پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۴ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
651 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

جزوه موازنه انرژی و مواد دانشگاه امیرکبیر

درس اصول و محاسبات در مهندسی شیمی که به موازنه مواد و انرژی نیز معروف است، یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دروس در رشته مهندسی شیمی است. در واقع، این دوره نوعی شروع دوره‌های تخصصی مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی است. در ادامه به معرفی جزوه موازه مواد و انرژی خواهیم پرداخت.

جزوه موازنه مواد و انرژی

جزوه موازنه مواد و انرژی دانشگاه صنعتی شریف

این جزوه راهنمای موازنه مواد و انرژی در مهندسی شیمی است و شامل موضوعات زیر می‌باشد:

فصل اول – اصول محاسبات در مهندسی شیمی

مقادیر و واحدها، انواع مقادیر، مفهوم gc، مول، جرم اتمی و جرم مولکولی، جرم حجمی، وزن مخصوص (چگالی)، درجه API، حجم خاص، سرعت جریان، محاسبه میزان جریان جرم، مولر و حجمی،

به استثنای جرم، مولر و حجم، تجزیه و تحلیل (تجزیه)، غلظت، پایه، دما، فشار، فشار نسبی و مطلق، تعادل در لوله‌های حاوی مایعات، محاسبات استوکیومتری، درجه کامل بودن واکنش، نرخ تبدیل، تولید انتخابی، کارایی.

حل تمرین موازنه جرم و انرژی

فصل دوم – توازن مواد

در فصل دوم جزوه موازنه مواد و انرژی به بیان تعاریف و مفاهیم تعادل ماده، بررسی سیستم‌های غیر واکنشی، بررسی سیستم‌های واکنش، انواع فرآیندهای شیمیایی در صنعت، برنامه ریزی برای تجزیه و تحلیل مسائل تعادل ماده، سیستم‌های شامل زیر سیستم‌ها، مسائل تعادل ماده با راه حل مستقیم، تعادل مواد با استفاده از روش‌های جبری، جریان برگشتی، جریان بای پس، رسوب زدایی جریان پرداخته شده است.

دانلود pdf جزوه موازنه مواد و انرژی مهندسی شیمی

فصل سوم – خصوصیات مایعات

گازها، معادله حالت ایده آل گاز، ثابت عمومی گاز، گرانش و چگالی خاص، قانون دالتون، محاسبه فشار جزئی، قانون آمگات، محاسبه حجم جزئی، گازهای واقعی، معادله ون در والس،

معادله حالت فشرده سازی برای گاز واقعی، نمودار دما و فشار برای مواد خالص، بحرانی بودن نقطه، مخلوط گازهای واقعی، معادلات حالت، ثابت‌های ثابت در معادلات حالت، مدول تراکم پذیری متوسط، خصوصیات نیمه بحرانی، فشار بخار، نکات مربوط به نمودار دما و فشار برای مواد خالص، حالت اشباع، کیفیت، بخار اشباع جداول، تشخیص اشباع، رابطه خال، فشار، حجم هوا و بخار آب، تعادل مایعات مایع در سیستم‌های چندگانه (VLE)، قانون رائول، هنر.

دانلود خلاصه کتاب موازنه مواد و انرژی

فصل چهارم – تعادل انرژی

فصل چهارم جزوه موازنه مواد و انرژی شامل این موارد می‌باشد: انواع اصلی انرژی، کار، گرما، انرژی داخلی، آنتالپی، انرژی جنبشی، قانون اول ترمودینامیک، بیان ریاضی برای قانون اول ترمودینامیک، استفاده از ظرفیت متوسط گرما در محاسبه آنتالپی، محاسبه آنتالپی مخلوط‌ها، محاسبه آنتالپی با استفاده از جداول آنتالپی، جستجو برای آنتالپی جداول بخار،

تعادل عمومی انرژی، توازن انرژی با واکنش‌های شیمیایی، نحوه در نظر گرفتن تغییرات انرژی ناشی از واکنش در تعادل انرژی، ارزش حرارتی سوخت، رابطه بین گرمای واکنش در فشار ثابت و واکنش آنتالپی در حجم ثابت، انرژی تعادل دمای ثابت شعله را محاسبه کنید در حالی که محصولات و ترکیبات در دمای هسته نیستند.

 

دانلود رایگان موازنه مواد و انرژی +خلاصه + پی دی اف

موازنه مواد و انرژی یکی از مفاهیم بسیار مهم در علم شیمی می باشد. که دانشجویان یکه در رشته های مرتبط با شیمی تحصیل می کنند باید تسلط کافی بر موازنه مواد و انرژی داشته باشند.

کتاب های مختلفی برای موازنه واد و انرژی نوشته شده است که دانشجویان می توانند برای درس موازنه مواد و انرژی این کتاب ها را خریداری نمایند و به مطالعه  یان ها بپردازند. اما اغلب دانشجویان ترجیح می دهند به جای مطالعه ی کتاب هایی که حجم بسیار زیاد یدارند و زبان شرح مطالب نیز در ان ها دشوار می باشد از مطالعه ی جزوات مختلف بهره مند شوند.

جزوه موازنه مواد و انرژی موجود در سایت یکی از بهترین و مناسب ترین جزوات برای درس موازنه می باشد. اغلب مبحث موازنه مواد و انرژی برای دانشجویان سخت به نظر می رسد که دانشجویان می توانند با مطالعه ی دقیق این جزوه و حفظ نکات ذکر شده در ان مطالب موجود را به راحتی فرا بگیرند. همچنین بتوانند سریعا مسائل مربوط به موازنه مواد و انرژی را حل نمایند.

خرید و دانلود جزوه موازنه مواد و انرژی +مهندسی شیمی +دانشگاه شریف

مبحث بسیار مهمی که دانشجویان در رشته های مرتبط با شیمی لازم است فرا بگیرند درس موازنه مواد و انرژی می باشد از این رو مطالعه ی منبعی مناسب برای این درس بسیار حائز اهمیت می باشد.

پیشنهاد سایت کافه جزوه به دانشجویان گرامی جزوه موازنه مواد و انرژی می باشد. فایل پی دی اف جزوه خلاصه موازنه مواد و انرژی به صورت کامل در این سایت بار گذار یشده است. تا دانشجویان به راحتی بتوانند فایل پی دی اف موازنه مواد و انرژی را دانلود کرده و به مطالعه ی ان بپردازند. زبا ن شرح مطالب در جزوه خلاصه موازنه مواد و انرژی بسیار قابل فهم است.

ادامه مطلب

ریاضی و شیمی
دقت در محاسبات: دقت در محاسبات و انجام چک‌های لازم برای اطمینان از صحت نتایج. استفاده از منابع معتبر: استفاده از منابع معتبر و به‌روز برای اطلاعات و داده‌های مورد نیاز
نظرات
  1. جواد

    بسیار جزوه عالی و باکیفیتی بود

  2. اسماعیل ذاکری

    ( خریدار محصول )

    حرف نداره عالیه

  3. عباس ناصری

    ب نظر من خوب بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *