پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۷ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
608 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

نمونه سوالات امتحانی مواد مرکب

نمونه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) مجموعه ای است که برای مهندسی مکانیک و سایر رشته ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات مواد مرکب

نمونه سوال امتحانی کامپوزیت

رشته های ترکیبی یکی از رشته هایی است که فقط در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. دانشجویان مهندسی مواد، مکانیک و پلیمرها می توانند یک دوره ترکیبی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند. در مجموع 32 واحد در این دوره باید در نظر گرفته شود که شامل دوره های اجباری، انتخابی، سمینار و پایان نامه است. دوره های ترمیمی باید با توجه به رشته کارشناسی دانشجو انتخاب و گذرانده شوند اما جزء تعداد کل واحدهای دوره محسوب نمی شوند.

سوالات امتحان مکانیک مواد مرکب

یک ترکیب ماده ای است که از دو یا چند جزء نامحلول در یکدیگر تشکیل شده است. خواص کلی کامپوزیت ها بهتر از خواص هر یک از اجزای آن است که هدف اصلی مواد کامپوزیتی است. بهترین خواص کامپوزیت ها به طور کلی استحکام و دوام بالا با چگالی و جرم کم است. ترکیبات بیشتر مواد مهندسی ساخته دست بشر هستند، اما ترکیبات طبیعی نیز در طبیعت یافت می شوند. استخوان که مخلوطی از آپاتیت و کلاژن است یا چوب که مخلوطی از الیاف سلولز و لیگنین است که ترکیبات طبیعی موجود در طبیعت هستند.

دانلود نمونه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) مهندسی مکانیک با پاسخ

ترکیبات به طور کلی از دو قسمت کلی تشکیل شده است. قسمت اول ماتریس که فاز اولیه ای است که باعث تماس و چسبندگی فاز دوم ، توزیع و انتقال بار به فاز دوم و حفاظت فاز دوم در برابر شرایط محیطی و سایش مکانیکی می شود. بخش دیگری که مرحله دوم نامیده می شود، نقش افزایش استحکام و تحمل بار را دارد (همان کاهش ابعاد با افزایش استحکام و دوام). کمیت، اندازه، شکل، توزیع و جهت مرحله دوم نقش اساسی در خواص نهایی ترکیبات دارد.

نمونه سوالات مواد مرکب امتحانات پایان ترم + امتحانات میان ترم

مواد کامپوزیتی بر اساس نوع زیرلایه ای که دارند به 4 کلاس کلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

  • کامپوزیت های زمینه پلیمری (PMCs)
  • کامپوزیت ‌های زمینه فلزی (MMCs)
  • کامپوزیت ‌های زمینه سرامیکی (CMCs)
  • کامپوزیت های کربن–کربن (CCs)

دانلود سوالات مواد مرکب با پاسخ

در کاربردهای تجاری، این ترکیبات در مقایسه با انواع دیگر خودروها رتبه بالایی دارند. پایه ترموپلاستیک، اپوکسی و ترموپلاستیک است. ترموپلاستیک ها دارای مزایایی مانند خواص مکانیکی و خواص سایش خوب هستند و رزین اپوکسی یکی از مهمترین مواد برای ایجاد پایه پلیمری است.

از مزایای کامپوزیت های تقویت شده با فایبرگلاس می توان به استحکام و استحکام بالا، سهولت تولید الیاف با مقاومت بالا از حالت مذاب، در دسترس بودن و قیمت پایین، پایداری شیمیایی خوب در محیط های خورنده، عدم تعامل با پایه پلیمر و خواص مکانیکی مطلوب مشاهده شده اشاره کرد. در دمای بالا این ترکیبات دارای محدودیت هایی مانند شکنندگی شیشه و حداکثر دمای کار از 200 تا 300 درجه سانتی گراد است. از این ترکیبات می توان در صنایع حمل و نقل، خودرو، صنایع دریایی و مصالح ساختمانی استفاده کرد.

سوالات تستی مواد مرکب

کامپوزیت های تقویت شده با الیاف کربن دارای بالاترین استحکام خاص و مدول ارتجاعی بین الیاف هستند و استحکام و مدول ارتجاعی خود را در دمای بالا، به ویژه در محیط های غیر اکسید کننده ، حفظ می کنند. اما در دماهای بالا و محیط های اکسید کننده، سریع اکسید می شود. این وسایل نقلیه در تجهیزات ورزشی، بدنه دوچرخه، هلیکوپتر و مخازن تحت فشار استفاده می شود.

نمونه سوالات کامپوزیت

کامپوزیت های پلی آمید با الیاف آرامید دارای مزایایی مانند استحکام و ضریب ارتجاعی نسبت به فلزات، چقرمگی، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت خوب در برابر خزش و خستگی هستند. اما در محیط های اسیدی و قوی قلیایی، از بین رفته و تجزیه می شود. این ترکیبات را می توان در جلیقه های ضد گلوله، لاستیک، طناب، مخازن تحت فشار و تجهیزات ورزشی استفاده کرد.

دانلود رایگان جزوه نمونه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) به همراه پاسخ نامه تشریحی

مواد مرکب یکی از واحد های درسی می باشد که دانشجویان مهندسی شیمی یا سایر دانشجویان رشته های مرتبط باید مطالعه نمایند زیرا این مواد شیمیایی کامپوزیت توسط این افراد ساخته می شود و مورد استفاده دندان پزشکان قرار می گیرد. پس کیفیت ساخت مواد مرکب برای دندان پزشکان بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای این واحد درسی دانشجویان رشته های مرتبط باید تمام تلاش خود را کنند تا بتوانند این واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. برای اینکه بهتر بتوانید مطالب و مباحث موجود در درس مواد مرکب یا کامپوریت را بهتر یاد بگیرید به شما دانشجوبان گرامی پیشنهاد می شود که جزوه نمونه سوالات مواد مرکب ( کامپوزیت) را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید و به مطالعه ی این نمونه سوالات موجود برای درس مواد مرکب بپردازید.

مطالعه ی نمونه سوال در کنار مطالعه ی کتاب های درسی بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا بهتر می تواند مطالب را در ذهن دانشجو حک کند. پس هرگز از مطالعه ی نمونه سوالات مواد مرکب یا کامپوزیت غافل نشوید بلکه با مطالعه ی دقیق تر و بهتر نمره ی بسیار خوبی را از درس مواد مرکب کسب نمایید.

خرید و دانلود فایل پی دی اف جزوه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) مهندسی شیمی دانشگاه تهران

در کنار اینکه دانشجویان باید برای مطالعه ی درس مواد مرکب منبع مناسبی را جهت مطالعه انتخاب نمایند لازم است که جزوه نمونه سوالای را نیز برای واحد درسی مواد مرکب دانلود نمایند.

تمامی سوالاتی که در جزوه نمونه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) دکر شده به همراه پاسخی تشریحی اورده شده است تا دانشجویان وقت خود را صرف پیدا کردن جواب نمونه سوالات درس مواد مرکب یا کامپوزیت ننمایند و فقط از مطالعه ی این جزوه سوال بهره مند شوند.

ادامه مطلب

نمونه سوالات مواد مرکب (کامپوزیت) مجموعه ای است که برای مهندسی مکانیک و سایر رشته ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنار اینکه دانشجویان باید برای مطالعه ی درس مواد مرکب منبع مناسبی را جهت مطالعه انتخاب نمایند لازم است که جزوه نمونه سوالای را نیز برای واحد درسی مواد مرکب دانلود نمایند.
نظرات
  1. جواد

    تنکیو

  2. بهزاد زندی

    خرید امن و مطمئن

  3. مسلم باقری

    ( خریدار محصول )

    خیلی خوبه. حتما بخرید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *