پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
محمد علی کرمی
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد بازدیدها 👁️
677 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

کتاب فیزیک پزشکی PDF

کتاب فیزیک پزشکی برای مطالعه دانشجویان رشته پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. هر یک از رشته های ذکر شده موظف به گذراندن واحد فیزیک پزشکی می باشد.

از انجایی که ممکن است برای بعضی از افراد فیزیک پزشکی و فهم آن دشوار به نظر اید در اینجا مطالعه کتاب فیزیک پزشکی به شدت پیشنهاد می شود چون تمامی دانشجویان با هر سطحی به خوبی می توانند از نکات آن بهره مند شده و مطالب را بیاموزند همچنین در نتیجه این کار نمره ی خوبی نیز از درس فیزیک پزشکی حاصل خواهد شد. در واقع فیزیک پزشکی را می توان جز اولین دروس و واحد های تخصصی دانست که دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی را با کاربرد اصول پایه فیزیک در مطالعه زیستی و تجهیزات پزشکی آشنا می کند.

کتاب فیزیک پزشکی

کتاب سیب سبز پزشکی فیزیک پزشکی تالیف محمد علی کرمی مولائی

اهمیت درس فیزیک پزشکی به حدی زیاد است که به عنوان یکی از منابع امتحانی در ازمون های علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی محسوب می شود. پس مطالعه کتاب فیزیک پزشکی برای دانشجویان این رشته ها بسیار مناسب است و همواره انتخاب دانشجویان برای ازمون های علوم پایه کتاب سیب سبز فیزیک پزشکی بوده است. فیزیک پزشکی را می توان شاخه ای از فیزیک کاربردی دانست که مفاهیم علم فیزیک را در راستای تشخیص و درمان پزشکی قرار داده است.

از نظر رشته فیزیک پزشکی رشته پرتو درمانی و پرتو شناسی تشخیصی را در بر می گیرد. از همان زمان تاسیس دانشگاه تهران تدریسی فیزیک پزشکی نیز توسط اساتید آغاز شد. تربیت کسی که بتواند متخصص فیزیک دان پزشکی باشد از کارشناسی فراتر می رود و نیاز به تحصیل در مقاطع بالا تر وجود دارد. همچنین دانشجویان اکثر رشته های علوم پزشکی با مطالعه فیزیک پزشکی در حین کار در بیمارستان ها و مراکز بالینی نکات ایمنی را رعایت کرده و می توانند خود را در برابر تشعشعات محافظت نمایند.

دانلود PDF کتاب فیزیک پزشکی

در کتاب فیزیک پزشکی مباحث مختلف در قالب چند فصل برای دانشجویان گرامی ارائه شده است. در ابتدای کتاب از نور صحبت شده است و خواص فیزیکی نور در این بخش مورد بررسی می باشد. بخش بعدی کتاب به سیستم بینایی اختصاص دارد. همچنین در همین بخش وسایل مورد نیاز در چشم پزشکی نیز ذکر شده است. در بخش چهارم پزشکی هسته ای را مطالعه می کنیم. بخش پنجم اطلاعات ارزشمندی را راجع به سونوگرافی به ما می‌آموزد و بخش دیگر به جریان های الکتریسیته مربوط می شود.

 سر فصل های کتاب سیب سبز فیزیک پزشکی

کتاب فیزیک پزشکی در 44 صفحه و در قالب فایل پی دی اف قابل دانلود می باشد. در ادامه سر فصل های کتاب سیب سبز پزشکی را برایتان شرح می دهیم.

  1. طیف الکترو مغناطیس
  2. شکست نور و عدسی
  3. لیزر
  4. تعاریف امواج صوتی
  5. تولید و آشکار سازی فرا صوت
  6. بر هم کنشامواج فرا صوت با بافت
  7. روش های تک موج، داپلر و دستگاه ها،
  8. دیاترمی
  9. تولید اشعه ایکس و رادیولوژی
  10. جذب افتراقی اشعه ایکس در بدن
  11. جذ و پراکندگی اشعه ایکس در بافت
  12. هسته ها و فرایند های پرتو زا
  13. رادیواکتیویته
  14. رادیو داروها
  15. زیست شناسی پرتوی و حفاظت در برابر پرتو
  16. پرتو درمانی

دانلود رایگان کتاب فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

فیزیک پزشکی علاوه بر این که به عنوان یک رشته ی مجزا در دانشگاه های سراسر کشور تدریس می شود یک سری از رشته ها هستند که شما می توانید برای این واحد درسی خوو کتاب فیزیک پزشکی را دانلود نمایید. فیزیک پزشکی درسی بسیار سخت بوده که برای مطالعه ی ان باید به شدت تمرکز داشته باشید و با انتخاب یک جزوه ی بسیار مناسب بتوانید کلیه فصل های موجود در این کتاب درسی را مطالعه نمایید. کتاب فیزیک پزشکی دارای مسائدمختلفی می باشد که شما باید برای حل ان از کتاب های جامع و راهنما کمک بگیرید و ایک گونه بتوانید یک منبع جامع و کانل را در اختیار خود داشته باشید. تمامی سر فصل های اموزشی ارائه شده برای این درس عینا درراین کتاب پوشش داده شده است .

اساتید گختلف جهت تدریس درس فیزیک پزشکی کتاب های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند و این گونه می توانید کتاب مناسبی را جهت مطالعه ی درس فیزیک پزشکی انتخاب نمایید. کتابی حایز اهمیت است که شما بتوانید با مطالعه ی ان به تنهایی به تمانی نکات موجود در این کتاب دسترسی داشته باشید و نکات مختلف ان را بفهمی .

دانلود و خرید کتاب فیزیک پزشکی

سایت کافه جزوه سعی کرده است که برای تمامی درس های عمومی و تخصصی کتاب ها یا جزوه هایی را در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این کتاب ها از هر نطر جامع و کامل بوده و ارزش خوندن دارند و شما می توانید از مطالعه این جزوه ها و کتاب های موجود بهره مند شوید. فایل PDF کتاب ها از جمله کتاب فیزیک پزشکی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود که می توانید با مراجعه به سایت کافه جزوه از نکات ان ها بهره‌مند‌ شوید.

ادامه مطلب

مولف ✍️

علی کرمی مولائی، رضا خدائی

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های پزشکی، فیزیک، و مهندسی پزشکی مناسب است. همچنین این کتاب می‌تواند برای پزشکان و متخصصان حوزه پزشکی هسته‌ای و پرتو درمانی مفید باشد.
این کتاب به مبانی فیزیک پزشکی و کاربردهای آن در پزشکی می‌پردازد. در این کتاب مباحثی مانند فیزیک پرتوهای ایکس، فیزیک پرتوهای هسته‌ای، پرتو درمانی، تصویربرداری پزشکی، و بیوفیزیک
نظرات
  1. خلیل

    عالی مثل همیشه

  2. عیسی تقوی

    ( خریدار محصول )

    حرف نداره هرچی بگم کم گفتم

  3. امیرحسین باهنر

    ( خریدار محصول )

    از همه نظر عالیه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *