پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
96 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۵ تیر ۱۴۰۱
دسته بندی 🗂️
تعداد بازدیدها 👁️
477 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان جزوه فارماکوگنوزی 1

جزوه فارماکوگنوزی 1 برای رشته ی تخصصی دارو سازی می باشد که در آن دارو های گیاهی، دارو ها و ترکیبات آن با منشا طبیعی توضیح داده می شود. همچنین به موضوعات حیطه فیتو شیمیایی از قبیل استخراج کردن، شناسایی کردن و تفکیک، کشت سلول های گیاهی، تبدیل های بیوشیمیایی و بررسی های مسیر های بیو سنتزی می باشد. فیتوفارماسیوتیکال هم در حوزه فارماکوگنوزی بررسی می شود و یکی از شاخه های دارو ساز است. در این زمینه مود اولیه و خام جهت تولیدات دارو های گیاهی استفاده می شوند. فیتوتراپی هم مورد دیگری است که به بررسی اثرات فارماکولوژی و درمانی گیاه های داروهایی و طب سنتی می پردازد.

جزوه فارماکوگنوزی 1

دانلود فایل  PDFجزوه کامل فارماکوگنوزی 1

جزوه فارماکوگنوزی 1 که از منابع دروس تخصصی دارو سازی می باشد می تواند مورد استفاده ی دانشجویان داروسازی قرار بگیرد و با مطالعه آن علاوه بر اصول جامع و مهمی که یاد می گیرند مهارت خود را در زمینه عملی بالا برده و نتیجه ی بهتری از کار خود به دست می اورند. همچنین گاهی اساتید برای این درس تخصصی به جای رفرنس های اصلی جزواتی را معرفی می کنند که مطالعه آن برای دانشجو راحت باشد و زمان زیادی را از او نگیرد. بنابراین با خیال راحت می توانید  جزوه فارماکوگنوزی 1 را تهیه نمایید و به مطالعه آن بپردازید. همچنین این جزوه برای مرور شب امتحان نیز موثر است.

دانلود جزوه فارماکوگنوزی 1 دانشگاه تهران

همانطور که در جزوه فارماکوگنوزی 1 نیز ذکر شده است هوا بزرگ ترین منشا ازت در طبیعت می باشد، ازت هم به کمک میکروارگانیسم ها، به مواد معدنی تبدیل شده و سپس در داخل خاک ذخیره می شود. بعد ها گیاه ازت موجود در خاک را جذب نموده و به آمینو اسید ها که موادی ساده حساب می شوند تبدیل می کند. موجودات حیوانی نیز از نظر منبع ازت به گیاه وابسته هستند و از ازت موجود در گیاهان استفاده می کنند. ترکیبات ازت دار در گیاهان بسیار زیاد است و در جزوه به ترکیباتی که تاثیر بیولوژیک دارند پرداخته شده است.

 دانلود جزوه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی تهران

جزوه فارماکوگنوزی 1 مباحث مختلفی را در بر می گیرد که دانشجویان رشته دارو سازی باید آموزش ببینند. در ابتدا این جزوه با مقدمه و تاریخچه ای شروع می شود. در ادامه منابع دارویی مختلف و متابولیت ها را توضیح می دهد. جزوه فارماکوگنوزی 1 از منابعی از جمله فارماکوگنوزی و فارماکوبایوتکنولوژی تایلر و رفرنس اصلی medicinal natural products بر گرفته شده و به همین دلیل منبع معتبری محسوب می شود.

فهرست مطالب جزوه فارماکوگنوزی 1+پی دی اف

مباحثی را که در جزوه فارماکوگنوزی 1 مطرح می باشد به صورت تیتر وار بیان می کنیم. جهت مطالعه کامل جزوه را دانلود نمایید. این مفاهیم شامل، تاریخچه، منابع دارویی، اشکال مصرفی دارو های گیاهی، کربوهیدرات ها، هگزوز ها،پنتوز ها، مشتقات اکسید و احیا شده قند ها، مشتقات هگزوزها، مشتقات نیمه سنتتیک، مشتقات دی ساکاریدی، مشتقات ساکارز، سوکرالوز، مشتقات حاصل از متابولیسم قند ها، شیرین کننده ها، قند های غیر کربوهیدراتی، قند های نیتروژن دار، آکاربوز، پلی ساکارید ها، مشتقات نشاسته، کندرویتین سولفات و سایر موارد که همگی در قالب 16 جلسه بیان شده است.

دانلود رایگان جزوه فارماکوگنوزی ۱

فارماکگنوزی از جنله دروسی تخصصی می باشد که دانشجویان علوم پزشکی باید این واحد درسی را بگذرانند پس بهترین کار مطالعه ی یک کتاب یا جزوه ی مناسب می باشد. دانشجویان همواره برای هر درسی دغدغه این را دارند که کدام یا جزوه یا کتاب برای مطالعه بهتر و مناسب تر است. پس می توانید روی پیشنهاد و توصیه کافه جزوه حساب کنید و بر این اساس به مطالعه ی کتاب یا جزوه ی مناسب برای هر درسی باشد. جزوه فارماکگنوزی ۱ به مباحث اولیه و ابتدایی می پردازد که شما در واحد های بعدی این درس می توانید به صورت  کامل تری مباحث موجود را مطالعه نمایید.

تمامی مطالبی را که در درس فارماکوگنوزی باید یاد بگیرید به صورت کامل و جامع در جزوه فارماکوگنوزی شرح داده شده است تا یاد گیری مطالب برای شما بسیار اسان می باشد . اگر استاد مربوط به درس فارماکوگنوزی این جزوه را به شما معرفی کرد بلافاصله می توانید به سایت کافه جزوه مراجعه نموده و این جزوه ی بسیار جامع کانل و کاربردی را مطالعه نمایید. سر فصل های این جزوه عینا مطابق با سر فصل های اموزشی ارائه شده می باشد که شنا می توانید ان را تهیه کنید.

خرید و دانلود فایل پی دی اف جزوه فارماکوگنوزی ۱

جزوه فارماکوگنوزی ۱ سری اول از جزوات موجود برای این درس می باشد که ب ه شرح کلیه مطالب پرداخته است. زبان شرح مطالب در این جزوه بسیا ساده و روان می باشد به گونه ای که می توانید تمانی نکات ذکر شده در جزوه فارماکوگنوزی ۱ را به راحتی مطالعه نمایید. این جزوه به صورت خلاصه شده به شرح مطالب موجود پرداخته است تا یاد گیری ان برای تمام دانشجویان بسیار ساده و راحت باشد و ان ها در هنگام مطالعه این درس مشکلی نداشته‌باشند.

 

ادامه مطلب

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های داروسازی، پزشکی، علوم پایه، کشاورزی و سایر رشته‌های مرتبط با گیاهان دارویی مناسب است. همچنین این کتاب می‌تواند برای داوطلبان کنکور ارشد و دکتری رشته‌های مرتبط با فارماکوگنوزی مفید باشد.
این کتاب به مبانی فارماکوگنوزی، شامل بررسی گیاهان دارویی، مواد موثره آنها، و کاربردهای درمانی آنها می‌پردازد.
نظرات
  1. محمدرضا

    عجب جزوه ای

  2. مهدی غنچه

    چرا یه جزوه خریداری کردیم دان نمیشه،، مبلغ رو هم واریز کردیم،،
    چجور باید پیگیری کنیم؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      برای حل مشکل به پشتیبانی تلگرام پیام دهید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *