پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۹ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
470 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

جزوه ترمودینامیک 1 دانشگاه امیرکبیر

جزوه ترمودینامیک 1 شاخه ای از علوم طبیعی است که در مورد گرما و رابطه آن با انرژی و کار بحث می کند. ترمودینامیک متغیرهای ماکروسکوپی (مانند دما، انرژی داخلی، آنتروپی و فشار) را برای توصیف وضعیت مواد، نحوه ارتباط آنها و قوانین حاکم بر آنها مشخص می کند.

ترمودینامیک رفتار متوسط ​​تعداد زیادی ذرات میکروسکوپی را بیان می کند. دو فانوس حاکم بر ترمودینامیک را نیز می توان از طریق مکانیک آماری بدست آورد. ترمودینامیک موضوع طیف وسیعی از علوم و مهندسی است مانند موتورها، انتقال فازها، واکنش های شیمیایی، پدیده های گذار و حتی سیاه چاله ها.

جزوه ترمودینامیک 1
جزوه ترمودینامیک 1

فهرست جزوه ترمودینامیک 1

فصل 1: قوانین ترمودینامیک

فصل 2: تعادل در سیستم های یک جزیی

فصل 3: تعادل در سیستم های چندجزیی خالص

فصل 4: محلول ها

فصل 5: دیاگرام های فاز (دوتائی)

فصل 6: تعادل در سیستم های چند جزئی

جزوه ترمودینامیک 1 pdf

محاسبات ترمودینامیکی برای فیزیک، شیمی، مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا، مهندسی مکانیک، زیست شناسی سلول، مهندسی پزشکی، علم مواد و حتی اقتصاد مورد نیاز است. موضوعات تجربی اصلی ترمودینامیک در چهار قانون اساسی آنها بیان شده است: صفر، اول، دوم و سوم قوانین ترمودینامیک.

جزوه ترمودینامیک 1 مهندسی شیمی

به طور کلی هرجا که با کار و گرما یا خواص موادی که بر کار و حرارت تأثیر می گذارند و آنها را تغییر می دهند، سروکار داشته باشند با ترمودینامیک ارتباط دارند. گفته می شود علم ترمودینامیک توسط اتو در سال 1650 با ساخت اولین پمپ خلاء ایجاد شده است.

پس از مدتی روبرت بویل با تعریف رابطه بین حجم و فشار با کمک رابرت هوک، اولین پمپ هوا را ایجاد کرد. جیمز وات یکی دیگر از افراد موثر در توسعه ترمودینامیک بود.

جیمز وات سازنده ابزار ساده، نیاز به کندانسور بخار خارجی را برای افزایش کارایی موتور بخار تشخیص داد. ترمودینامیک موضوع طیف وسیعی از علوم و مهندسی است مانند موتورها، انتقال فازها، واکنش های شیمیایی، پدیده های دگرگونی و حتی سیاه چاله ها.

دانلود جزوه ترمودینامیک کاربردی

محاسبات ترمودینامیکی برای فیزیک، شیمی، مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا و مهندسی مکانیک، پیشرانه و خودروهای توربو. کلمه خود درس (ترمودینامیک) یک کلمه یونانی است که از دو کلمه ترمودینامیک به معنی گرما و پویایی به معنی حرکت تشکیل شده است. ترمودینامیک تدریس شده در دانشگاه پیشرفته همان ترمودینامیکی است که دانش آموزان ریاضی و فیزیک تجربی در سال سوم دبیرستان می آموزند.

دانلود جزوه حرارت و ترمودینامیک

جزوه ترمودینامیک 1 به مطالعه حرارت و حرکت و ارتباط بین انرژی حرارتی و مکانیکی، انرژی الکتریکی و سایر انرژی ها می پردازد. ترمودینامیک که بر اساس برخی اصول اساسی استوار است و با استدلال دقیق و منطقی، دستگاهی قوی و جامع می سازد. استدلال های ترمودینامیکی بسیار ساده هستند و نیازی به آگاهی از ریزساختارها یا سایر جزئیات دستگاه مورد مطالعه ندارند. به همین دلیل نتایج بدست آمده نیز کلی است.

دانلود جزوه ترمودینامیک 1 دانشگاه صنعتی شریف

ترمودینامیک شاخه ای از علوم طبیعی است که در مورد گرما و رابطه آن با انرژی و کار بحث می کند. ترمودینامیک متغیرهای ماکروسکوپی را برای توصیف وضعیت مواد، نحوه ارتباط آنها و قوانین حاکم بر آنها مشخص می کند. ترمودینامیک رفتار متوسط ​​تعداد زیادی ذرات میکروسکوپی را بیان می کند. ترمودینامیک شیمیایی درباره تاثیر آنتروپی بر فرآیندهای شیمیایی بحث می کند.

 

دانلود رایگان جزوه  ترمودینامیک 1 + کتاب ترمودینامیک

ترمودینامیک نیز یکی از زیر شاخه های رشته ی فیزیک می باشد که به عنوان یک واحد مجزا در دانشگاه تدریس می شود. اگر در رشته ای تحصیل می نمایید که لازم است در مقطع کارشناسی واحد ترمودینامیک را پاس نمایید پس بهتر است که جزوه ای را برای مطالعه ی ان انتخاب نموده.

یکی از بهترین جزوات برای درس ترمودینامیک جزوه ترمودینامیک 1 می باشد که در سایت کافه جزوه برای دانشجویان گرامی قرار داده شده است تا جهت مطالعه ی این درس از مطالعه ی جزوه ی حاضر بهره مند شوند. در این جزوه کلیه مباحثی را که دانشجویان باید فرا بگیرند ذکر شده است و منبعی جامع و کامل برای درس ترمودینامیک محسوب می شود.

برخی از اساتید نیز به دلیل حجیم بودن کتاب های تکست و اصلی درس ترمودینامیک به دانشجویان خود پیشنهاد می کنند که از مطالعه ی جزوالت موجود بهره مند شوند. زیرا مطالبی که در جزوه ها وجود دارد به صورت خلاصه تر ذکر شده است و علاوه بر این که مطالعه ی ان راحت تر است و دانشجو زود تر مباحث را یاد می گیرد زمان کم تری را هم از دانشجویان خواهد گرفت.

خرید فایل پی دی اف جزوه ترمودینامیک 1 + فیزیک + دانشگاه فنی مهندسی

اگر برای مطالعه ی درس ترمودینامیک به دنبال یک جزوه ی کامل هستید می توانیم جزوه ترمودینامیک 1 را به شما عزیزان پیشنهاد کنیم. زیرا کلیه مطالب لازم و سر فصل های اموزشی را پوشش می دهد و مطالعه ی ان برای دانشجویان رشته های مرتبط بسیار اسان تر می باشد.

برای تهیه این جزوه ترمودینامیک یک می توانید به سایت کافه جزوه مراجعه کرده و محصول مورد نظر را که جزوه کامل و جامع ترمودینامیک 1 می باشد را به سبد خرید خود اضافه کنید.

ادامه مطلب

جزوه ترمودینامیک 1 می‌تواند منبع مفیدی برای مطالعه درس باشد، اما به تنهایی برای موفقیت در امتحان کافی نیست.
بله
نظرات
  1. علی

    براووووو

    • رضا احمدی

      ( خریدار محصول )

      واقعا خجالت نمیکشید پول میگیرید بعد جزوه خالی بارگزاری میکنید جزوه رو دانلود کردم هیجی توش نبود ۳۷ صفحه خالی مسخرمون کردید واقعا متاسفم براتون

      • کافه جزوهمدیر سایت

        سلام
        فایل خالی نیست
        جهت اجرای فایل می بایست نرم افزار RAR روی سیستمتون نصب باشد
        اگر پس از نصب این نرم افزار باز هم مشکل داشتید به پشتیبانی تلگرام پیام دهید تا فایل مجدد برایتان ارسال شود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *