پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۳۰ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
582 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

جزوه سازه های فلزی رشته معماری

انواع سبک های طراحی در جزوه سازه های فلزی:

  • طراحی با روش فشار مجاز
  • طراحی مقاومت نهایی
  • روش حالت مرزی یا روش مدول بار امپدانس
  • روش طراحی خمیر یا پلاستیک

جزوه سازه های فلزی

جزوه سازه های بتن آرمه و فولادی

برای دستیابی به کیفیت مناسب جوش باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • استفاده از الکترودهای مناسب برای تجهیزات جوشکاری و روش های کار مناسب
  • لبه ها را آماده کنید
  • تغییر شکل لبه های جوش داده شده
  • بازرسی جوش
  • پارگی لایه ای در فلز

جزوه سازه های بتنی و فولادی

طول و عرض صفحه شفت باید طوری انتخاب شود که فشار به خوبی در زیر صفحه شفت توزیع شده و از مقدار مجاز تجاوز نکند و صفحه شفت معمولاً به صورت مربع انتخاب می شود. از نظر عملکرد برای اینکه اتصالات شفت و شفت در داخل صفحه شفت به خوبی جا بیفتد، بهتر است ابعاد صفحه شفت حداقل دو برابر ابعاد شفت باشد. همچنین بهتر است ستون را در مرکز صفحه ستون قرار دهید.

جزوه سازه های فلزی pdf

جوشکاری شیاری: در جوشکاری شیاری دو قطعه با فاصله کل در کنار هم قرار می گیرند و این فاصله با جوشکاری پر می شود. معمولاً برای جوشکاری بهتر و اتصال قوی تر، دو صفحه در کنار مفصل تشکیل می شود.

جوش با انگشت: هنگامی که مقاومت جوش را نمی توان تنها با جوشکاری شیار انجام داد، از جوشکاری انگشتی نیز استفاده می شود. در این حالت ، یکی از دو قطعه به صورت دایره ای سوراخ می شود و سوراخ با جوش پر می شود.

جوشکاری کام: همانند جوشکاری با انگشت، اما سوراخ ایجاد شده در صفحه یا قطعه مستطیل است.

جزوه سازه های فلزی کاردانی

برخی از دلایل انتخاب فولاد عبارتند از: نسبت استحکام/حجم عالی (که سازه ها نسبت به سازه های دیگر بیشتر نور می گیرند)، طیف گسترده ای از کاربردهای احتمالی و موارد دیگر. امکان بسیاری از قطعات مدولار، قابلیت اطمینان و توانایی آنها در شکل دهی به تقریباً تمام خواسته های معماری.

جزوه سازه های فلزی مهندسی عمران

تضمین و کنترل کیفیت در ساخت و ساز ایمنی و انعطاف پذیری سازه های فلزی را تضمین می کند طراحی جزئیات خوب، همراه با سطح بالای پیش ساخته در کارگاه های مدرن و مجهز، با نیروهای متخصص و سیستم های حفاظتی ضد خوردگی مدرن، با ضمانت، با حداقل تعمیر و نگهداری، یک زندگی بدون وقفه تقریباً محدود به سازه های اسکلت فلزی است و حداکثر سازگاری را در تغییر کاربری ساختمانها ارائه می دهد. آنها می توانند به راحتی تغییرات ساختاری را ایجاد کرده و با حداقل ناراحتی و هزینه به بالکن های موجود متصل شوند.

تمایل کشورهای توسعه یافته توسعه فناوری ها، سیستم ها و فرآیندهای سازنده نوآورانه و رقابتی تر در بخش ساخت و ساز است که به شما امکان می دهد سطح بالاتری از کیفیت و ایمنی را در ساخت و ساز و همچنین بهبود رقابت پذیری عمومی ساختمان ها تضمین کنید. با مدرن شدن و فن آوری آن علاوه بر این اگر زمان متغیر مهمی در مراحل ساخت و تخریب باشد، می توان به گسترش سازه های فلزی و توسعه بیشتر اجزای فولادی اشاره کرد.

دانلود جزوه سازه های فلزی دانشگاه آزاد

برخی از مزایای سازه های فلزی با مقاومت بالا:

استحکام بالای فولاد در واحد وزن نشان می دهد که وزن سازه ها اندک خواهد بود و این برای طراحی تیرهای نور بزرگ اهمیت زیادی دارد.

استانداردسازی: خواص فولاد با گذشت زمان تغییر چندانی در مقایسه با سازه های بتنی مسلح انجام نمی دهد

دوام: اگر تعمیر و نگهداری سازه های فولادی به اندازه کافی باشد، آنها به طور نامحدود دوام می آورند.

انعطاف پذیری: پلاستیسیته خاصیتی است که یک ماده باید در برابر تغییر شکل های بزرگ که تحت فشار زیاد منفجر نمی شوند، مقاومت کند و بر خاصیت شکل پذیری فولادهای ساختاری معمولی تأکید می کند که اجازه می دهد تا به صورت محلی جریان یابد، بنابراین از شکست زودرس جلوگیری می شود.

استحکام: فولاد سازه ای منسجم است، یعنی دارای مقاومت و شکل پذیری است و خاصیت مواد برای جذب انرژی در مقادیر زیاد، سرسختی نامیده می شود.

دانلود رایگان جزوه سازه های فلزی مهندسی عمران دانشکده فنی مهندس

از دروس دیگری که دانشجویان مهندسی به ویژه دانشجویان ساختمان و مهندسین ساختمان باید مطالعه نمایند درس سازه های فلزی می باشد. مبحث سازه های فلزی یکی از مباحث بسیار مهم می باشد که دانشجویان مهندسی به ویژه دانشجویان مهمدسی عمران باید ان را بگذرانند درس سازه های فلزی می باشد.

برای مطالعه ی درس سازه های فلزی در دانشگاه توصیه می شود که جزوه سازه های فلزی را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید و به مطالعه ی این درس مشفعول شوید. تمامی نکات مهم به صورت جدا د این جزوه مطرح شده است تا کار شما را برای امتحانات پایان ترم اسان تر سازد. اساتید نیز ممکن است برای درس سازه های فولادی کتاب ها یا جزوات خاصی را معرفی نمایند.

اگر جزوه معرفی شده همین جزوه سازه های فلزی باشد که دانشجویان گرامی رشته های مهندسی به ویژه مهندسی عمران می توانند از مطالعه ی این جزوه خلاصه ساره های فلزی بهره مند شوند. مباحث در این جزوه به زبانی ساده و روان مطرح شده است تا دانشجویان هنگام مطالعه ی ان مشکلی نداشته باشند. پس با دقت فراوان این خلاصه جزوه را مطالعه نمایید.

خرید و دانلود جزوه سازه های فلزی مهندسی عمران دانشکده فنی

می توانید برای مطالعه ی این واحد درسی جزوه سازه های فلزی را از سایت کافه جزوه دانلود نموده. بعد از دانلود جزوه های سازه های فلزی وقت کافی را جهت مطالعه ی این درس اختصاص دهید.

تمامی مطالبی را که باید در درس سازه های فلزی فرا بگیرید به صورت کامل و جامع در جزوه خلاصه سازه های فلزی بیان شده است به راحتی می توانید مطالب موجود در این جزوه را با یک بار مطالعه نمایید. جهت دانلود فایل جزوه سازه ی فلزی به کافه جزوه مراجعه کنید.

ادامه مطلب

این جزوه برای دانشجویان رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی که درس سازه های فلزی را می‌گذرانند، مناسب است.
8900ت
نظرات
  1. fati

    Thank you very much

  2. کاظم اسکندری

    توصیه میشه شدیدا

  3. ایمان مختاری

    ( خریدار محصول )

    از هر نظر عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *