پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
نصیری
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
5 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۶ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
224 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

نمونه سؤالات اخلاق اسلامی محمد داودی با جواب

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 98 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 98-97 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 98-97 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 98-97 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 97-96 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 97-96 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 96-95 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 96-95 + پاسخ

سؤالات اخلاق اسلامی

 

نمونه سؤالات اخلاق اسلامی مهدی علیزاده

نمونه سؤالات نیمسال دوم 95-94 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 95-94 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 94-93 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 94-93 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 93-92 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 93-92 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 92-91 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 92-91 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 91-90 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 91-90 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 90 + پاسخ

نمونه سؤالات تستی اخلاق اسلامی محمد داودی با جواب

نمونه سؤالات نیمسال دوم 90-89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 90-89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 89-88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 89-88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 88-87 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 88-87 + پاسخ

نمونه سؤالات اخلاق اسلامی

عبارت (علم به شناخت صفات خوب و بد و شناخت مصادیق آن و شیوه تحصیل یاداوری از آن دو) تعریف کدام گزینه است؟

الف) فلسفه اخلاق

ب) علم اخلاق

ج) تدبیر منزل

د) اخلاق علمی

با گزینه مناسب تکمیل کنید: «اخلاق فیلسوفانه اخلاقی است که از اعتدال و ………. و دوری از افراط و تفریط صحبت می‌کند و چگونگی اعتدال قوارا مورد بحث قرار می‌دهد.»

الف) علیت

ب) حد واسط

ج) مساوات

د) فضلیت

کدام گزینه اشاره به عقاید گروهی دارد که معتقدند اگر خداوند یزید را هم به بهشت ببرد عین عدالت است؟

الف) امامیه

ب) معتزله

ج) اشاعره

د) متکلمین

کدام گزینه مربوط به نسبیت­گرایانی است که معتقدند: «فضیلت یا رذیلت بودن یک صفت یا رفتار، بستگی به وضعیت روحیات متغیر فرد مانند ذوق و سلیقه دارد؟

الف) نسبیت گرایی فرهنگی

ب) نسبیت گرایی جامعه شناختی

ج) نسبیت گرایی روانشناختی

د) نسبیت گرایی زیست شناختی

دانلود رایگان نمونه سؤالات اخلاق اسلامی محمد داودی

روحیه اسلامی اخلاقی است که در چارچوب اسلام قرار می‌گیرد. اخلاق اسلامی از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

رابطه با خدا: کارهایی که باید در پیشگاه خدا انجام داد مانند نماز، روزه و دعا

رابطه با افراد: رفتار و رفتارهای یک فرد با افراد و سایر اعضای جامعه، مانند رفتار خانواده و نقشه‌های دوستی. به طور کلی منظور از اخلاق اسلامی بیشتر در این قسمت است.

رابطه با خود: تغییر در چارچوب برخورد انسان با خود، یعنی چیزهای اشتباه در درون او، مانند حسادت (حسادت) و نحوه غذا خوردن.

روحیه اسلامی شامل سلامت اسلامی، احکام اسلام و موارد مشابه است.

یک چهره زشت نفرت انگیز است، و یک چهره زیبا دلخراش است. این اشتیاق و نفرت نوعی اعلام نگرش درونی به این زشتی و زیبایی است. تلاش بشر همیشه با این جاذبه دو طرفه همراه است. به همین ترتیب، ما در مورد زشتی و زیبایی “اعمال” یا “شرایط” انسان قضاوت روانی داخلی و داخلی داریم. تفاوت در این است که قضاوت درباره زشتی و زیبایی “ظاهر” آسان است، اما زشتی یا زیبایی رفتار و شخصیت انسان پدیده‌ای نادر است.

نمونه سؤالات اخلاق اسلامی اکرم حسین زاده

اخلاق بحث زشتی و زیبایی روح و اعمال انسان است و بر خواسته‌ها و اعمال انسان تعمیم می‌یابد. به این زشتی و زیبایی در اخلاق، خیر و شر می گویند.

نگرانی اخلاقی رشد و تعالی انسان است. اخلاق و تعلیم و تربیت می‌خواهد انسان در همه عرصه‌های وجود زیبا و ستوده باشد. زیبایی شخصی در مقابل زیبایی اکتسابی صورت است.

ما باید به دنبال شخصیت خوب و طبیعت فرشته‌ای باشیم و تلاش کنیم. خودسازی همان “خانه سازی در پوسته” است. شکی نیست که برای دستیابی به این هدف ما نیاز به دانشی مانند اهداف، موانع، روش‌ها، روش‌ها و ابزارهایی داریم که باعث ایجاد تغییر در خود می‌شویم. «اخلاق اسلامی» شامل این گونه مسائل است.

اخلاق اسلامی در رویکرد کلی به دین؛ این شکوفایی طبیعت است و بر اساس دانش ویژه انسان است. انسان شناسی اخلاقی، انسان شناسی تکاملی است. یعنی شخص حرکت و شدن را بررسی می‌کند. اکنون، قبل از پرداختن به مسائل اخلاق، به طور مختصر موقعیت و محدوده اخلاق و تربیت اخلاقی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، و سپس به مهمترین اصول اخلاق، که مبانی مردم شناسی و غایت شناسی هستند، می‌پردازیم:

دانلود سؤالات اخلاق اسلامی پیام نور

آموزه‌های آسمانی اسلام از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

قسمت اول: ایده‌ها، توصیف واقع بینانه و جامع از سیستم آفرینش با ارائه مهمترین و تأثیرگذارترین عناصر که در توضیح آغاز و پایان وجود در یک سیستم منسجم نقش دارند. این اظهارات عمدتاً به حوزه ادراک، آگاهی و باورهای انسان مربوط می‌شود. باید توجه داشت که به دست آوردن یا داشتن یک باور صحیح یکی از رفتارها یا ویژگیهای اختیاری یک انسان است و قضاوت اخلاقی در مورد آن معتبر است.

از آنجا که می‌توان به دو طریق به باورها نگاه کرد؛ هرگاه بحث حقیقت و کذب و اعتبار و خطای یک فرض از نظر مطابقت و عدم مطابقت با واقعیت مورد توجه قرار گیرد، اکتشاف اعتقادی انجام می‌شود.

اما اگر اعتبار و بطلان این باور اخلاقی به عنوان یک عمل اختیاری یا شکل ثابت روح مورد بررسی قرار گیرد و ضرورت یا مانع آن برای کمال و خوشبختی (خوب و بد) مورد توجه قرار گیرد، در این صورت کاوش اخلاقی صورت گرفته است. به همین دلیل، کتاب‌های اخلاقی به ارزش اعتقاد به خدا، یقین و اعتقاد به زندگی پس از مرگ می‌پردازند.

بخش دوم: اخلاق، نظام ارزشها و معیارهایی که بر اساس آنها انسان موظف است اعمال و شخصیت خود را تنظیم کند و جهت کمال و تعالی را در قالب آنچه باید انجام دهد و چه کار نکند دریافت کند. اخلاقی انجام دهید این مفروضات نشان دهنده تأثیر رفتار و شخصیت فرد بر شادی اوست

قسمت سوم: فقه، در قسمتی از نظام، در مورد اینکه چه کارهایی را باید انجام داد و چه کارهایی را نباید انجام داد تا مرزهای قانونی روابط اجتماعی تنظیم شود، و در قسمت دوم، درباره شرایط اعتبار عبادت به صورت رسمی صحبت می‌کند. اصطلاحات و توضیح مناسک و اشکال آیینی. برخورد با اعمال مذهبی

 

دانلود رایگان جزوه نمونه سوالات اخلاق اسلامی دانشگاه پیام نور

اگر درس اخلاق اسلامی از جمله دروسی می باشد که در چارت تحصیلی برای شما مشخص شده است و باید در طول تحصیل خود این واحد را اخذ نمایید. باید به دنبال جزوات  و کتاب های مناسب برای این درس باشید. جزوات و کتاب های مختلفی نیز برای درس اخلاق اسلامی وجود دارد که همه ی این جزوات به توضیح کامل کلیه مطالب لازم پرداخته است.

و بسته به نظر استاد مربوطه می توانید یکی از ان‌ ها را تهیه کرده و به مطالعه ی دقیق ان بپردازید. در کنار مطالعه ی کتاب های درسی ممکن است که تمایل داشته باشید تا نمونه سوالات مختلف این درس  را نیز جهت مطالعه ی بهتر بخوانید. برای درس اخلاق اسلامی جزوه نمونه سوالات اخلاق اسلامی در سایت کافه جزوه قرار گرفته است.

تا دانشجویان بتوانند از مطالعه ی این نمونه سوالات بهره مند شوند و نمره ی خوبی را در امتحانات پایانی از این درس کسب نمایند. تمامی مطالب کتاب درسی درس اخلاق اسلامی در جزوه نمونه سوال اخلاق اسلامی به صورت کامل و جامع پوشش داده شده است و مطالعه ی این جزوه نمونه سوال مانند این است که شما یک بار دیگر کتاب درسی را مرور نمایید.

خرید فایل پی دی اف نمونه سوالات اخلاق اسلامی + اخلاق اسلامی دانشگاه ازاد اسلامی

مطالعه ی درس اخلاق اسلامی می تواند در ابعاد مختلف زندگی انسان ها نیز تاثیرات مثبتیداشته باشد. از این رو پیشنهاد می شود که مطالعه ی درس اخلاق اسلامی را جدی بگیرید و سعی کنید نکات ان را به خوبی به ذهن خود بسپارید.

همچنین سعی خود را کنید که به تمامی نکات به بهترین شکل ممکن عمل نمایید. برای کسب نمره ی امتحانی خوب از درس اخلاق اسلامی مطالعه ی جزوه سوالات اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌شود.

ادامه مطلب

سوالات و پاسخ‌های مربوط به مبانی اخلاق اسلامی: شامل مباحثی مانند فطرت، وحی، عقل و ایمان در ارتباط با اخلاق سوالات و پاسخ‌های مربوط به فضایل اخلاقی: شامل مباحثی مانند ایمان، تقوا، عدالت، احسان، صدق، امانتداری، صبر و شکرگزاری
دانشجویان رشته‌های مختلف: برای مطالعه و آمادگی در درس اخلاق اسلامی
نظرات
  1. مجید

    ممنون از شما
    خیلی دنبال سوالات این درس گشتم

  2. محمدحسین حاتمی

    در کل خوب

  3. محمود شفیعی

    ( خریدار محصول )

    عالیه پیشنهاد میکنم بخرید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *