پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
دکتر یوسفی
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۰ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
282 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان شیمی معدنی دکتر یوسفی جلد 1 و 2

مواد شیمیایی همه ترکیبات شیمیایی هستند که توسط فرآیندهای شیمیایی در آزمایشگاه یا به صورت صنعتی تولید می شوند. آن ها می توانند مواد خالص یا مخلوط مواد باشند. مواد شیمیایی به مواد شیمیایی آلی و غیر آلی تقسیم می شوند.

کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی تقریباً تمام ترکیبات حاوی کربن را در بر می گیرد، در حالی که شیمی معدنی (مواد معدنی) به سایر عناصر جدول تناوبی و ترکیبات آنها مربوط می شود.

کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی

بنابراین شیمی معدنی به استثنای چند ترکیب ساده کربن که مانند مواد معدنی معمولی ساخته می شوند یا به دلایل تاریخی به شیمی معدنی نسبت داده می شوند با ساختار و خواص ترکیبات عاری از کربن سروکار دارد. مواد شیمیایی غیر آلی شامل اسیدها و بازها هستند (مهم ترین آن ها اسید سولفوریک ، اسید کلریدریک ، اسید نیتریک ، اسید فسفریک ، سود سوز آور و آمونیاک است) ، فلزات ، نمک ها و مواد معدنی.

تغییرات غیرآلی مختلف نیز به تشکیل گازها مربوط می شود. کربن عنصری (گرافیت ، الماس) و برخی ترکیبات کربن مانند دی اکسید کربن ، مونوکسیدکربن ، اسید کربنیک و کاربیدها نیز به شیمی معدنی نسبت داده می شوند.

دانلود کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی پارسه

نامگذاری ترکیبات غیر آلی توسط قوانین اتحادیه بین المللی شیمی خالص و کاربردی (IUPAC) تنظیم می شود و در “کتاب قرمز” آن آمده است (ترکیبات آلی در “کتاب آبی” ذکر شده است).

در حالی که در گذشته کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی با موادی روبرو بود که توسط حیات آلی تولید نمی شوند، تقسیم بین شیمی معدنی و آلی از زمانی که فردریش وهلر موفق به سنتز اوره در سال 1828 شد، سیال بوده است.

او اوره شیمیایی بدن را از مواد غیر آلی ایجاد کرد. امروزه آزمایشگاه های شیمی مدرن می توانند تقریباً هر ماده آلی (سنتز کل) تولید کنند. با این حال تمایز هنوز هم مفید است زیرا مکانیسم واکنش و ساختارهای ماده در شیمی معدنی و آلی متفاوت است.

هنگامی که مواد معدنی مختلف با یکدیگر واکنش شیمیایی نشان می دهند مواد با خاصیت جدید مانند نمک ها را تشکیل می دهند. واکنش های معمول بین مواد معدنی واکنش های اکسیداسیون اکسایش (انتقال الکترون) یا واکنش های اسید قلیایی (انتقال پروتون ها) هستند.

به ویژه در دماهای بالاتر، ترکیبات غیر آلی می توانند از طریق گازهای خروجی از بین بروند ، مانند سوزاندن آهک (کلسیناسیون) ، جایی که دی اکسید کربن از کربنات کلسیم خارج می شود و اکسید کلسیم را به عنوان باقی مانده باقی می گذارد.

شیمی معدنی پارسه

در حالی که شیمی آلی حدود 19 میلیون ترکیب کربن شناخته شده را شناسایی کرده است، شیمی معدنی تنها حدود 500000 ترکیب شناخته شده را تشکیل می دهد. با این وجود ترکیبات غیر آلی مزایای اقتصادی زیادی دارند. تولید فلزات ، سرامیک ها ، سیمان و آهک سنتی دیرینه است.

به عنوان مثال ، در دهه های اخیر ، ترکیبات سیلیکون اهمیت پیدا کرده اند. آن ها اساس صنعت نیمه هادی مدرن را تشکیل می دهند. شیمی غیرآلی برای بسیاری از صنایع دیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال در صنایع شیمیایی ، کلر ، سود سوز آور ، اسید سولفوریک و آمونیاک از مواد شیمیایی اساسی هستند.

دانلود رایگان کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی جلد اول و دوم

بسته به خصوصیات مواد یا مواد شیمیایی، آن ها باید بر این اساس طبقه بندی ، برچسب گذاری و بسته بندی شوند. به همین ترتیب ، سازگاری شیمیایی (یعنی چگونگی واکنش مواد شیمیایی مختلف با یکدیگر) باید در ذخیره سازی آن ها در نظر گرفته شود.

دانلود pdf شیمی معدنی پارسه

شیمی معدنی شاخه ای جدا از سایر شاخه های شیمی نیست. این علم اصلی کاملاً با سایر زمینه های شیمی مانند شیمی آلی ، فیزیکی و تحلیلی سازگار است. این کار با شیمی تمام ترکیبات غیر آلی سروکار دارد و عمدتا شامل شیمی فلزات و به ویژه فلزات انتقالی است.

این عناصر در فرآیندهای کاتالیزوری صنعتی که برای تولید مواد و مواد جدید با سرعتی بیش از واکنش های شیمیایی طبیعی مورد نیاز است نقشی اساسی دارند. چنین فرآیندهای کاتالیزوری می تواند در محلول (تجزیه همگن) یا روی سطح مواد جامد (تجزیه ناهمگن) صورت گیرد و معمولاً شامل عناصر فلزی در حال گذار است.

دکتر محمد یوسفی کتاب شیمی معدنی را نگاشته است. این کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی برای مطالعه ی کنکور ارشد بسیار کاربردی و مفید می باشد. دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور ارشد را دارند می توانند کتاب شیمی معدنی نوشته ی دکتر یوسفی را به صورت کامل مطالعه نمایند تا نتیجه ی دلخواه برای انان حاصل شود.

همچنین برخی از اساتید در دانشگاه های سراسر کشور جهت تدریس درس شیمی معدنی این کتاب را به دانشجویان خود معرفی می کنند. دانشجویان نیز می توانند به راحتی فایل پی دی اف این کتاب را برای درس شیمی معدنی به صورت رایگان از  سایت کافه جزوه دانلود نمایند.

دکتر محمد یوسفی در هفت فصل به شرح مطالب شیمی معدنی پرداخته است و کلیه مطالبی را که نیاز است دانشجویان یاد بگیرند را بیان کرده است‌ .

این کتاب پوشش دهی کامل به سر فصل های ارائه شده برای درس شیمی معدنی دارد. دانشجویان می توانند با مطالعه ی کامل این کتاب نمره ی خوبی را از درس شیمی معدنی بگیرند. همچنین مطالعه این کتاب نسبت به کتاب های رفرنس حجیم و دشوار اسان تر بوده و وقت کم تری را از  شما خواهد گرفت.

دانلود پی دی اف کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی

کتاب شیمی معدنی دکتر یوسفی یکی از بهترین منابع جهت مطالعه ی این درس می باشد که دانشجویان می توانند از مطالعه ان بهره مند شوند. کلیه مطالب به صورت مفید کاربردی همراه با نکاتی در این کتاب مطرح شده است.

به همین دلیل وجود نکات ریز و مهم می توان از این کتاب به عنوان مراجع کنکوری نیز استفاده کرد. دانشجویان گرامی رشته های شیمی و سایر رشته های مرتبط می تواند کتاب شیمی معدنی دکتر محمد یوسفی را دانلود نمایند.

ادامه مطلب

بله
برای دانشجویان
نظرات
  1. علی

    کتاب خیلی خوبی بود
    تشکر

  2. پرویز آشوری

    خیلی خوبه از هر نظر راضیم

  3. بهمن هخامنش

    در کل خوبه باتشکر از این سایت

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *