خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.
- دسترسی به فایل محصول به صورت مادامالعمر
- ۶ ماه پشتیبانی کاملا رایگان و تضمین شده
- پرداخت از طریق کلیه کارت های بانکی عضو شتاب
دانلود رایگان جزوه اخلاق اسلامی پیام نور
جزوه اخلاق اسلامی که به عنوان حسن خلق تعریف میشود، از نظر تاریخی به تدریج از قرن ۷ شکل گرفت و سرانجام در قرن ۱۱ پایه گذاری شد. سرانجام به عنوان ادغام موفق آموزههای قرآنی، آموزههای محمد، اساتید فقهای اسلامی (رجوع کنید به شریعت و فقه)، سنت عرب قبل از اسلام و عناصر غیر عربی (از جمله اندیشههای فارسی و یونانی) شکل گرفت، در یک ساختار کلی اسلامی تعبیه شده یا با آن ادغام شده است.
اگرچه موعظه محمد “باعث تغییر بنیادی ارزشهای اخلاقی بر اساس تحریمهای دین جدید و دین فعلی و ترس از خدا و از آخرین قضاوت” شد، اما قبیله قبایل عرب کاملاً از بین نرفت. بعدها دانشمندان مسلمان با جزئیات بسیار زیاد اخلاق دینی قرآن و حدیث را گسترش دادند.
جزوه اخلاق اسلامی دانشگاه آزاد
منبع بنیادی تدوین تدریجی اخلاق اسلامی، درک و تفسیر مسلمانان از قرآن و اعمال محمد بود. معنای آن همیشه در چارچوب تسلیم فعال در برابر خدا بوده است (به عربی: الله)، که جامعه به طور هم صدا انجام میشود.
نیروی محرک در اخلاق اسلامی این تصور است که هر انسانی به “امر به معروف و نهی از منکر” در همه حوزههای زندگی فراخوانده میشود. مسلمانان نقش محمد را تلاش برای تسهیل این تسلیم میدانند. عامل اصلی دیگر در زمینه اخلاق اسلامی این اعتقاد است که بشر به دانشکده اعطا شده است تا خواست خدا را تشخیص دهد و به آن پایبند باشد. این دانشکده بسیار مهم شامل تأمل در معنای وجود است. بنابراین، صرف نظر از محیطشان، اعتقاد بر این است که انسانها مسئولیت اخلاقی دارند که در برابر اراده خداوند تسلیم شوند و از اسلام پیروی کنند همانطور که در قرآن نشان داده شده است.
جزوه اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم
از نظر قرآن، این تمایل طبیعی با تمرکز بشر بر موفقیت مادی برانداز است: این تمرکز ابتدا خود را به عنوان یک نیاز برای بقا یا امنیت اساسی نشان میدهد، اما سپس تمایل به تمایز یافتن در میان افراد دیگر خود را نشان میدهد. در نهایت، تمرکز بر مادیات، مطابق متون اسلامی، بازتاب ذاتی را که در بالا توضیح داده شد، مختل میکند و در نتیجه حالت جاهلیت یا “غفلت” حاصل میشود.
مسلمانان معتقدند که محمد، مانند سایر پیامبران در اسلام، توسط خداوند مسئولیت اخلاقی خود را به انسان یادآوری کند و عقایدی را که با تسلیم شدن در برابر خدا مخالفت میکنند در جامعه به چالش بکشد. به گفته کلسای، این چالش علیه پنج ویژگی اصلی عربستان پیش از اسلام صورت گرفت:
تقسیم اعراب به قبایل مختلف (بر اساس خون و خویشاوندی). این طبقه بندی با آرمان جامعه واحدی مبتنی بر تقوای اسلامی، “امت” روبرو شد.
پذیرش پرستش بسیاری از خدایان غیر از خدا – دیدگاهی که توسط توحید سختگیرانه اسلامی به چالش کشیده شده است، و این حکم میکند که خدا هیچ شریک عبادت و نه برابر است.
ویژگی مرووا (مردانگی)، که اسلام آن را دلسرد کرد، در عوض بر صفات فروتنی و تقوا تأکید کرد.
تمرکز بر دستیابی به شهرت یا ایجاد میراثی، که با این مفهوم جایگزین شد که بشر در قیامت در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهد بود.
احترام و پیروی از سنتهای نیاکان، روشی که اسلام به چالش کشیده است – که در عوض تقدم را به تسلیم شدن در برابر خدا و به دنبال آن وحی اختصاص داد.
دانلود رایگان خلاصه کتاب اخلاق اسلامی محمد داودی pdf
این تغییرات در جهت گیری مجدد جامعه از نظر هویت و زندگی اعتقادی مسلمانان، جهان بینی و سلسله مراتب ارزشها است. از نظر نسلهای بعدی، این امر باعث تحول بزرگی در جامعه و نظم اخلاقی زندگی در شبه جزیره عربستان شد. از نظر محمد، گرچه عربستان قبل از اسلام نمونه “بی توجهی” بود، اما کاملاً خالی از لطف نبود.
محمد جنبههای خاصی از سنت عرب پیش از اسلام را مورد تأیید و توصیه قرار داد، مانند مراقبت از نزدیکان، بیوهها، یتیمان و سایر افراد نیازمند و برقراری عدالت. با این حال، این ارزشها از اهمیت دوبارهای برخوردار میشوند و در متن توحید شدید قرار میگیرند.
4,000 تومان
مبینا
در تاریخ
جزوه مفیدی بود
Thank you