پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
7 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
653 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی دانشگاه آزاد

حداقل یکی از محققان استدلال کرده است که احکام، خطبه‌ها، مصاحبه‌ها و اظهارات سیاسی امام خمینی از آثار کلامی وی پیشی گرفته است زیرا جمهوری اسلامی ایران “قبلی است و نه دومی” که “به طور مداوم تجدید چاپ می‌کند”. بدون احکام، خطبه‌ها، مصاحبه‌ها و اعلامیه‌های سیاسی خمینیسم [ایدئولوژی] وجود نداشت. بدون خمینیسم انقلابی وجود نداشت. و بدون انقلاب اسلامی، خمینی پاورقی بیش از تاریخ ایران نبود.

سؤالات اندیشه سیاسی امام خمینی

دانلود نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)

توانایی بداهه: خارج از اعتقادات دینی و مذهبی خود، خمینی همچنین به دلیل یک تاکتیک درخشان، با توانایی بداهه پردازی عالی شناخته شده است.

خمینی یک بار به حق رأی دادن زنان به شاه اعتراض کرد و سپس زنان را تشویق کرد تا در انقلاب او شرکت کنند و به دولت او رأی دهند در صورت نیاز به تعداد آنها. او یک بار قول داد که روحانیون فقط مناصب موقت در دولت را بر عهده خواهند داشت و سپس به آنها اجازه داد که بالاترین مناصب را داشته باشند.

وی متعهد شد که جنگ علیه عراق را تا زمان شکست آن ادامه دهد و پس از آن ناگهان صلح کرد. او یک بار گفت که این واقعیت که من چیزی گفته‌ام به این معنی نیست که من باید به قول خود مقید باشم. در واقع، این انعطاف پذیری، توانایی بداهه نوازی است که خمینی را بیش از گذشته زنده نگه داشته و همچنان جمهوری اسلامی را فرا گرفته و آن را ادامه داده است.

نمونه سوال درس اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)

حداقل یک دانشمند استدلال کرده است که توانایی خمینی در چرخش از یک “دیدگاه” سیاسی-سیاسی … به دیدگاه دیگر “توسط پیروان برای پیشبرد برنامه‌های مختلف و رقابتی خود مورد سو استفاده قرار گرفته است. به ویژه اصلاح طلبان مانند محمد خاتمی در جستجوی دموکراسی بیشتر و کمتر حکومت دینی. دیگری استدلال می‌کند که “سازگاری ایدئولوژیک” خمینی “برچسب بنیادگرایی” را که در غرب و ایران در مورد او اعمال شده است نفی می‌کند.

دانلود رایگان نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی

در مورد چگونگی تأثیرگذاری حقوقدانان بر حکمرانی، رهبری آیت الله خمینی با تکامل نظرات وی در مورد حکومت، تغییر مسیر داد. در مورد اینکه چه کسی باید حاکم باشد و چه کسی باید بالاترین مرجع حکمرانی باشد:

خمینی در اصل نظریه سیاسی شیعه را پذیرفت و در “کشف اسرار” نوشت که “ما نمی‌گوییم که دولت باید در دست” یک فقیه اسلامی “باشد، بلکه می گوییم که دولت باید مطابق با قانون خدا اداره شود … ” پیشنهاد می‌کند پارلمانی از فقهای شیعه می‌تواند پادشاهی عادل را انتخاب کند. (امام خمینی، کشف الاسرار: ۱۸۷ – ص ۱۸۵)

بعداً وی به پیروان خود گفت که “اسلام سلطنت و جانشینی موروثی را نادرست و نامعتبر اعلام کرده است.” تنها حکم شرعی برجسته اسلامی (ولایت فقیه) از “نوآوری” در شرع یا قوانین اسلامی جلوگیری کرده و آن را تضمین می‌کند. به درستی دنبال شد نیاز به این حکومت فقیه برای مسلمانان خوب “لازم و بدیهی” بود.

سوالات و پاسخنامه درس اندیشه سیاسی امام خمینی

هنگامی که قدرت را به دست گرفت و به لزوم انعطاف پذیری بیشتر پی برد، وی سرانجام تأکید کرد که فقیه حاکم نیازی به یکی از دانشمندترین افراد ندارد، که قانون شریعت تابع منافع اسلام است (مصلحا – “منافع مصلحت” یا “رفاه عمومی”) و “حکومت الهی” به تعبیر فقهای حاکم، که در صورت لزوم می‌توانند شریعت را برای تأمین آن منافع کنار بگذارند.

“حکومت اسلامی” که شاخه‌ای از حکومت مطلق پیامبر خداست، از جمله احکام اصلی اسلام است و بر همه احکام ثانویه مانند نماز (صلوات)، روزه (اره) و زیارت (حج) اولویت دارد.

نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی یحیی فوزی

در حالی که خمینی به شدت به حق حکومت علما و “بنیان اخلاقی و ایدئولوژیک” دولت متمرکز بود، اما در مورد عملکرد واقعی دولت یا “مشخصات” مدیریت آن تأکید نکرد.

به گفته برخی از محققان (قیصری و نصر) خمینی هرگز “تعریفی سیستماتیک از دولت اسلامی و اقتصاد اسلامی ارائه نداده است و هرگز ماشین‌های دولت، ابزارهای کنترل، کارکرد اجتماعی، فرایندهای اقتصادی، یا ارزش‌ها و اصول راهنما را توصیف نکرده است.

وی در طرح خود برای حکومت اسلامی توسط فقیهان اسلامی نوشت: کل سیستم حکومتی و اداری، همراه با قوانین لازم، برای شما آماده است. اگر اداره کشور خواستار مالیات باشد، اسلام پیش بینی‌های لازم و اگر قوانینی لازم باشد، اسلام همه آنها را وضع کرده است.

 

دانلود رایگان سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی

اندیشه سیاسی امام خمینی نیز ممکن است در برخی از دانشگاه ها تدریس شود. اگر یکی از دروسی که باید در مقطع کارشناسی مطالعه نمایید درس اندیشه سیاسی امام خمینی می باشد. به شم=ا دانشجویان گرامی پیشنهاد می کنیم که جزوه نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی را از سایت کافه جزوه دانلود نمایید.

زیرا علاوه بر جزوه درسی اندیشه سیاسی امام خمیتی که در سایت کافه جزوه قرار دارد جزوه ی دیگری نیز تحت عنوان نونه سوال اندیشه سیاسی امام خمینی وجود دارد که دانشجویان می توانند از مطالعه ی ان بهره مند شوند. با مطالعه ی این سوالات کلیه مطالب مهم و نکات بسیار مهم را یاد خواهید گرفت. مطالعه ی نمونه سوالات در شب های امتحانی که زمان بسیار اندک می باشد حائز اهمیت است.

پس مطالعه ی این جزوه نمونه سوال را به دانشجویان پیشنهاد می کنیم تا بتوانند به راحتی و تنها با مطالعه ی نمونه سوالات مختلف در امتحانات پایانی موفق باشند و نمره ی خوبی را از درس اندیشه سیاسی امام خمنی رحمته العلیه کسب نمایند و این گونه تاثیر مثبتی را در بهبود معدل خود مشاهده نمایند.

خرید فایل پی دی اف سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی دانشگاه ازاد اسلامی

اگر یکی از دروسی که در این ترم تحصیلی لازم است بگذرانید درس اندیشه های سیاسی امام خمینی می باشد مطالعه ی جزوه نمونه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی به شدت پیشنهاد و توصیه می شود.

زیرا با مطالعه ی این جزوه نمونه سوال نیازی نیست که وقت بسیار زیاد یرا صرف مطالعه ی کتاب ها و جزوات درسی برای درس اندیشه اسلامی داشته باشید. بلکه می توانید فایل پی دی اف جزوه سوالات اندیشه سیاسی امام خمینی را از سایت کافه جزوه دانلود نموده و با صرف وقت کافی به مطالعه ی ان بپردازید.

ادامه مطلب

بله
ساده و روان
نظرات
  1. علی زارعی

    لطفا کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی را هم قرار بدید

  2. بهرام گودرزی

    توی تخیف گرفتم

  3. سجاد زنگنه

    ( خریدار محصول )

    قیمت بسیار عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *