پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
آلی ولهارد
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
40 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۴ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
638 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم زبان انگلیسی PDF

کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم چیزی فراتر از مطالعه ساده کربن یا مطالعه مواد شیمیایی موجودات زنده است. شیمی آلی در همه جا وجود دارد. شیمی آلی مطالعه کربن و مطالعه شیمی زندگی است و از آنجا که همه واکنش های کربن آلی نیستند، روش دیگری برای بررسی شیمی آلی در نظر گرفتن مطالعه مولکول های حاوی پیوند کربن-هیدروژن (C-H) و واکنش های آنها است.

کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم

شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم

کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم از آنجا که مطالعه زندگی و همه واکنش های شیمیایی مربوط به زندگی است از اهمیت برخوردار است. مشاغل مختلفی از درک شیمی آلی مانند پزشکان ، دامپزشکان ، دندانپزشکان ، داروسازان ، مهندسان شیمی و شیمی دانان استفاده می کنند. شیمی آلی نقشی در تولید مواد شیمیایی خانگی رایج ، غذاها ، پلاستیک ها ، داروها و سوخت بیشتر مواد شیمیایی زندگی روزمره دارد.

یک شیمی دان آلی شیمی دان با مدرک دانشگاهی شیمی است. به طور معمول این می تواند یک درجه دکترا یا کارشناسی ارشد در شیمی آلی باشد، اگرچه یک درجه لیسانس در شیمی ممکن است برای برخی از پست های سطح ورودی کافی باشد.

شیمی دانان آلی معمولاً تحقیق و توسعه را در محیط آزمایشگاهی انجام می دهند. پروژه هایی که از شیمیدان های ارگانیک استفاده می کنند شامل تولید داروی ضد درد بهتر ، فرموله کردن شامپویی است که منجر به ایجاد موی ابریشمی ، ایجاد فرشی مقاوم در برابر لکه یا یافتن ماده ضد دافع حشرات غیر سمی شود.

دانلود رایگان شیمی آلی ولهارد

دانشمندان قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم ترکیباتی را که از گیاهان و حیوانات بدست آمده بود مورد مطالعه قرار داده و برچسب آلی را به آنها دادند زیرا از سیستم های “سازمان یافته” (زنده) جدا شده اند. ترکیبات جدا شده از سیستم های غیر زنده ، مانند سنگ و سنگ معدن ، جو و اقیانوس ها ، غیر آلی برچسب گذاری شدند.

برای سالهای زیادی ، دانشمندان تصور می کردند که ترکیبات آلی تنها توسط ارگانیسم های زنده ساخته می شود زیرا آنها دارای یک نیروی حیاتی هستند که فقط در سیستم های زنده وجود دارد.

نظریه نیروی حیاتی در سال 1828 شروع به کاهش کرد ، زمانی که فریدریش وهلر شیمی دان آلمانی اوره را از مواد اولیه غیر آلی تولید کرد. او واکنش سیانات نقره (AgOCN) و کلرید آمونیوم (NH4Cl) را داد و انتظار داشت سیانات آمونیوم (NH4OCN) بدست آورد. آنچه او انتظار داشت با معادله زیر توصیف شده است.

در عوض او متوجه شد که این محصول اوره است (NH2CONH2) ، یک ماده آلی شناخته شده است که به راحتی از ادرار جدا می شود.

این نتیجه منجر به یک سری آزمایشات شد که در آن طیف گسترده ای از ترکیبات آلی از مواد اولیه غیر آلی ساخته شده است. تئوری نیروی حیاتی به تدریج از بین رفت زیرا شیمی دانان دریافتند که آنها می توانند بسیاری از ترکیبات آلی را در آزمایشگاه ایجاد کنند.

دانلود رایگان کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم

امروزه شیمی آلی مطالعه شیمی ترکیبات کربن است و شیمی معدنی مطالعه شیمی سایر عناصر است. ممکن است عجیب به نظر برسد که ما شیمی را به دو شاخه تقسیم کنیم، یکی که ترکیباتی را فقط از یک عنصر در نظر می گیرد و دیگری که 100 عنصر باقی مانده را پوشش می دهد.

با این حال ، وقتی این بخش از دهها میلیون ترکیب که مشخص شده اند، اکثریت قریب به اتفاق ترکیبات کربن هستند منطقی تر به نظر می رسد.

کلمه ارگانیک معانی مختلفی دارد. کود آلی ، مانند کود گاو ، به معنای اصلی آلی است. این ماده از موجودات زنده گرفته شده است. غذاهای ارگانیک معمولاً غذاهایی هستند که بدون سموم دفع آفات مصنوعی یا کود تولید می شوند. شیمی آلی شیمی ترکیبات کربن است.

کربن در بین عناصر دیگر منحصر به فرد است زیرا اتم های آن می توانند پیوندهای کووالانسی پایدار با یکدیگر و با اتم های عناصر دیگر در بسیاری از تغییرات ایجاد کنند. مولکول های حاصل می توانند از یک تا میلیون ها اتم کربن داشته باشند. ما قبلاً شیمی آلی را با تقسیم ترکیبات آن به خانواده ها بر اساس گروه های عملکردی بررسی کردیم.

ما با ساده ترین اعضای یک خانواده شروع می کنیم و سپس به سراغ مولکول هایی می رویم که به معنای اصلی آلی هستند – یعنی توسط موجودات زنده ساخته شده و در آنها یافت می شود. این مولکولهای پیچیده (همه حاوی کربن) اشکال و عملکرد سیستمهای زنده را تعیین می کنند و موضوع بیوشیمی هستند.

کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم

یکی از کتاب های مشهوری که برای درس شیمی الی 1 وجود دارد کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم می باشد. در زمینه اموزشات مرتبط با شیمی الی در رشته های مرتبط دانشگاهی این کتاب بسیار کارامد و مفید می باشد.

مباحث مطرح شده در کتاب شیمی الی ولهارد به صورت کاملا تخصصی و کامل می باشد. کلیه مطالبی را که لازم است دانشجویان فرا بگیرند به صورت جامع و کامل در این کتاب نگاشته شده است. و دانشجویان می توانند از این کتاب به عنوان منبع اصلی بهره مند شوند.

اساتیدی وجود دارند که سر فصل های اموزشی شیمی الی 1 را از روی کتاب شیمی الی ولهارد تدریس می کنند و در پایان ترم دانشجویان موظف هستند که این کتاب را مطالعه کرده و امتحان پایان ترم دهند. این کتاب به زبان انگلیسی نوشته شده است که دانشجویان هم می توانند از کتاب زبان اصلی و هم ترجمه ی ان بهره مند گردند.

با توجه به توانایی های هر فرد در زبان انگلیسی می تواند از کتاب اصلی یا ترجمه شده استفاده نماید. اگر قصد دارید تا ترجمه ی این کتاب را جهت مطالعه درس شیمی الی انتخاب نمایید دقت کنید که مترجمان به صورت روان و قابل فهم مطالب را ترجمع کرده باشند.

دانلود رایگان کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم

فایل پی دی اف کتاب شیمی آلی ولهارد ویرایش ششم به صورت کامل در سایت کافه جزوه موجود می باشد و دانشجویان می توانند فایل پی دی ان را خریداری کرده و با دقت فراوان مطالعه نمایند.

شیمی الی یکی از دروس سخت دانشگاهی می باشد که دانشجویان رشته های مرتبط همواره دغدغه مطالعه ان را دارند پس انتخاب یک منبع درست و کامل که قابل فهم نیز باشد بسیار حائز اهمیت بوده است.

شما می توانید کتاب شیمی الی ولهارد را از سایت کافه جزوه به صورت پی دی اف تهیه نمایید.

ادامه مطلب

دانشجویان رشته‌های شیمی و مهندسی شیمی در دانشگاه
مفاهیم پایه شیمی آلی: شامل ساختار و خواص مولکول‌های آلی، واکنش‌های شیمیایی آلی و ... شیمی آلی هیدروکربن‌ها: شامل آلکان‌ها، آلکن‌ها، آلکین‌ها و .
نظرات
  1. مازیار

    پرفکت

  2. شهرام محسنی

    ( خریدار محصول )

    خیلی خوبه از هر نظر راضیم

  3. حیدر بهرامی

    واقعا خرید این محصول رو پیشنهاد میکنم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *