پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
جان احمدی
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
8 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۳ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
636 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی جان احمدی PDF

مقدمه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی: حمد و سپاس بی غایت و شکر و ثنای بینهایت خدایی را سزاست که حتی ازلی و قیوم لایزلی است. وجودی که حیات هر موجود در گرو رشح های از رشحات بیکران وجود اوست.

آن که بقای ابدی و حیات سرمدی است و هیچ گرد فنایی بر دامن پرنعمت و رحمتش ننشیند، زیرا کل من علیها فان و یبقی صلات و صلوات پی در پی نثار رسولش محمد مصطفی ایل، ریحان وجه ربک ذوالجلال و الاکرام باغ بلاغ، أخرین انبیاء خلوت نشین کعبه درگاه اله، محرم اسرار کبریا، مبشر اتقیا و کسی که شأن بی بدیلش است.

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

دانلود رایگان کتاب تاریخ فاطمه جان احمدی

مقدمه حوزه پژوهشی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی همچون سایر رشته‌های علوم انسانی دارای مفاهیم و واژگان فنی مربوط به خود است. نزدیکی معانی و گاه تطابق آنها با یکدیگر موجب می‌شود توضیح واژگانی و اصطلاحی مفاهیم و تعاریف آن ضرورت بیشتری یابد.

چنانچه مفاهیم و تعاریف تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از صراحت و دقت کافی برخوردار نباشد، پژوهشگران براساس برداشت شخصی و یا کلی خود عمل خواهند کرد و این مشکل، روند تحقیق را مختل خواهد نمود. بنابراین در آغاز ورود به بحث اصلی، کلمات کلیدی مورد نیاز را به لحاظ واژگانی و اصطلاحی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی PDF

معنای لغوی تاریخ: با رشد و توسعه روزافزون فعالیت‌های فکری و سیاسی در دولت شهرهای قرون ششم و پنجم پیش از جایگاه ویژه‌ای یافت.

بدین بیان، واژه تاریخ به طور عام دارای معانی چون: عهد، حساب، وقت و آگاهی دادن از آن، شناساندن وقت و یا ذکر و بیان غایت امری در گذشته و حال، ” علم به حوادث گذشته، سیر زمان و حوادث، تقویم، نگارش حوادث بر حسب زمان و نیز مطالعه برهه‌ای از زمان شد.

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران PDF

معنای اصطلاحی تاریخ: تاریخ در اصطلاح به معنای آشکار کردن احوال انبیا، امامان، فرمانروایان، وزرا و خلفا و حوادث بزرگ مانند جنگ‌ها و فتوحات بر حسب زمان است. برخی محققان نیز تعریف اصطلاحی تاریخ را در دو حوزه خلاصه کرده‌اند.

پارهای از صاحب نظران نیز » علم قوانین این حوادث «و» علم حوادث گذشته بشری «تاریخ را بازتاب درگیریها، تضادها و مبارزات جوامع مختلف بشری با یکدیگر می‌دانند و گاه در تعریفی کلی‌تر، تاریخ را بسان نواری دانسته‌اند که همه درگیری‌ها، صلح‌ها، حوادث و دیگر مسائل جوامع روی آن ضبط شده است.

دانلود کتاب فاطمه جان احمدی

تعریف واژگانی تمدن: معانی مختلفی را در بر می‌گیرد، اما اصلی‌ترین معنایی که محققان بر آن اتفاق نظر دارند، تمدن واژه حسن و به معنای شهر آیینی شهرنشین شدن و اقامت در شهر است.

بر همین پایه، این کلمه معادل واژه در برابر » است. این واژه از کلمه لاتین است. بنابراین در فرهنگ‌های لغت، زندگی متمدن معاشرت زندگی بربرهای وحشی که فاقد زندگی شهرنشینی‌اند، به کار برده می‌شود.

به معنای اقامت در شهر است و از ریشه ضربه معنای شهر، الحضاره کلمه تمدن در عربی معادل واژه قریه و روستاست و در مقابل بدویت و بادیه نشینی قرار دارد. بدین معنا، تمدن مرحله‌ای از تکامل فکری، علمی، هنری، ادبی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

دانلود رایگان کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

معنای اصطلاحی تمدن: معانی اصطلاحی تمدن نیز متعدد است. برخی آن را اجتماع انسان و تعاون و مشارکت آنها در به دست آوردن غذا، لباس و مسکن معنا کرده‌اند.

برخی دیگر بر این عقیده‌اند که تمدن محصول تلاش جمعی بشر برای طی کردن مراحل تکامل اجتماعی و رسیدن به مرحله عالی آن یعنی زندگی شهری است که با بهره گیری از خرد و دانش می‌توان به سوی متمدن شدن گام برداشت.

دانلود رایگان کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن PDF

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی از جمله دروس عمومی دانشگاهی می باشد که تمامی دانشجویان در هر رشته ای که تحصیل می نمایند موظف هستند تا این درس عمومی را اخذ نمایند.

این درس عمومی نیز مانند سایر دروس عمومی به صورت دو واحدی ارائه می شود. برای کسب نمره ی بالا در این درس دو واحدی لازم است که کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی را به صورت کامل مطالعه نمایید.

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی PDF

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته ی جان احمدی یکی از کتاب های موجود در بازار برای این درس عمومی می باشد که برخی از اساتید این کتاب را به دانشجویان خود معرفی می نمایند.

و از ان نیز به عنوان منبع تدریس د جلسات درسی بهره مند می شود. برای اینکه بتوانید فایل پی دی اف کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به قلم جان احمدی را به صورت رایگان دانلود نمایید کافی است که به سایت کافه جزوه مراجعه فرمایید. زیرا فایل پی دی اف کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن جان احمدی به صورت رایگان بر روی سایت قرار داده شده است.

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی فاطمه جان احمدی PDF

این درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامییکی از دروس مشترک و عمومی می باشد کا تمامی دانشجویان باید این واحد درسی را بگذرانتد. این درس عمونی دو واحدی اهمیت زیادی دارد پس برای مطالعه ی ان پیشنهاد می شود که بهترین منبع را انتخاب نمایید به صورتی که کلیه نکات و مطالب مهم در ان ذکر شده باشد.

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی به قلم جان احمدی یکی از این کتاب ها می باشد که به منبع خوبی برای درس تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی است. جهت دانلود فایل پی دی اف تاریخ فرهنگ و تمدن جان احندی به کافه جزوه مراجعه نمایید.

ادامه مطلب

برای دانشجویان
بله
نظرات
  1. داریوش

    سپاس بابت گذاشتن این کتاب

  2. Fati

    عالی ممنون از لطفتون❤

  3. مهران ذولفقاری

    ( خریدار محصول )

    کلا میشه گفت که خوبه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *