پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
حسين اختر محققي
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
1 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۵ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
642 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 نوشته حسین اختر محققی

کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 از مهمترین واحد های درسی دانشجویان رشته های فنی و تجربی محسوب می شود و در این میان آزمایشگاه های شیمی در آموزش دانشجویان رشته های مرتبط با شیمی نقش بسزایی را ایفا می کند،

به طوری که یادگیری و داشتن مهارت کافی برای کار در آزمایشگاه های شیمی می تواند در تضمین آینده شغلی آنها بسیار موثر باشد.

کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1

 

در کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 کلیه مطالب موجود در قالب فصل بندی های جداگانه ارائه شده و تا حد امکان و به خصوص در آزمایش های پنج فصل اول که از اساسی ترین و مهمترین آزمایش های مربوط به آزمایشگاه شیمی عمومی ( 1) می باشند سعی شده است.

نکات مهم و کلیدی مربوط به انجام آزمایش ها ارائه شود و همچنین تم امی اشکال موجود ، با دقتی زیاد و شخصا توسط مولف طراحی شد تا این کتاب بتواند به عنوان یک مجموعه مفید برای دانشجویان محسوب شود.

فصل اول کتاب مربوط به آشنایی با محیط آزمایشگاه ی و قوا نین و نکات مربوط به آن بوده و شش فصل دیگر هم درباره آزمایش ها و مطالب مرتبط با آنهاست که هر یک از این شش فصل شامل مقدمه فصل ، آزمایش های مربوطه و سئوالات مطرح شده درباره مطالب گفته شده می باشد.

و البته لازم به ذکر است که در مقدمه هر فصل ، مطالب مشترک بین آزمایش های آن فصل آورده شده است و بنابراین سئوالات مشترکی هم که در پایان مقدمه فصل مطرح شده، مربوط به آن آزمایش ها می باشد.

قدم اول در تالیف کتاب که س خت ترین مرحله کار بود به یاری خدا برداشته شد و امیدوار هستم که با همکاری اساتید و مسئولان محترم دانشگاه ها ، درآینده باز هم بهتر و کامل تر شود.

درخاتمه از همکاری همه اساتید محترم و مسئولان گرامی امور پژوهشی دانشگاه های امیدیه ، ماهشهر ، اراک ، شاهرود ، بروجرد و دورود و نیز تلاش های صادقانه خانم ها مینا ابراهیمی و فاطمه اختر محققی و آقای عرفان زیاری فر و کلیه عزیزانی که در تالیف این کتاب نقش داشتند تشکر می کنم.

کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 پیام نور

فصل اول (آشنایی با محیط آزمایشگاهی)

در هنگام ورود به آزمایشگاه شیمی وقبل از انجام هرگونه آزمایشی ، لازم است که ابتدا نکات ایمنی و کاری مربوط به آزمایشگاه را مطالعه کرده و سپس با وسایل و دستگاه های موجود و کاربرد هر یک از آنها آشنا شویم .

بدین ترتیب اولا با یادگیری و اجرای کامل نکات و توصیه های ایمنی می توانیم سلامتی خود و دیگران را در محیط آزمایشگاه حفظ نموده و از وارد آمدن خسارت های احتمالی به آزمایشگاه جلوگیری کنیم ، ثانیا با شناخت کافی و تسلط لازم در استفاده از امکانات آزمایشگاهی می توانیم آزمایش ه ای مربوطه را به درستی و با دقت لازم

انجام دهیم.

بنابراین در این فصل ابتدا با نکات ایمنی و کاری در آزمایشگاه های شیمی آشنا می شویم و سپس در بخش دوم به معرفی هر یک از وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی می پردازیم.

دانلود کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 حسین اختر محققی

بخش دوم (آشنایی با وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی)

برای آنکه بتوانیم از امکانات آزمایشگاهی به درستی استفاده کنیم و آزمایش ها را با دقتی زیاد انجام دهیم آشنایی با وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی ضروری می باشد که در این بخش با پنجاه نوع از مهمترین و رایج ترین وسایل و دستگاه های موجود درآزمایشگاه های شیمی آشنا می شویم :

1)- لوله آزمایش : از این وسیله بیشتر برای انجام آزمایش های ابتدایی و نیز مواقعی که حجم محلول های به کار رفته در آزمایش کم است ، استفاده می شود که دارای اندازه های مختلفی بوده و هیچگاه نباید هنگام حرارت دادن بیش از یک سوم لوله را از محلول پر کرد .

2)- بشر : از این وسیله بیشتر برای حرارت دادن ، جوشاندن و یا برداشتن حجمی تقریبی از محلول ها استفاده می شود که دارای اندازه های مختلفی بوده و برخی از انواع آن تیره رنگ می باشد .

3)- ارلن (ارلن ساده ) : از این وسیله بیشتر برای حرارت دادن محلول ها و نیز جهت انجام عملیات تیتراسیون و یا صاف نمودن و رسوب گیری محلول ها استفاده می شود که دارای اندازه های مختلفی بوده و برخی از انواع آن تیره رنگ می باشد .

4)- ارلن تخلیه : از این وسیله بیشتر برای انجام عملیات رسوب گیری سریع استفاده می شود .

5)- مزور (استوانه مدر ج) : از این وسیله بیشتر برای برداشتن مایعات و به خصوص محلول های خطرناک استفاده می شود که دارای اندازه های مختلفی بوده و برخی از انواع آن تیره رنگ می باشد .

6)- بالن ته گرد : از این نوع بالن بیشتر برای انجام عملیات تقطیر ، رفلکس کردن و گرم کردن محلول ها استفاده می شود که دارای اندازه های مختلف و شکل هایی با گردنه کوتاه و یا بلند می باشد .

7)- بالن ژوژه : از این نوع بالن بیشتر برای تهیه دقیق محلول ها و نگهداری آنها استفاده می شود که از نوع بالن های ته صاف بوده و دارای درب مخصوص به خود می باشد و نیز اندازه های مختلفی داشته که محدوده حجم آنها توسط خطی که بر روی گردنه بالن وجود دارد مشخص می شود .

8)- بالن سه دهانه : از این نوع بالن بیشتر در آزمایش هایی استفاده می شود که بخواهیم به طور همزمان دو ماده را وارد کرده و از دهانه سوم آن یک ماده دیگر را خارج کنیم .

کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 حسین اختر محققی +دانلود رایگان لینک مستقیم

حسین اختر محققی برای درس شیمی عمومی 1 بخش عملی ان کتابی را به نگارش در اورده است تا دانشجویان با مطالعه ی کامل کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 حسین اختر محققی دیگر مشکلی در انجام ازمایشگات شیمی عمومی 1 نداشته باشند. این کتاب به صورت کامل و به همراه ذکر جزئیات به ازمایشات درس شیمی عمومی 1 پرداخته است.

دانشجویان می توانند با مطالعه ی کامل و دقیقاین کتاب با روند انجام هر یک از ازمایشات مطرح شده در ان به طور کامل اشنا شوند و همچنین بتوانند خودشان در ازمایشگاه این ازمایش ها را به انجام برسانند.

این کتاب نوشته ی حسین اختر محققی دارای 92 صفحه می باشد که به صورت کامل و جامع به تمامی ازمایشات پرداخته است. همچنین با مطالعه این کتاب مهارت گزارش نویشی نیز به شکل قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.

زیرا دانشجویان می توانند از تمامی توضیحات موجود در این کتاب ازمایشگاه شیمی استفاده کرده و گزارش کاملی را به استاد مربوطه ارائه نمایند. از انجایی که این جزوه به صورت تایپ شده در اختیار دانشجویان محترم قرار می گیرد مطالعه ی ان بسیار اسان بوده است و دانشجویان در مطالعه ان مشکلی نخواهند داشت.

دانشجویان رشته ی مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی درسی به نام شیمی عمومی 1 دارند. برای قبولی در این درس لازم است تا نمره ی کافی در دو بخش نظری و عملی کسب شود.

برای اینکه بتوانید در قسمت عملی نمره ی خوبی را کسب کنید پیشنهاد و توصیه کافه شجزوه به شما دانشجویان گرامی رشته ی مهندسی شیمی مطالعه ی دقیق و کامل فایل پی دی اف  کتاب آزمایشگاه شیمی عمومی 1 حسین اختر محققی می‌ باشد

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. مهرداد

    بسیار مفید بود

  2. سجاد حاتمی

    بهترینه برای خریدش شک نکنید

  3. غلام رضایی

    همه جوری عالی خیلی خوبه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *