پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
7 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
620 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

سوالات تستی در مورد انقلاب اسلامی ایران

نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران پیام نور مجموعه ای از نمونه سوالات پایان ترم انقلاب اسلامی ایران است که به طور کامل در رشته خود طبقه بندی شده و در پرونده قرار گرفته است.

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 98 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 98-97 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 98-97 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 97-96 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 97-96 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 96-95 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 96-95 + پاسخ

سوالات انقلاب اسلامی ایران

 

سوالات مهم انقلاب اسلامی

نمونه سؤالات نیمسال دوم 95-94 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 95-94 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 94-93 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 94-93 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 93-92 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 93-92 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 92-91 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 91-90 + پاسخ

 

سوالات کتاب انقلاب اسلامی ملکوتیان

نمونه سؤالات نیمسال اول 91-90 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 90 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 90-89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 90-89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 89 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 89-88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 89-88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال تابستان 88 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال دوم 88-87 + پاسخ

نمونه سؤالات نیمسال اول 88-87 + پاسخ

 

جواب سوالات درس انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران، جنبش مردمی بزرگ به رهبری امام خمینی، از مراجع تقلید شیعه در قم، که در سال 1978 باعث سقوط سلطنت و استقرار جمهوری اسلامی شد.

این انقلاب که با رهبری مراجع تقلید شیعه آغاز و به اوج خود رسید، منجر به استقرار حکومت جمهوری اسلامی ایران بر اساس احکام اسلامی و اعتقادات شیعه شد.

در این دوره روحانیت شیعه نقش عمده‌ای در هدایت و آموزش مردم و هدایت مبارزه داشت. عبارت جمهوری اسلامی که در شعارهای مردمی تکرار می‌شد برگرفته از ایده‌های رهبری انقلاب (امام خمینی) بود.

شروع این حرکت تاریخی با اعتراضات آیت الله خمینی و دیگر علمای دینی به رفتار ضد دینی دولت در سال 1341 آغاز شد. در سال 1342، امام خمینی (ره) پس از اعتراضات شدید علیه دولت در مدرسه در مدرسه فیضیه قم دستگیر شد. روز عاشورا این حادثه باعث حادثه 6 ژوئن 1963، اعتراضات مردم و درگیری با مقامات دولتی در برخی شهرها شد و این منجر به کشته شدن برخی از تظاهرکنندگان شد.

 

سوالات انقلاب اسلامی نهاد

اعتراض مجدد آیت الله خمینی به عدم رعایت قوانین اسلامی هنگام تصویب پیش نویس لایحه مجامع ایالتی و منطقه‌ای در مجلس وقت منجر به بازداشت مجدد وی در 4 نوامبر 1964 و تبعید وی به ترکیه و سپس به نجف شد. مبارزات انقلابیون مخفیانه ادامه داشت تا این که درگذشت سید مصطفی خمینی، فرزند آیت الله خمینی، در نوامبر 1977، مخالفت عمومی با سلطنت را دوباره زنده کرد.

نمونه سوالات انقلاب اسلامی پیام نور

انتشار مقاله‌ای با عنوان ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه ایلام، که در آن به مقامات شیعه، به ویژه رهبر معظم انقلاب توهین شده بود، جنبش‌های اعتراضی را تشدید کرد.

رویارویی خشونت آمیز و مسلحانه عوامل رژیم پهلوی در 19 دسامبر 1977 در قم منجر به گسترش اعتراضات و گسترش آن به دیگر شهرها شد. از این تاریخ به بعد، ایران در سراسر کشور مورد مناقشه‌های گسترده‌ای قرار گرفت و 40 قربانی حادثه دایی 19 در قم و دیگر شهرها پس از آن بازداشت شدند. با شدت گرفتن اعتراضات مردمی، محمدرضا پهلوی در 17 دسامبر 1978 کشور را ترک کرد.

امام خمینی که از عراق به پاریس رفته بود و با مصاحبه‌ها و نامه‌های خود انقلاب را رهبری می‌کرد، در 12 فوریه 1979 به ایران بازگشت و در 12 فوریه همان سال، سلطنت به طور رسمی سقوط کرد.

نمونه سوالات انقلاب اسلامی علمی کاربردی

نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران شامل 25 نمونه سوال ، از نمونه سوالات امتحان نیمسال اول 88-87 تا نمونه سوالات امتحان نیمسال تابستان 1399 می باشد.

 

دانلود رایگان فایل پی دی اف نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران دانشگاه ازاد اسلامی

درس عمومی انقلاب اسلامی ایران از دروس دانشگاهی می باشد که در دو واحد برای تمامی دانشجویان رشته های مختلف ارائه می شود. درس انقلاب اسلامی ایران دروس عمومی و مشترک میان تمامی رشته های دانشگاهی است که دانشجویان موظف هستند در طول سال تحصیلی خود در مقاطع کارشناسی این واحد عمومی را بگذرانند.

ممکن است برای درس انقلاب اسلامی ایران هر یک از اساتید کتابی را جهت مطالعه و تدریس معرفی نماید. در کنار مطالعه کتاب ها و جزوات ارائه شده برای این در س عمومی می توانید نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران را از سایت کافه جزوه دانلود و به مطالعه  ی ان بپردازید. کلیه مطالب کتاب درسی انقلاب اسلامی ایران با مطالعه ی این جزوه نمونه سوال پوشش داده شده است.

این نمونه سوالات برای درس اقلاب اسلامی ایران نیز از نمونه سوالات پایان ترم دانشگاه های مختف جمع اوری شد است و در غالب یک جزوه به دانشجویان گرامی ارائه شده است. تا دانشجویان گرامی بتوانند با مطالعه ی این نمونه سوالات نمره ی خوبی را برای درس انقلاب اسلامی ایران کسب نمایند.

خرید نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران + فایل پی دی اف + دانلود رایگان

اگر شما هم می خواهید نمونه سوالاتی را برای درس انقلاب اسلامی ایران مطالعه نمایید لازم است که فالی پی دی اف جزوه نمونه سوالات انقلاب اسلامی ایران را از سایت کافه جزوه خریداری نمایید.

با مطالعه یاین جزوه نمونه سوال دیگر لازم نیست تا زمان زیاد یرا صرف مطالعه ی کتاب درسی نمایید و مطالعه ی این جزوه به تنهایی برای شما کفایت خواهد کرد. پس به سایت کافه جزوه مراجعه نمایید و در قسمت جزوات جزوه نمونه سوال درس انقلاب اسلامی ایران را سرچ کنید بعد از مشاهده ی این جزوه ان را دانلود کنید.

ادامه مطلب

بله
دانشجویان
نظرات
  1. مینا

    واقعا کارتون بیسته

  2. ایمان طباطبایی

    ( خریدار محصول )

    همه چی تمام

  3. میثم نامور

    من از خریدم راضی بودم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *