پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
ون وایلن
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
11 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
518 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

دانلود PDF کتاب ترمودینامیک

کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن یکی از مهمترین دروس مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک است. ترمودینامیک 1 و 2 در مهندسی شیمی یکی از مهمترین دوره هایی است که مهندس شیمی در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی می گذراند. در میان کتابهای مرجع موجود ، اصول ترمودینامیکی ون ویلن یکی از منابع اصلی درس ترمودینامیک است. مبانی ترمودینامیک توسط Sonntag ، Borgnakke و Van Wylen که در ایران با نام Van Wylen شناخته می شود، نوشته شده است.

فهرست اصول ترمودینامیک ون وایلن

فهرست کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن

فصل ۱- مقدمات و اصول اولیه

فصل ۲- خواص ماده خالص

فصل ۳- قانون اول ترمودینامیک و معادله انرژی

فصل ۴- تحلیل انرژی برای حجم کنترل

فصل ۵- قانون دوم ترمودینامیک

فصل ۶- آنتروپی

فصل ۷- تحلیل قانون دوم برای حجم کنترل

فصل 8- اکسرژی

فصل ۹- سیستم های قدرت و تبرید- با تغییر فاز

فصل ۱۰- سیستم های قدرت و تبرید- سیال عامل گازی

فصل ۱۱- مخلوط گازها

فصل ۱۲- رابطه های ترمودینامیکی

فصل ۱۳- واکنش های شیمیایی

فصل ۱۴- مقدمه ای بر تعادل فاز و تعادل شیمیایی

فصل ۱۵- جریان تراکم پذیر

دانلود کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن ویرایش هشتم

ترمودینامیک شاخه ای از فیزیک و شیمی است که پدیده های ماکروسکوپی را که از تغییرات دما، فشار و حجم در یک سیستم فیزیکی رخ می دهد، مورد مطالعه قرار می دهد. ترمودینامیک کلاسیک نیز شاخه ای از ترمودینامیک است که به طور معمول سیستم ها را بر اساس ویژگی های ماکروسکوپی آنها مورد بررسی قرار می دهد.

دانلود کتاب مبانی ترمودینامیک کلاسیک

قوانین ترمودینامیک گروهی از کمیت های فیزیکی مانند دما، انرژی و آنتروپی را مشخص می کند که سیستم های ترمودینامیکی را در تعادل ترمودینامیکی مشخص می کند. قوانین همچنین از پارامترهای مختلفی برای فرآیندهای ترمودینامیکی مانند کار و حرارت ترمودینامیکی استفاده می کنند و روابط بین آنها را برقرار می کنند. آنها حقایق تجربی را بیان می کنند که مبنایی برای جلوگیری از امکان برخی پدیده ها مانند حرکت دائمی است. علاوه بر کاربرد آنها در ترمودینامیک، به طور کلی از قوانین اساسی مهم فیزیک هستند و در سایر علوم طبیعی نیز قابل اجرا هستند.

Pdf کتاب مبانی ترمودینامیک ون وایلن

به طور سنتی، ترمودینامیک سه قانون اساسی را به رسمیت شناخته است که به سادگی توسط یک هویت ترتیبی، قانون اول، قانون دوم و قانون سوم نامگذاری شده است. بعد از ایجاد سه قانون اول، یک عبارت اساسی تر بعداً به عنوان قانون صفر نامگذاری شد.

قانون صفر ترمودینامیک تعادل حرارتی را تعریف می کند و مبنایی برای تعریف دما ایجاد می کند: اگر دو سیستم هر کدام در تعادل حرارتی با یک سیستم سوم قرار بگیرند، در تعادل حرارتی با یکدیگر هستند.

اولین قانون ترمودینامیک بیان می کند که وقتی انرژی به داخل یا خارج از یک سیستم (مانند کار ، گرما یا ماده) منتقل می شود، انرژی داخلی سیستم مطابق با قانون حفاظت از انرژی تغییر می کند.

قانون دوم ترمودینامیک بیان می کند که در یک فرآیند ترمودینامیکی طبیعی، مجموع آنتروپی سیستم های ترمودینامیکی متقابل هرگز کاهش نمی یابد. شکل دیگر این بیانیه این است که گرما خود به خود از بدن سردتر به بدن گرمتر منتقل نمی شود.

سومین قانون ترمودینامیک بیان می کند که با نزدیک شدن دما به صفر مطلق، آنتروپی یک سیستم به یک مقدار ثابت نزدیک می شود. به استثنای جامدات غیر شیشه ای (لیوان)، آنتروپی یک سیستم در صفر مطلق معمولاً نزدیک به صفر است.

قانون اول و دوم کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن به ترتیب دو نوع ماشین حرکت دائمی را منع می کند: ماشین حرکت دائمی از نوع اول که کار را بدون ورودی انرژی تولید می کند و ماشین حرکت دائمی از نوع دوم که خود به خود انرژی گرمایی را به کار مکانیکی تبدیل می کند.

دانلود رایگان کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن

ترمودینامیک یکی از زیر مجموعه های رشته ی فیزیک می باشد که دانشجویان رشته های مرتبط باید این واحد درسی را بگذرانند. کتاب ها و جزوات مختلفی برای درس ترمودینامیک وجود دارد.

یکی از بهترین کتاب های مرجع برای درس ترمودینامیک کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن می باشد. که بسیاری از اساتید در کلاس درس ترمودینامیک این کتاب را به دانشجویان خود معرفی می کنند و از روی کتاب ون وایلن تدریس می نمایند. از جمله دانشجویانی که باید به دنبال کتاب برای این واحد درسی باشند دانشجویانی هستند که در رشته های مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک مشغول به تحصیل می باشند.

زیرا یکی از مهم ترین دروس برای رشته ی مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک اصول ترمودینامیک می باشد. دانشجویان رشته ی مهندسی شیمی در دوره ی کارشناسی باید واحد ترمودینامیک را بگذرانند.

و این واحد درسی از جمله مهم ترین دروس برای این دانشجویان محسوب می شود. از این رو پیشنهاد می شود که کتاب مناسبی را جهت مطالعه ی این درس انتخاب نمایید و سپس بعد از تهیه کتاب وقت کافی را جهت مطالعه ی کتاب ترمودینامیک ون وایلن اختصاص دهید تا کلیه مطالب ان را فرا بگیرید.

از کتاب های مرجع برای درس ترمودینامیک می توان به کتاب اصول ترمودینامیک ون وایلن اشاره کرد. این کتاب تمامی سر فصل های ارائه شده برای درس ترمودینامیک را پوشش می دهد.

از این رو منبعی بسیار کامل و جامع برای این درس محسوب می شود. سایت کافه جزوه فایل پی دی اف کتاب اصول ترمودینامیک نوشته ی ون وایلن را به صورت فایل پی دی اف ارائه کرده است تا دانشجویان گرامی بتوانند با مراجعه به سایت فایل پی دی اف این کتاب ارشمند را دانلود نمایند.

ادامه مطلب

از داخل کافه جزوه لطفا دانلود کنید.
8900 تومان
نظرات
  1. elyas

    دست مریزاد

  2. ممد

    تنکیو
    تشکر بابت رایگان قرار دادن این کتاب

  3. حسین صادقی

    عالی بی نظیر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *