پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۴ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
422 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

نمونه سوالات حل شده مقاومت مصالح 1

سوالات مقاومت مصالح 1 شامل روش های مختلف محاسبه تنش ها و کرنش ها در اعضای سازه ای مانند تیرها، ستون ها و شفت ها و … است. روش های پیش بینی پاسخ سازه در حال بارگذاری و حساسیت آن به حالت های مختلف خرابی، ویژگی های مواد مانند استحکام تسلیم، مقاومت نهایی، مدول یانگ و نسبت پوآسون را در نظر می گیرد. علاوه بر این خواص ماکروسکوپی عنصر مکانیکی (خواص هندسی) مانند طول، عرض، ضخامت، محدودیت های مرزی و تغییرات ناگهانی در هندسه مانند حفره ها در نظر گرفته می شود.

سوالات مقاومت مصالح 1

نمونه سوالات مقاومت مصالح 1 مکانیک

این نظریه با در نظر گرفتن رفتار اعضای یک و دو بعدی ساختارها که حالت تنش آنها را می توان دو بعدی تخمین زد، آغاز شد و سپس به سه بعد تعمیم داده شد تا نظریه ای کاملتر از رفتار الاستیک و پلاستیک مواد ایجاد شود. به استفان تیموشنکو یکی از پیشگامان مهم مکانیک مواد بود.

در مکانیک مواد، استحکام یک ماده توانایی مقاومت در برابر بارهای وارد شده بدون شکست یا تغییر شکل پلاستیک است. زمینه مقاومت مواد با نیروها و تغییر شکل هایی که از اثر آنها بر روی یک ماده ایجاد می شود، سر و کار دارد. هنگامی که این نیروها بر اساس یک واحد بیان می شوند، بار وارد بر یک عضو مکانیکی باعث ایجاد نیروهای داخلی در داخل عضو می شود که تنش نامیده می شود.

تنش های وارد بر مواد باعث تغییر شکل مواد در شیوه های مختلف از جمله شکستن کامل آنها می شود. هنگامی که تغییر شکل ها نیز بر اساس واحد قرار می گیرند ، تغییر شکل مواد کرنش نامیده می شود.

نمونه سوالات مقاومت مصالح 1 استخدامی

تنش ها و کرنش های ایجاد شده در یک عضو مکانیکی باید به منظور ارزیابی ظرفیت بار آن عضو محاسبه شود. این امر مستلزم توضیح کامل هندسه عضو، محدودیت های آن، بارهای وارد شده به عضو و خواص موادی است که عضو از آن تشکیل شده است. بارهای اعمال شده ممکن است محوری (کششی یا فشاری) یا چرخشی (برشی مقاومتی) باشند.

با توصیف کامل بارگذاری و هندسه عضو می توان وضعیت تنش و حالت کرنش را در هر نقطه از اعضا محاسبه کرد. هنگامی که وضعیت تنش و کرنش درون عضو مشخص شد، می توان استحکام (ظرفیت حمل بار) آن عضو، تغییر شکل (کیفیت سفتی) و پایداری آن (توانایی حفظ پیکربندی اولیه) را محاسبه کرد.

حل امتحان مقاومت مصالح

سپس تنش های محاسبه شده را می توان با مقداری از مقاومت عضو مانند بازده مواد یا مقاومت نهایی مقایسه کرد. انحراف محاسبه شده عضو ممکن است با معیارهای انحراف که بر اساس استفاده از اعضا است مقایسه شود. بار محاسبه شده کمانش عضو ممکن است با بار اعمال شده مقایسه شود. سختی محاسبه شده و توزیع جرم عضو ممکن است برای محاسبه پاسخ دینامیکی عضو و سپس مقایسه با محیط صوتی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه سوالات مقاومت مصالح 1

استحکام ماده به نقطه ای در منحنی تنش-کرنش مهندسی (تنش تسلیم) اشاره دارد که فراتر از آن مواد دچار تغییر شکل می شوند که با حذف بار کاملاً برعکس نمی شوند و در نتیجه، اعضا دچار انحراف دائمی می شوند. استحکام نهایی مواد به حداکثر مقدار تنش رسیده اشاره دارد.

دانلود فایل پی دی اف جزوه سوالات مقاومت مصالح 1 + مهندسی عمران + دانشگاه فنی مهندسی

مقاومت مصالح یکی از دروسی می باشد که دانشجویانی که در رشته ی مهندسی عمران مشغول به تحصیل هستند باید بگذرانند. اغلب درس مقاومت مصالح برای دانشجویان گرامی دارای پیچیدگی هایی می باشد به همین دلیل نیز همواره دانشجویان در جهت یادگیری این درس دچار استرس و نگرانی هستند.

اما باید بدانید که اگر جزوات و تاب های درسی موجود برای درس مقاومت مصالح را به خوبی مطالعه نمایید و سپس جزوه سوالات مقاومت مصالح 1 را مطالعه کنید بی شک در یاد گیری مباحث درس مقامت مصالح یک مشکلی نخواهید داشت. حل نمونه سوالات در درس مقاومت مصالح بسیار قابل توجه می باشد زیرا دانشجویان با حل مسائل مختلف به راحتی می توانند مباحث موجود را در ذهن خود ثبت نمایند.

جزوه سوالات مقاومت مصالح 1 در سایت کافه جزوه به صورت فایل پی دی اف قرار داده شده است تا دانشجویان از مطالعه ی این نمونه سوالات بهره مند شوند. راجع به تمامی مباحث مقاومت مصالح 1 در این جزوه نمونه سوال مقاومت مصالح یک سوالات زیادی طرح شده است تا دانشجویان در هیچ بخضی از این درس مشکل نداشته باشند.

خرید و دانلود جزوه نمونه سوالات مقاومت مصالح 1 + مقاومت مصالح + عمران + دانشگاه ازاد اسلامی

خرید جزوه نمونه سوال برای درس مقاومت مصالح یک بسیار حائز اهمیت است. از این رو به دانشجویان گرامی پیشنهاد می شود که از مطالعه ی نمونه سوالات موجود برای درس مقاومت مصالح یک غافل نشوند.

و در کنار مطالعه ی کتاب یا جزوه مقاومت مصالح جزوه نمونه سوالات مقاومت مصالح 1 را نیز از سایت کافه جزوه دانلود نمایند. بعد از اینکه فالی پی دی اف این نمونه سوالات در دسترستان قرار گرفت مدتی را به مطالعه ی سوالات اختصاص دهید.

ادامه مطلب

بله
8900ت
نظرات
  1. مریم

    تشکر فراوان

  2. یدالله امینی

    ( خریدار محصول )

    عالیه پیشنهاد میکنم بخرید

  3. حبیب جلیلی

    ( خریدار محصول )

    عالی همینو بس

  4. احمد رضا یدملت

    سلام
    وقت بخیر
    یدملت هستم در تاریخ 1403/04/03 جزوه
    مقاومت مصالح (1) از شما تهیه کردم و فایل برای من ارسال شد
    متأسفانه هرچه سعی میکنم فایل باز نشود
    لطفا پیگیری کنید
    ممنون

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      هم اکنون لینک دانلود فایل تست شد و فایل بدون مشکل دانلود و اجرا گردید. لطفا برای بررسی مشکل به پشتیبانی تلگرام به ایدی t.me/cafejozveir پیام دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *