پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
دکتر ابوالقاسم پرتو اعظم
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
316 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

کتاب نخستین دستور دکتر ابوالقاسم پرتو اعظم PDF

کتاب نخستین دستور و دستور زبان فارسی انواع گویشی آن در ایران ، افغانستان ، ازبکستان (در سامرقند ، بخارا و منطقه سورکسونداریو) و تاجیکستان صحبت می شود. این زبان شبیه بسیاری از زبان های دیگر هند و اروپاست.

این زبان در زمان پارسی میانه با موارد کمتر و جنس دستوری را کنار می گذارد به یک زبان تحلیلی تر تبدیل می شود. این نوآوری ها به زبان فارسی جدید باقی مانده است که یکی از معدود زبان های هند و اروپایی است که فاقد جنسیت دستوری است.

کتاب نخستین دستور

دانلود کتاب نخستین دستور ابوالقاسم پرتو اعظم

در حالی که زبان فارسی دارای نظم واژه فاعل-فاعل (SOV) استاندارد است اما به شدت شاخه ای چپ نیست. اما از آنجا که فارسی یک زبان pro-drop است ، فاعل جمله اغلب تا پایان فعل ، در انتهای جمله ، مشخص نیست.

کتاب آبی را دیدم ketāb-e ābi-rā didam ‘I saw the blue book’

کتاب آبی را دیدید ketāb-e ābi-rā didid ‘شما (همه) کتاب آبی را دیدید’

بند اصلی مقدم بر جمله تبعی است ، که اغلب از زیردست آشنای هند و اروپایی ke (“کدام”) استفاده می کند.

به من گفت که امروز نمی آمد be man goft ke emruz nemi āmad ‘he به من گفت که امروز نمی آید’

اصلاح کننده های دستوری مانند صفت، به طور معمول اسامی را که با استفاده از ezāfe اصلاح می کنند دنبال می کنند اما آنها گاهی اوقات بر اسم ها مقدم می شوند. زبان فارسی یکی از معدود زبان های SOV است که از حروف اضافه استفاده می کند.

تنها نشانگر حروف در زبان نوشتاری ، r ro (را) (در زبان گفتاری ، ro یا o) ، از یک جمله اسم مشخص شی object مستقیم پیروی می کند.

دانلود pdf کتاب نخستین دستور ابوالقاسم پرتو اعظم

کتاب آبی را از کتابخانه گرفت ketāb-e ābi-rā az ketābxāne gereft ‘she got the blue book from the library’

جملات عادی عبارت-حرف اضافه-مفعول-فعل هستند.

اگر جسم خاص باشد ، ترتیب “(S) (O + rā) (PP) V” است. با این حال زبان فارسی می تواند ترتیب لغت نسبتاً آزاد داشته باشد که اغلب به آن تقلا می گویند زیرا قسمت های گفتار عموماً ابهام ندارند و حروف اضافه و علامت ادعایی کمک می کنند تا در مورد یک جمله اسمی معین جدا شود. ویژگی مخلوط کردن به فارسی این امکان را داده است که از انعطاف پذیری بالایی برای ایجاد متن و قافیه برخوردار باشد.

دانلود رایگان فایل نخستین دستور با فرمت pdf

در زبان ادبی هیچ حرف مشخصی (the) استفاده نمی شود. بلکه عدم وجود ماده نامشخص (a، an) است. با این حال ، در زبان گفتاری ، پسوند تحت فشار -e یا -a اغلب به عنوان یک مقاله مشخص استفاده می شود.

-e بیشتر در مناطق شهری و -a بیشتر در مناطق روستایی استفاده می شود. اولی به گویش جدیدتر و دومی به گویش قدیمی است. صامت ها و مصوت ها در طول تاریخ تغییر کردند.

ادبی: کتاب روی میز است ketāb ru-ye miz ast ‘the book is on the table’.

گفتاری: کتابه روی میزه ketābe ru-ye miz ‘e’ the book is on the table ‘

برای اسم های جمع ، نشانگر جمع مشخص ها hā هم به عنوان علامت جمع و هم به صورت حرف تعریف عمل می کند.

حرف نامعین در فارسی گفتاری و ادبی شماره یک است ، یک بار ، که اغلب به شما کوتاه می شود.

روی میز یک کتاب است ru-ye miz yek ketāb ast ‘on the table there is a book’

پی دی اف کتاب نخستین دستور

کتاب نخستین دستور به صورت رایگان در سایت کافه جزوه بار گذاری شده است تا دانشجویانی که در رشته های مرتبط با دستور زبان مشغول به تحصیل هستند این کتاب را دانلود کرده و از مطالعه ی ان بهره مند شوند. نویسنده کتاب نخستین دستور ابولقاسم پرتو اعظم می باشد که چندین داستان کوتاه نیز از این نویسنده به چاپ رسیده است.

نام این نویسنده برای دانشجویان رشته های زبان فارسی بسیار اشنا است. کتابی که برای نخستین دستور نوشته است کتابی کاربردی برا یدانشجویان محسوب می شود و دانشجویان می توانند این کتاب را به راحتی مطالعه کنند زیرا زبان شرح مطالب در نخستین دستور بسیار روان و قابل فهم می باشد.

نمایش نامه هایی نیز توسط ابولقاسم پرتو اعظم نگاشته شده است که دوست دارن زبان و ادبیات می توانند کتاب های این نویسنده را خریداری و مطالعه نمایند. د ر دانشگاه برای درس دستور زبان فارسی ممکن است که اساتید این کتاب را به عنوان منبع درس دستور زبان انتخاب نمایند.

دانشجویان می توانند با گذاشتن وقت کافی جهت مطالعه ی این کتاب نمره ی خوبی را از این واحد درسی کسب نمایند.

خرید کتاب نخستین دستور از سایت کافه جزوه 

سایت کافه جزوه مطالعه ی این کتاب بی نظیر را به دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می نمایند. زبان شرح مطالب در کتاب نخستین دستور بسیار شیوا و روان می باشد.

تمامی دانشجویان می توانند به راحتی کتاب را مطالعه کرده و نکات موجود در ان را دریابند. برای دانلود رایگان فایل پی دی اف نخستین دستور کتابی به قلم ابولقاسم پرتو اعظم به سایت کافه جزوه مراجعه نمایید و قبل از خرید  این کتاب نظر سایر دانشجویان و مطالعه کنندگان کتاب را بشنوید.

ادامه مطلب

بله
بله
نظرات
  1. کریم

    کتاب فوق العاده ای بود

  2. امید تهرانی

    ( خریدار محصول )

    حتما پیشنهاد میکنم بخرید فوق العاده‌س

  3. عباس باهنر

    قیمت بسیار عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *