پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
6 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
648 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

دانلود رایگان جزوه فیزیک 2 دستنویس

در جزوه فیزیک عمومی 2 به این موضوع پرداخته شده است که فیزیک علم طبیعی است که ماده را مطالعه می کند ،حرکت و رفتار آن از طریق فضا و زمان و موجودات مرتبط با انرژی و نیرو. فیزیک یکی از رشته های بنیادی علمی است و هدف اصلی آن درک نحوه رفتار جهان است.

فهرست مطالب :

  • قانون کولن
  • بارهای الکتریکی
  • میدان الکتریکی
  • بارهای پیوسته
  • شار الکتریکی
  • قانون گاوس
  • پتانسیل الکتریکی

جزوه فیزیک عمومی 2

دانلود جزوه فیزیک عمومی 2 الکتریسیته و مغناطیس

فیزیک یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است و با دارا بودن نجوم ، شاید قدیمی ترین رشته باشد. طی دو هزار سال گذشته ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و شاخه های خاصی از ریاضیات بخشی از فلسفه طبیعی بوده است ، اما در طول انقلاب علمی قرن هفدهم ، این علوم طبیعی به عنوان تلاش های تحقیقاتی منحصر به فرد در نوع خود ظاهر شدند.

فیزیک با بسیاری از زمینه های تحقیقاتی میان رشته ای مانند بیوفیزیک و شیمی کوانتوم تلاقی می کند و مرزهای فیزیک به سختی مشخص نشده اند. ایده های جدید در فیزیک اغلب سازوکارهای اساسی مورد مطالعه سایر علوم را توضیح می دهند و راه های جدید تحقیق در رشته های دانشگاهی مانند ریاضیات و فلسفه را پیشنهاد می کنند.

دانلود جزوه خلاصه فیزیک 2 دانشگاه

پیشرفت در فیزیک اغلب امکان پیشرفت در فن آوری های جدید را فراهم می کند. به عنوان مثال ، پیشرفت در درک مغناطیس الکترومغناطیسی ، فیزیک حالت جامد و فیزیک هسته ای مستقیماً منجر به تولید محصولات جدیدی شده است.

که جامعه معاصر را مانند تلویزیون ، رایانه ، لوازم خانگی و سلاح هسته ای کاملاً متحول کرده است. پیشرفت در ترمودینامیک منجر به توسعه صنعتی شد. پیشرفت های مکانیک الهام بخش توسعه حساب ها بود.

نجوم یکی از قدیمی ترین علوم طبیعی است.

تمدن های اولیه که به قبل از 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گشت ، مانند سومری ها ، مصریان باستان و تمدن دره سند ، دانش پیش بینی و درک اساسی از حرکت خورشید ، ماه و ستاره ها داشتند. تصور می شد که ستارگان و سیارات معمولاً نمایانگر خدایان هستند.

در حالی که توضیحات مربوط به موقعیت ستارگان مشاهده شده غالباً علمی نبوده و فاقد شواهد و مدارک بوده است ، اما این مشاهدات اولیه زمینه ای برای نجوم بعدی فراهم شد که در آن ستارگان از دایره های بزرگ آسمان عبور می کردند ، موقعیت سیارات

به گفته اصغران پدری ، منشأ نجوم غربی را می توان در بین النهرین یافت و همه تلاش های غربی ها در علوم دقیق از نجوم اواخر بابل ناشی می شود. منجمان مصری آثاری از خود برجای گذاشتند که دانش فلکی و حرکات اجرام آسمانی را نشان می داد،

در حالی که هومر شاعر یونانی درباره اجرام مختلف آسمانی در ایلیاد و ادیسه می نوشت. ستاره شناسان یونانی بعداً این نام ها را برای بیشتر صورت های فلکی قابل رویت از نیمکره شمالی ، که هنوز هم استفاده می شود ، ارائه دادند.

دانلود جزوه فیزیک عمومی 2 هالیدی

فلسفه طبیعی ریشه در یونان در دوره باستان (650 قبل از میلاد – 480 قبل از میلاد) دارد ، وقتی فیلسوفان پیش سقراطی مانند تالس توضیحات غیر طبیعی پدیده های طبیعی را رد می کنند و اعلام می کنند که هر واقعه علت طبیعی دارد.

آنها ایده هایی را ارائه دادند که با استدلال و مشاهده تأیید شده و بسیاری از فرضیه های آنها در آزمایش موفقیت آمیز بود. به عنوان مثال ، مشخص شد که اتم از حدود 2000 سال پس از پیشنهاد توسط لوسیپوس و دانش آموزش دموکریتوس، درست است.

خلاصه فیزیک عمومی 2

امپراتوری روم غربی در قرن پنجم سقوط کرد ، که منجر به کاهش فعالیتهای فکری در قسمت غربی اروپا شد. در مقابل ، امپراتوری روم شرقی (معروف به امپراتوری بیزانس) در برابر حملات بربرها مقاومت کرد و زمینه های مختلف یادگیری از جمله فیزیک را توسعه داد.

در قرن ششم ، ایسیدور از مایلتوس مجموعه مهمی از آثار ارشمیدس را که در Archimedes Palmbest رونویسی شد ، ایجاد کرد.

جزوه فیزیک عمومی 2 + دانلود رایگان فایل پی دی اف

فیزیک 2 یکی از دروس دانشگاهی می باشد که دانشجویان رشته های مرتبط با فیزیک بعد از پاس کردن درس فیزیک یک باید درس فیزیک 2 را بگذرانند. این جزوه فیزیک عمومی 2 که در سایت کافه جزوه قرار گرفته است جزوه ای بسیار کامل و جامع می باشد و تمام انچه را که دانشجویان باید در درس فیزیک عمومی 2 یاد بگیرند را شامل می شود.

برای کسب نمره ی بالا از درس فیزیک عمومی 2 می توانید فایل پی دی اف این جزوه را با لینک مستقیم از سایت کافه جزوه دانلود نمایید. یکی از اهداف بسیار مهمی که در علم فیزیک وجود دارد اندازه گیری کمیت های مختلف می باشد.

همچنین روابط موجود میان این کمیت ها نیز در علم فیزیک مورد بررسی قرار می گیرد. به دلیل محاسبات و فرمول هایی که در درس فیزیک وجود دارد اغلب این درس برای دانشجویانی درسی سخت می باشد. اما این جزوه مطالعه را برای دانشجویان رشته های مرتبط اسان کرده است و ان ها می توانند این جزوه و مطالب موجود در ان را به راحتی یاد بگیرند.

دانلود و خرید پی دی اف جزوه فیزیک عمومی 2 +دانشگاه علم و صنعت

تمامی سر فصل های ارائه شده برای درس فیزیک عمومی 2 در جزوه فیزیک عمومی 2 که در سایت کافه جزوه قرار گرفته است پوشش داده شده است و دانشجویان می توانند از این جزوه به عنوان منبع کامل این درس استفاده نمایند.

از جمله مباحثی  که می توانید در این جزوه ی کامل فیزیک عمومی 2 مشاهده کنید فیزیک ریاضی و الکترواستاتیک می باشد. تمامی مطالب به زبانی ساده و قابل فهم برای دانشجویان گرامی شرح داده ضشده است. از این رو دانشجویان می توانند فایل پی دی اف فیزیک عمومی 2 را دانلود نمایند.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. جواد

    جزوه خوبیه

  2. عباس معصومی

    فوق العاده است دیگه حرفی نمی مونه

  3. کریم سبحانی

    ( خریدار محصول )

    واقعا خرید این محصول رو پیشنهاد میکنم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *