پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
64 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
831 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

بیوشیمی استرایر PDF

کتاب بیوشیمی استرایر بدون شک یکی از معتبرترین و پرفروش ترین کتاب های درسی بیوشیمی در جهان است که در بیشتر دانشگاه های معتبر به عنوان مرجع بیوشیمی ارائه شده است. از زمان چاپ پنجم (چاپ 2002) ، دو نویسنده دیگر، جرمی برگ و جان تیمشکو، پروفسور استرایر (استاد نوروبیولوژی دانشگاه استنفورد) را در ایجاد تغییر در شکل و محتوا یاری کرده اند.

کتاب بیوشیمی استرایر

بیوشیمی استرایر pdf دانلود رایگان

کتاب بیوشیمی استرایر با نوشتن محتوا به روشنی شفاف و روان، تصاویر آموزشی ابتکاری، پوشش آخرین تکنیک ها و پیشرفت های تحقیقاتی و تأکید بر اهمیت فیزیولوژیکی و پزشکی توانسته است نقشی محوری در نحوه آموزش بیوشیمی به مدت چهار دهه داشته باشد. ما همچنین بهبودهایی را در این ویژگی ها مشاهده می کنیم که شامل موضوعات مختلف از طیف گسترده ای از مثال های کاربردی جدید و مشکلات تجزیه و تحلیل داده ها تا کتاب های الکترونیکی ابتکاری است که به طور یکپارچه با متن اصلی و اجزای آن ادغام می شوند.

پی دی اف کتاب بیوشیمی

کتاب بیوشیمی استرایر ویرایش 8، مطالعه مواد شیمیایی و فرآیندهای رخ داده در گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسم ها و تغییراتی که در طول رشد و زندگی ایجاد می کنند. این کتاب به شیمی زندگی می پردازد و از این رو از تکنیک های شیمی تحلیلی، آلی و فیزیکی و همچنین از فیزیولوژیست هایی که با مبنای مولکولی فرایندهای حیاتی در ارتباط هستند استفاده می کند.

همه تغییرات شیمیایی درون ارگانیسم یا تجزیه مواد، به طور کلی برای به دست آوردن انرژی لازم یا تجمع مولکولهای پیچیده لازم برای فرایندهای زندگی در مجموع متابولیسم نامیده می شود. این تغییرات شیمیایی به عملکرد کاتالیزورهای آلی موسوم به آنزیم ها بستگی دارد و آنزیم ها نیز به نوبه خود به دلیل وجود آنها به دستگاه ژنتیکی سلول بستگی دارد. بنابراین تعجب آور نیست که بیوشیمی وارد بررسی تغییرات شیمیایی در بیماری ها، عملکرد داروها و سایر جنبه های پزشکی و همچنین در تغذیه، ژنتیک و کشاورزی می شود.

دانلود بیوشیمی استرایر ویرایش هشتم

اصطلاح بیوشیمی مترادف دو اصطلاح قدیمی است: شیمی فیزیولوژیکی و شیمی بیولوژیکی. آن جنبه های بیوشیمی که به شیمی و عملکرد مولکول های بسیار بزرگ (مانند پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک) می پردازد و اغلب تحت عنوان بیولوژی مولکولی گروه بندی می شوند. بیوشیمی یک علم جوان است که فقط از حدود 1900 تحت آن اصطلاح شناخته شده است. تاریخچه اولیه آن بخشی از تاریخ اولیه فیزیولوژی و شیمی است.

دانلود رایگان کتاب بیوشیمی استرایر ترجمه فارسی

رویدادهای مهم گذشته در بیوشیمی مربوط به قرار دادن پدیده های بیولوژیکی بر پایه های شیمیایی محکم بوده است.

با این حال قبل از اینکه شیمی بتواند به اندازه کافی به پزشکی و کشاورزی کمک کند، باید خود را از نیازهای عملی فوری رها کند تا به یک علم محض تبدیل شود. این اتفاق در دوره ای از حدود 1650 تا 1780 رخ داد که با کار روبرت بویل شروع شد و به کار آنتوان-لوران لاووازیه، پدر شیمی مدرن ختم شد.

بویل اساس نظریه شیمیایی روز خود را زیر سوال برد و آموخت که هدف مناسب شیمی تعیین ترکیب مواد است. جان مایو معاصر او قیاس اساسی بین تنفس حیوان و سوزاندن یا اکسیداسیون مواد آلی در هوا را مشاهده کرد. سپس هنگامی که لاووازیه مطالعات بنیادی خود را در زمینه اکسیداسیون شیمیایی انجام داد و ماهیت واقعی این فرایند را درک کرد، از نظر کمی نیز شباهت بین اکسیداسیون شیمیایی و فرآیند تنفسی را نشان داد.

فتوسنتز یکی دیگر از پدیده های بیولوژیکی بود که توجه شیمی دانان اواخر قرن 18 را به خود جلب کرد. این تظاهرات ، از طریق کار ترکیبی جوزف پریستلی، یان اینگنهوس و ژان سنبییر، مبنی بر اینکه فتوسنتز اساساً عکس تنفس است، نقطه عطفی در توسعه تفکر بیوشیمیایی بود.

دانلود رایگان جزوه بیوشیمی استرایر

درس بیوشیمی یکی از دروس تخصصی می باشد که دانشجویان رشته های مختلف بسته به اهمیت این درس در رشته ی مرتبط باید یک یا دو یا تعداد واحدهای بیشتری از این درس را بگذرانند. از این رو مطالعه ی کتاب بیوشیمی استرایر بسیار برای دانشجویان رشته های بیوشیمی و سایر رشته های مرتبط حائز اهمیت می باشد.

جهت مطالعه ی درس بیوشیمی به دانشجویان پیشنهاد می شود که کتاب های زبان اصلی یا ترجنه های مناسب را مطالعه نمایند. کتاب تکست اصلی استرایر بهترین کتاب تکستی می باشد که دانشجویان می توانند به عنوان منبع درسی درس بیوشیمی مطالعه نمایند. بسیاری از اساتید نیز این کتاب را برای درس بیوشیمی به عنوان منبع تدریس خود معرفی می کنند.

تمامی سر فصل های ارائه شده برای درس بیوشیمی توسط این کتاب به صورت کامل پوشش داده شده است. زبان شرح این مطالب در کتاب استرایر ساده و روان می باشد. برای مطالعه ی این کتاب لازم است تا وقت کافی برای مطالعه ی کل محتوای این کتاب درسی برنامه ریزی نمایید.

دانلود و خرید فایل پی دی اف جزوه استرایر زبان اصلی بهترین ترجمه دانشگاه علوم پزشکی ایران

جزوه پی دی اف کتاب بیوشیمی استرایر را می توانید به صورت کامل از سایت کافه جزوه دریافت نمایید. بهترین منبعی که می توانید برای درس بیوشیمی مطالعه نمایید کتاب بیوشیمی استرایر می باشد.

با مطالعه ی دقیق و کامل این کتاب درسی می توانید در امتحانات پایانی درس بیوشیمی موفق شوید و نمره ی بسیار خوبی را از این درس تخصصی کسب نمایید. جهت دانلود فایل پی دی اف این کتاب استرایر بیوشیمی می توانید ابتدا به سایت کافه جزوه مراجعه نمایید و این کتاب را جستجو کنید و سپس این محصول را به سبد حرید خود بیفزایید. برای مطالعه ی بیوشیمی وقت کافی اختصاص دهید.

ادامه مطلب

ساختار و عملکرد مولکول‌های زیستی: شامل بررسی ساختار و عملکرد پروتئین‌ها، اسیدهای نوکلئیک، کربوهیدرات‌ها، لیپیدها و ... متابولیسم: شامل بررسی مسیرهای متابولیکی مختلف در سلول مانند گلیکولیز، چرخه اسید تری کربوکسیلیک، زنجیره انتقال الکترون و ...
دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی، داروسازی، بیوشیمی و سایر رشته‌های مرتبط
نظرات
  1. مرضیه

    لطفا جزوه این کتاب را هم قرار بدید

    • کافه جزوهمدیر سایت

      در اسرع وقت قرار خواهد گرفت

  2. صادق کشانی

    عالی و بی رغیب

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *