادگیری در این است که رشد طبیعی محصول نمو و دگرگونی‌ها ساختار بدنی است. در صورتی که یادگیری فرایند و رفتاری است که بر اثر آموزش و تمرین به دست می‌آید.

رشد طبیعی با گذشت زمان سرو کار دارد و تمرینی که پیش از زمان مقتضی انجام شود، نه تن‌ها وقت گیر و بی تأثیر، بلکه ممکن است زیان آور نیز باشد.

نمایش بیشتر
دیدگاه های کاربران
دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید
تعداد دیدگاه : 1 امتیاز کلی : 5.0 توصیه خرید : 0 نفر
بر اساس 1 خرید
1
0
0
0
0
  1. در تاریخ پاسخ

    عالی بود
    ممنون از دست اندرکاران سایت کافه جزوه

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.  

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت محصول

رایگان