پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
3 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۳ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
634 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

نمونه سوالات حل شده ترمودینامیک

سوالات ترمودینامیک شاخه‌ای از فیزیک است که با گرما، کار، دما و ارتباط آن با انرژی، تابش و خصوصیات فیزیکی ماده سروکار دارد. رفتار این کمیت‌ها منوط به چهار قانون ترمودینامیک است که با استفاده از کمیت‌های فیزیکی ماکروسکوپی قابل اندازه گیری، توصیف کمی را منتقل می‌کند، اما از نظر اجزای میکروسکوپی توسط مکانیک آماری قابل توضیح است.

ترمودینامیک به موضوعات مختلفی در علوم و مهندسی، به ویژه شیمی فیزیکی، بیوشیمی، مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک، و همچنین در سایر زمینه‌های پیچیده مانند هواشناسی اعمال می‌شود.

سوالات ترمودینامیک

دانلود نمونه سوالات ترمودینامیک با جواب

از نظر تاریخی، ترمودینامیک از تمایل به افزایش کارایی موتورهای بخار اولیه ایجاد شد، به ویژه از طریق کار فیزیکدان فرانسوی نیکولاس لئونارد سادی کارنو (1824) که معتقد بود بهره وری موتور کلیدی است که می‌تواند به فرانسه در پیروزی در جنگ‌های ناپلئونی کمک کند.

لورد کلوین، فیزیکدان اسکاتلندی-ایرلندی اولین کسی بود که تعریف مختصری از ترمودینامیک در سال 1854 ارائه داد که بیان داشت که “ترمودینامیک موضوع رابطه گرما با نیروهایی است که بین قسمت‌های مجاور اجسام عمل می‌کنند و رابطه گرما است. به آژانس برق. “

سؤالات مفهومی ترمودینامیک دانشگاه آزاد

کاربرد اولیه ترمودینامیک در موتورهای ترمومکانیکی به زودی به مطالعه ترکیبات شیمیایی و واکنش‌های شیمیایی گسترش یافت. ترمودینامیک شیمیایی ماهیت نقش آنتروپی را در فرآیند واکنشهای شیمیایی مطالعه می‌کند و قسمت عمده‌ای از گسترش و دانش این رشته را فراهم کرده است.

اشکال دیگر ترمودینامیک پدید آمده است. ترمودینامیک آماری یا مکانیک آماری مربوط به پیش بینی آماری حرکت جمعی ذرات از رفتار میکروسکوپی آنهاست. در سال 1909، کنستانتین کاراتودوری رویکرد کاملاً ریاضیاتی را برای یک فرمول بدیهی ارائه داد که از توصیف آن اغلب ترمودینامیک هندسی یاد می‌شود.

دانلود نمونه سؤال ترمودینامیک پیام نور با جواب

در توصیف هر سیستم ترمودینامیکی از چهار قانون ترمودینامیک استفاده می‌شود که اساس بدیهیات را تشکیل می‌دهد. قانون اول مشخص می‌کند که انرژی می‌تواند بین سیستم‌های فیزیکی مانند گرما و کار رد و بدل شود. قانون دوم وجود کمیتی به نام آنتروپی را تعریف می‌کند.

که روند ترمودینامیکی را توصیف می‌کند که در آن یک سیستم می‌تواند تکامل یابد و وضعیت سیستم سیستم را اندازه گیری کند و می‌تواند برای تعیین کار مفیدی که از سیستم استخراج می‌شود، استفاده شود.

در ترمودینامیک، فعل و انفعالات بین گروههای وسیعی از اشیا مورد مطالعه و دسته بندی قرار می‌گیرد. در این امر مفاهیم سیستم ترمودینامیکی و محیط پیرامون آن وجود دارد.

این سیستم از ذراتی تشکیل شده است که میانگین حرکت آنها خصوصیات آنها را تعیین می‌کند و این خصوصیات به نوبه خود از طریق معادلات حالت با یکدیگر مرتبط هستند. خصوصیات را می‌توان برای بیان انرژی داخلی و پتانسیل ترمودینامیکی ترکیب کرد که برای تعیین شرایط تعادل و فرایندهای خود به خودی مفید هستند.

با استفاده از این ابزارها می‌توان از ترمودینامیک برای توصیف نحوه پاسخگویی سیستم‌ها به تغییرات محیط خود استفاده کرد. این را می‌توان در موضوعات مختلفی در علوم و مهندسی مانند موتورها،

انتقال فازها، واکنش‌های شیمیایی، پدیده‌های حمل و نقل و حتی سیاهچاله‌ها به کار برد. نتایج ترمودینامیک برای سایر رشته‌های فیزیک و شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی خوردگی، مهندسی هوا فضا، مهندسی مکانیک، زیست شناسی سلولی، مهندسی پزشکی، علوم مواد و اقتصاد ضروری است.

این مقاله عمدتاً بر روی ترمودینامیک کلاسیک است که در درجه اول مطالعه سیستم‌ها در تعادل ترمودینامیکی است. ترمودینامیک غیرتعادلی غالباً به عنوان یک روش درمانی کلاسیک تلقی می‌شود، اما مکانیک آماری پیشرفت‌های زیادی را در این زمینه به ارمغان آورده است.

دانلود رایگان نمونه سوالات ترمودینامیک فایل پی دی اف دانشگاه شریف

ترمودینامیک یکی از مباحث بسیار مهم در فیزیک می باشد که در برخی از رشته های مرتبط با فیزیک به صورت اختصاصی واحدی به نام ترمودینامیک ارائه می شود. که دانشجو موظف است این واحد درسی را با دقت فراوان مطالعه نمایند تا بتوانند نمره ی قبولی و نمره ای خوب را از این درس کسب نمایند.

بای مطالعه ی کامل این درس پیشنهاد می شود که نمونه سوالاتی را برای تفهیم بهتر مطالب حل نمایید تا این گونه مطالب بهتر در ذهنتان ثبت شود و در حل مسایل مختلف مشکلی نداشته باشید.

در سایت کافه جزوه فایلی تحت عنوان نمونه سوالات ترمودینامیک بارگذاری شده است تا دانشجویان بتوانند از حل مسائل نیز بهره مند شوند.

ترمودینامیک اغلب واحدی سخت برای دانشجویان می باشد که همواره دانشجویان را نگران ساخته است. جهت اطمینان خاطر از یادگیری مطالب بهتر از که سوالات ترمودینامیک را از سایت کافه جزوه دانلود نموده و به حل ان ها بپردازید.

در پایان هر فصل نمونه سوالات مرتبط با ان فصل را می توانید در جزوا مشاهده نمایید که کلیه مطالب کتاب درسی را پوشش داده است و نکته ای جا نیفتاده است.

خرید فایل سوالات ترنودینامیک فیزیک+ فیزیک + دانشگاه فنی مهندسی

اگر در رشته های مرتبط با فییزیک تحصیل می کنید به شما پیشنهاد می شود که فایل نمونه سوالات ترمودینامیک را از سایت کافه جزوهدانلود نمایید و مطالعه ی این سوالات را جدی بگیرید.

با حل نمونه سوالات مختلف بی شک مهارت شما در حل مسایل مختلف ترمودینامیک بهبود خواهد یافت. این سوالات بر گرفته از سوالات پایان ترم و میان ترم درس ترمودینامیک می باشد که توسط اساتید مختلف طراحی شده است. پس این فایل نمونه سوال ترمودینامیک را ا سایت کافه جزوا دانلود نمایید و به مطالعه ی دقیق و کانل ان بپردازید.

ادامه مطلب

سوالات تستی
از داخل سایت کافه جزوه سفارش دهید.
نظرات
  1. جمشید

    سوالات خوبی بود

  2. مهری عرب صاحبی

    از کجا باید دانلود کنیم؟؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      بر روی دانلود رایگان که کلیک کنید به صفحه دانلود فایل هدایت می شوید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *