پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
مجید سلیمانی
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۵ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
586 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی به بیان فرآیند یا اثر ساده سازی یک موجود شیمیایی منفرد (مولکول طبیعی ، واکنش میانی و غیره) به دو یا چند قطعه می پردازد. تجزیه شیمیایی معمولاً دقیقاً برعکس سنتز شیمیایی تلقی و تعریف می شود.

به طور خلاصه واکنش شیمیایی که در آن دو یا چند محصول از یک واکنش دهنده واحد ایجاد می شود، واکنش تجزیه نامیده می شود.

جزئیات فرآیند شیمی تجزیه همواره به خوبی تعریف نشده است اما بعضی از فرآیند قابل درک است. برای شکستن پیوندها انرژی زیادی لازم می باشد و از آنجا که تمام واکنش های تجزیه پیوندهای نگهدارنده آن را از هم جدا می کند تا به قسمت های ساده تر تولید شود،

واکنش ها به نوعی از این انرژی در درجات مختلف نیاز دارند. به دلیل این قاعده اساسی شناخته شده است که اکثر این واکنش ها گرماگیر هستند گرچه استثناهایی وجود دارند.

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی

دانلود رایگان کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی پیام نور

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی به بیان مواردی مانند اینکه در صورت قرار گرفتن در معرض شرایط شدید محیطی مانند گرما ، تابش ، رطوبت یا اسیدیته یک حلال ، ثبات یک ترکیب شیمیایی در نهایت محدود می شود.

به دلیل این تجزیه شیمیایی اغلب یک واکنش شیمیایی نامطلوب است. با این حال از تجزیه شیمیایی به روش های فزاینده ای استفاده می شود.

به عنوان مثال این روش برای چندین تکنیک تحلیلی ، به ویژه طیف سنجی جرمی ، تجزیه و تحلیل وزن سنجی سنتی و تجزیه و تحلیل حرارتی سنجی استفاده شده است.

بعلاوه واکنش های تجزیه امروزه به دلایل دیگری در تولید طیف گسترده ای از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این واکنش های تجزیه انفجاری سدیم آزید [(NaN3) 2] به گاز نیتروژن (N2) و سدیم (Na) است. این فرآیند است که کیسه های هوا را نجات می دهد که تقریباً در همه اتومبیل های امروزی وجود دارد.

واکنش های تجزیه را می توان به طور کلی در سه دسته طبقه بندی کرد: واکنش های تجزیه حرارتی ، الکترولیتی و فوتولیتیک.

Pdf شیمی تجزیه 2

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی و تجزیه شیمیایی ترموست ها و کامپوزیت های آن ها یک فناوری بازیافت جالب است که به عنوان محصول جانبی تحقیق در مورد مقاومت شیمیایی اجزای اپوکسی آمین شده و سایر دماسنج ها در برابر محلول های اسیدی با هدف رعایت انطباق محصول تولید شده است.

نتایج امکان سنجی فنی برای تجزیه شیمیایی ترموستات و از بین بردن ماتریس از مواد کامپوزیتی با یک خروجی تجزیه آلی را پیشنهاد می کند که پس از خنثی سازی ، می تواند به ترموست های جدید مجدداً پلیمری شود. بازیابی آرماتورهای فیبر از مواد کامپوزیتی ترموست نیز با این فناوری امکان پذیر است.

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی دانلود رایگان فایل پی دی اف

کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی که در سایت کافه جزوه قرار داده شده است جلد دوم از درس شیمی تجزیه می باشد. که در ادامه‌ ی جلد اول کامل کننده مباحث این درس می باشد.

برای مطالعه کلیه مباحث درس شیمی تجزیه لازم است تا هر دو جلد این کتاب را به صورت کامل و با دقت فراوان مطالعه نمایید. کتاب شیمی تجزیه جلد دوم نوشته ی دکتر مجید سلیمانی یکی از منابع بسیار معتبری برای درس شیمی تجزیه محسوب می شود.

که در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور از این کتاب شیمی تجزیه به عنوان منبع تدریس این واحد درسی استفاده می شود. تعداد صفحات کتاب شیمی تجزیه جلد دوم 150 صفحه می باشد.

دانشجویان اگر وقت کافی برای مطالعه ی این کتاب بگذارند به راحتی می توانند مطالب ان را یاد بگیرند. زبان نگارش کتاب شیمی تجزیه موجود در سایت کافه جزوه به زبان فارسی بوده و بسیار روان و قابل فهم است.

دانلود رایگان کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی +پی دی اف +دانشگاه پیام نور

فایل پی دی اف کتاب شیمی تجزیه 2 دکتر مجید سلیمانی به صورت کامل در سایت کافه جزوه قرار داده شده است تا دانشجویان به راحتی و به صورتی رایگان این فایل را دانلود کرده و به مطالعه ی ان بپردازند.

با مطالعه ی دقیق و کامل این کتاب دانشجویان می توانند برای درس شیمی تجزیه 2 نمره ی بسیار خوبی بگیرند. کلیه سر فصل هایی را که دانشجو باید در طول ترم تحصیلی در درس شیمی تجزیه دو فرا بگیرد به صورت کامل در این کتاب مطرح شده است.

این کتاب جامع و کامل نوشته ی دکتر مجید سلیمانی می باشد. که مباحث ان در ادامه ی جلد اول شیمی تجزیه پارسه امده است.

ادامه مطلب

دانشجویان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی در دانشگاه
الکتروشیمی: شامل مبانی الکتروشیمی، پیل‌های الکتروشیمیایی، الکترولیز و کاربردهای الکتروشیمی طیف‌سنجی: شامل طیف‌سنجی مولکولی، طیف‌سنجی اتمی و طیف‌سنجی جرمی
نظرات
  1. مازیار

    خیلی خوبه

  2. محمدجواد حبیبی

    ( خریدار محصول )

    ب نظر من خوب بود

  3. محسن توکلی

    ( خریدار محصول )

    از همه نظر توصیه میشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *