پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
6 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
488 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

دانلود رایگان جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف مربوط به خصوصیات و رفتار ترکیبات غیر آلی است که شامل فلزات ، مواد معدنی و ترکیبات فلزی است. در حالی که شیمی آلی به عنوان مطالعه ترکیبات حاوی کربن تعریف می شود، شیمی معدنی عبارت است از :

مطالعه زیر مجموعه ترکیبات باقی مانده (به عنوان مثال ، حاوی کربن نیست). اما می تواند بین دو زمینه همپوشانی داشته باشد. به عنوان مثال ترکیبات آلی فلزی معمولاً حاوی فلز یا فلزی هستند که مستقیماً به کربن پیوند دارند.

جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

دانلود جزوه دست نویس شیمی معدنی 2 دانشگاه صنعتی شریف

شیمی دانان غیرآلی در زمینه هایی از استخراج تا ریز تراشه ها استخدام می شوند. کار آنها مبتنی بر درک است:

رفتار و آنالوگ برای عناصر غیر آلی و چگونه می توان این مواد را اصلاح ، تفکیک و استفاده کرد.

کارهای خاص ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • در حال توسعه روش های بازیابی فلزات از جریان زباله
  • کار به عنوان یک شیمی دان در تجزیه و تحلیل معادن استخراج شده
  • انجام تحقیق در مورد استفاده از مواد شیمیایی غیر آلی برای تصفیه خاک

بسیاری از شیمی دانان غیرآلی در صنعت کار می کنند اما در موسسات دانشگاهی و آزمایشگاه های دولتی نیز کار می کنند. شیمی دانان غیر آلی که در دولت کار می کنند می گویند که وقت آنها بیشتر به نوشتن پیشنهادات کمک هزینه و رقابت برای پول تحقیق صرف می شود.

شیمی دانان غیرآلی شغل خود را با شغل دانشمندان و فیزیکدانان مواد مقایسه می کنند. همه بر کاوش رابطه بین خصوصیات و عملکردهای فیزیکی متمرکز هستند. اما یک شیمی دان غیرآلی بیشتر در سطح مولکولی به این خصوصیات توجه دارد.

جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

از ترکیبات غیر آلی به عنوان کاتالیزور ، رنگدانه ها ، پوشش ها ، سورفاکتانت ها ، داروها ، سوخت ها و موارد دیگر استفاده می شود. آنها غالباً دارای نقاط ذوب زیاد و خاصیت هدایت الکتریکی زیاد یا پایین می باشند که این امر برای اهداف خاص مفید است. مثلا:

آمونیاک یک منبع نیتروژن در کود است. این ماده یکی از عمده ترین مواد شیمیایی معدنی است که در تولید نایلون ، الیاف ، پلاستیک ، پلی اورتان ، هیدرازین (مورد استفاده در سوخت های جت و موشک) و مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرد.

از کلر در ساخت پلی وینیل کلراید (برای لوله ها ، لباس ، مبلمان و غیره) ، مواد شیمیایی زراعی (به عنوان مثال کود ، حشره کش یا تصفیه خاک) ، داروها و مواد شیمیایی برای تصفیه آب و عقیم سازی استفاده می شود.

دی اکسید تیتانیوم اکسید طبیعی تیتانیوم است که به عنوان رنگدانه پودر سفید در رنگ ها ، پوشش ها ، پلاستیک ها ، کاغذ ، جوهرها ، الیاف ، مواد غذایی و مواد آرایشی استفاده می شود. همچنین دارای خواص مقاومت در برابر نور ماورا بنفش خوب است و تقاضای فزاینده ای برای استفاده از آن در فوتوکاتالیست ها وجود دارد.

دانلود pdf جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف به عنوان مطالعه شیمی مواد از ریشه های غیر بیولوژیکی تعریف می شود. به طور معمول این به موادی گفته می شود که حاوی پیوندهای کربن-هیدروژن نیستند از جمله فلزات ، نمک ها و مواد معدنی.

از شیمی معدنی برای مطالعه و تولید کاتالیزورها ، پوشش ها ، سوخت ها ، سورفاکتانت ها ، مواد ، ابررساناها و داروها استفاده می شود. واکنش های شیمیایی مهم در شیمی معدنی شامل واکنشهای جابجایی مضاعف ، واکنش های اسید باز و واکنش های اکسایش اکسایش است.

در مقابل به شیمی ترکیباتی که دارای پیوندهای C-H هستند، شیمی آلی گفته می شود. ترکیبات آلی فلزی با هم ترکیب شیمیایی آلی و معدنی هستند. ترکیبات آلی فلزی به طور معمول شامل یک فلز است که مستقیماً به یک اتم کربن پیوند خورده است.

اولین ترکیب معدنی ساخته شده توسط انسان با اهمیت تجاری که سنتز شد نیترات آمونیوم بود. نیترات آمونیوم برای استفاده به عنوان کود خاک با استفاده از فرآیند Haber ساخته شد.

دانلود رایگان جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

از آنجا که کلاس ترکیبات غیر آلی گسترده است ، تعمیم خواص آنها دشوار است. با این حال بسیاری از مواد معدنی، ترکیبات یونی هستند که حاوی کاتیون ها و آنیون هایی هستند که توسط پیوندهای یونی به هم پیوسته اند.

کلاس های این نمک ها شامل اکسید ، هالید ، سولفات و کربنات است. روش دیگر برای طبقه بندی ترکیبات غیر آلی ، ترکیبات گروه اصلی ، ترکیبات هماهنگی ، ترکیبات فلز گذار ، ترکیبات خوشه ای ، ترکیبات فلزی ، ترکیبات حالت جامد و ترکیبات بی آلی است.

بسیاری از ترکیبات غیر آلی رسانای الکتریکی و حرارتی ضعیفی به عنوان جامد هستند دارای نقطه ذوب بالایی هستند و ساختارهای بلوری را به راحتی تصور می کنند.

برخی از آن ها در آب محلول هستند در حالی که برخی دیگر در آن محلول نیستند. معمولاً بارهای مثبت و منفی متعادل می شوند و ترکیبات خنثی ایجاد می کنند. مواد شیمیایی غیرآلی در طبیعت به عنوان مواد معدنی و الکترولیت ها رایج است.

شیمیدانان غیرآلی در انواع مختلفی یافت می شوند. آن ها ممکن است مواد را مطالعه کنند ، روش های سنتز آنها را بیاموزند ، برنامه های کاربردی و محصولات کاربردی توسعه دهند ، آموزش دهند و تأثیرات زیست محیطی ترکیبات غیر آلی را کاهش دهند.

نمونه هایی از صنایعی که شیمی دان های غیرآلی استخدام می کنند شامل آژانس های دولتی ، معادن ، شرکت های الکترونیکی و شرکت های شیمیایی است. رشته های مرتبط نزدیک شامل علوم مواد و فیزیک است.

جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

برای مطالعه ی درس شیمی معدنی 2 می توانید از جزواتی استفاده کنید که به صورت دست نویس از کلاس های درس برگزار شده در دانشگاه شریف جمع اوری و نوشته شده اند. اگر وقت کافی برای مطالعه ی رفرنس های اصلی را ندارید بهترین پیشنهاد برای شما مطالعه ی جزوه شیمی معدنی ۲ دانشگاه شریف می باشد.

زیرا کلیه مطالبی را که لازم است در درس شیمی معدنی 2 فرا بگیرید در این جزوه به صورت کامل و قابل فهم و در عین حال مختصر ذکر شده است. این جزوه ها از کلاس درس اساتید بسیار بزرگی که در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می نمایند جمع اوری شده است. نکات بسیار مهم و کاربردی نیز در این جزوات ذکر شده است‌.

به راحتی جهت  مرور شب امتحان می توانید از مطالعه ی این جزوه شیمی معدنی 2 بهره مند شوید‌. این جزوه تمامی مفاهیم را به همراه شکل ها و مثال هایی به دانشجویان توضیح داده است تا فهم مطالب برای تمانی دانشجویان این رشته ها بسیار اسان تر شود.

اساتیدی هم هستند که مطالعه ی این جزوه را به دانشجویان خود پیشنهاد می نمایند یا حتی از مطالب این جزوه برای تدریس درس شیمی معدنی ۲ نیز از این جزوه استفاده می نمایند.

دانلود رایگان فایل پی دی اف جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف

اگر شما هم جز افرادی هستید که تمایل دارید به جای مطالعه یکتاب های رفرنس حجیم و دشوار از مطالعه ی جزوه های مختصر تر بهره مند شوید‌. پیشنهاد کافه جزوه برای درس شیمی معدنی دو، خلاصه جزوه شیمی معدنی 2 صنعتی شریف می باشد.

این جزوه به صورت کامل تمامی مطالب لازم را پوشس می دهد و در عین حال خلاصه تر و مفید تر از  کتاب های درسی می باشد.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. علی

    خیلی جزوه خوبیه

  2. فائزه ر.نیا

    عالیه

  3. میلاد زارع

    ( خریدار محصول )

    عالی بود بسیار خوب بود

  4. علی

    فایل را دانلود کردم ولی فایل زیپش رمز داره اما هیچ رمزی بعد از پرداخت بهم نداده کسی میدونه رمز زیپ رو ممنون

    • alireza.alمدیر سایت

      سلام
      لطفا به پشتیبانی تلگرام پیام بدین

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *