پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
4 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۶ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
588 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

نمونه سوالات محاسبات عددی پیام نور

سوالات محاسبات عددی عبارت است از تدوین، مطالعه و کاربرد روش های تقریبی حساب برای حل مسائل ریاضی پیوسته و نه ریاضیات گسسته که با روش های تحلیلی و دقیق حل نمی شود. برخی از مشکلات محاسبات عددی مستقیماً از محاسبه ناشی می شود. جبر خطی عددی (در حوزه های واقعی یا پیچیده) و همچنین حل معادلات دیفرانسیل خطی و غیر خطی مربوط به فیزیک و مهندسی از دیگر زمینه های کاربرد محاسبات عددی است.

سوالات محاسبات عددی

نمونه سوالات محاسبات عددی با جواب

احتمال خطا در حل مسئله یکی از مهمترین بخشهای محاسبات عددی است. این خطاها که در روش های تکراری رخ می دهد، ناشی از تفاوت در پاسخهای تقریبی بدست آمده با راه حل دقیق مشکل است یا هنگام استفاده از روش های مستقیم برای حل مشکل، خطاها به دلیل گرد شدن رخ می دهد. در محاسبات عددی، میزان خطا را می توان در پایان روش مورد استفاده برای حل مسئله برآورد کرد.

دانلود نمونه سوالات محاسبات عددی پیشرفته به همراه حل تشریحی

الگوریتم های سوالات محاسبات عددی برای حل بسیاری از مسائل در علم و مهندسی استفاده می شود. مانند:

  • تجزیه و تحلیل و طراحی سازه هایی مانند پل، سد و هواپیما
  • به عنوان مثال، هواشناسی، پیش بینی آب و هوا، تهیه نقشه های جو زمین
  • تجزیه و تحلیل ساختار مولکولی
  • مدل سازی ریاضی حرکات و رفتارهای حیوانات از طریق تجزیه و تحلیل عددی معادلات دیفرانسیل مربوطه
  • پویایی چرخه و شبکه های ناهمگن با روش های محاسباتی
  • پویایی مقیاس زمانی چند بعدی
  • موارد معکوس بیزی
  • پویایی مدل های آب و هوایی
  • ریاضیات صنعتی: فرآیند توموگرافی
  • پردازش عکاسی در صنایع شیمیایی، صنایع خمیر کاغذ و صنعت معدن.
  • پویایی مدل آب و هوا و پیش بینی تغییرات آب و هوا با استفاده از مدل سازی و تجزیه و تحلیل عددی

نمونه سوالات محاسبات عددی دانشگاه آزاد

اکثر ابررایانه ها بر اساس الگوریتم های حسابی عددی برنامه ریزی شده اند. محاسبات عددی از نتایج عملی محاسبات برای یافتن روشهای جدید تجزیه و تحلیل مسائل استفاده می کند. با بارگیری مجموعه ای از سوالات حساب عددی برای دانشگاه ها می توانید آمادگی خوبی برای این آزمون داشته باشید.

دانلود نمونه سوالات محاسبات عددی مهندسی صنایع با پاسخ

تجزیه و تحلیل عددی یا محاسبات عددی، روش های محاسباتی تقریبی را برای حل مسائل ریاضی که با روش های تحلیلی و دقیق حل نمی شوند ترتیب می دهد، مطالعه و به کار می گیرد. برخی از مشکلات در محاسبات عددی مستقیماً از محاسبه ناشی می شود. جبر خطی عددی و همچنین حل معادلات دیفرانسیل خطی و غیر خطی مربوط به فیزیک و مهندسی از دیگر زمینه های کاربرد محاسبات عددی است.

دانلود رایگان سوالات محاسبات عددی دانشگاه ازاد اسلامی

محاسبات عددی نیز جز دروس دانشگاهی محسوب می شود که جز چارت مطالعاتی برخی از رشته های دانشگاهی می باشد. اگر در رشته ای تحثیل می نماید که لازم است واحد محاسبات عددی را در مقطع کارشناسی پاس نمایید پس بهتر است در کنار انتخاب یک کتاب یا منیع مناسب جهت مطالعه ی این درس به سوالات موجود در درس محاسبات عددی نیز توجه ویزه ای داشته باشید.

در سایت کافه جزوه برای درس محاسبات عددی جزوه سوالات محاسبات عددی به صورت فایل پی دی اف قرار داده شده است تا دانشجویان رشته های مرتبط بتوانند از مطالعه ی این جزوه نمونه سوال برای درس محاسبات عددی بهره مند شوند.

کلیه نمونه سوالاتی را که در این جزوه ی نمونه سوال مشاهده خواهید کرد دارای پاسخ تشریحی می باشند تا دانشجویان اگر در یک مبحث مشکلی دارند و نمی توانند سوالات مربوط به ان مبحث را حل نمایند به راحتی می توانند به پاسخ نامه موجود در جزوه نمونه سوال درس مخحاسبات عددی مراجعه نمایند و پاسخ را به صورت دقیق بررسی کنند.

حل نمونه سوالات مختلف در درس محاسبات عددی در یاد گیری و فهم بهتر مباحث و مطالب درس محاسبات عددی بسیار کمک کننده می باشد.

خرید و دانلود فایل پی دی اف جزوه نمونه سوالات محاسبات عددی

اگر یکی از دروس دانشگاهی شما محاسبات عددی می باشد پیشنهاد می کنیم که بعد از مطالعه ی کتاب ها و جزوات درسی برای درس محاسبات عددی جزکه نمونه سوالات محاسبات عددی را نیز از سایت کافه جزوه دانلود نمایید و تک تک سوالات موجود در ان را حل کنید.

جزوه نمونه سوال درس محاسبات عددی به صورت فایل پی دی اف در سایت کافه جزوه قرار گرفته است و شما با پرداخت مبلعی بسیار کم می توانید این فایل را دانلود‌نمایید.

ادامه مطلب

محاسبات عددی نیز جز دروس دانشگاهی محسوب می شود که جز چارت مطالعاتی برخی از رشته های دانشگاهی می باشد.
8900ت
نظرات
  1. مرادی

    عجب سوالاتی

  2. محمد

    سلام نیاز به کمک فوری دارم

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      لطفا به پشتیبانی تلگرام پیام دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *