پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
10 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۹ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
679 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ جلد اول PDF

کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ و دانشمندان فیزیک، بیولوژى و مهندسین، مجموعه مؤثرى از وسایل قوى و زیبا براى جمع آورى اطلاعات کمى و کیفى درباره ترکیب و ساختار ماده دارند.

دانشجویان شیمى، بیوشیمى، فیزیک، زمین شناسى، علوم بهداشتى، مهندسى و علوم محیط زیست باید اطلاعاتى در مورد این وسایل و چگونگى کاربرد آنها در حل مسائل تجزیه اى داشته باشند. این کتاب براى چنین دانشجویانى در نظر گرفته شده است.

کتاب تجزیه دستگاهی اسکوگ

ما اعتقاد داریم که انتخاب صحیح و استفاده مؤثر از دستگاه هاى تجزیه اى نیاز به فهم اصول بنیادى عملکرد این دستگاه هاى اندازه گیرى دارد. تنها زمانیکه دانشجو و تجزیه گر چنین درکى را بدست آورد،

انتخاب مناسب از بین وسایل دیگر براى حل مسئله تجزیه اى مى تواند صورت گیرد ؛ فقط در این صورت دانشجو مواظب خطرات همراه با اندازه گیرى هاى فیزیکى خواهد بود و تنها در این صورت دانشجو به حد کافى نسبت به محد ودیت هاى حساسیت، دقت و صحت اندازه گیرى هاى دستگاهى هماهنگ خواهد بود.

دانلود کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ

با این افکار هدف ما در این کتاب درسى آشنایى دانشجویان با اصول روش هاى طیف بینى، الکترومترى و کروماتوگرافى مى باشد. با مطالعه دقیق و کامل این متن، دانشجو با انواع دستگاه هایى که در حال حاضر در دسترس مى باشند و نیز توانای های و محدودیت هاى آنها آشنا مى شود.

پی دی اف کتاب اصول تجزیه دستگاهی

ترتیب ویرایش پنجم:

خوانندگان ویرایش هاى قبلى این کتاب خواهند دید که این ویرایش به سبک متفاوتى نسبت به ویرایش هاى قبل ترتیب یافته است. بعد از یک فصل مقدمه کوتاه که اکنون شامل بخشى در مورد کالیبراسیون مى باشد، کتاب به شش بخش اصلى تقسیم شده است:

* بخش اول شامل 4 فصل در مورد مبانى مدار الکترونیکى، تقویت کننده هاى عملکردى، الکترونیک دیجیتال و کامپیوتر ، سیگنال ها ، نویز، تکنیک هاى بهبود داده ها و ارقام شایسته است.

* بخش دوم شامل 7 فصل در مورد شاخه هاى مختلف طیف بینى اتمى از جمله جذب نورى، نشر نورى، طیف سنجى فلورسانس اتمى X- نورى، طیف سنجى جرمى اتمى و طیف سنجى پرتو مى باشد.

* بخش سوم بررسى طیف بینى مولکولى در 9 فصل است که جذب، نشر، لومینسانس، مادون قرمز، رامان، رزونانس مغناطیسى هسته و طیف سنجى جرمى را مورد توجه قرار مى دهد. این بخش با فصلى که تکنیک هاى طیف بینى و میکروسکوپى براى شناسایى سطح را ارائه مى دهد پایان مى یابد.

* بخش چهارم شامل 4 فصل درباره تکنیک هاى الکترو شیمى تجزیه اى از جمبه پتانسیومترى، کولومترى و ولتامترى مى باشد.

* بخش پنجم با 5 فصل در مورد انواع مختلف کروماتوگرافى و الکترو فورز مى باشد.

* بخش ششم شامل 3 فصل است که در مورد روشهاى متفرقه براى حل مسائل تجزیه اى، از جمله روش هاى گرمایى ، رادیو شیمیایى و خودکار، بحث مى کند.

از زمان ظهور اولین ویرایش این کتاب در 1971 ، زمینه تجزیه دستگاهى چنان رشد زیاد و متفاوتى نموده که بررسى تمام تکنیک هاى جدید دستگاهى براى تجزیه شیمیایى در یک یا دو ترم غیر ممکن است.

بعلاوه، در بین مدرسین از این جهت که کدام روش ها باید مورد بحث قرار گرفته و کدام حذف شوند ، نظرات مختلفى مشاهده شده، به این دلیل، در این کتاب مطالب را خیلى بیشتر از آن که بتواند در یک دوره تجزیه دستگاهى تدریس شود ، در نظر گرفته ایم؛ معذالک مطالب را طورى تنظیم نموده ایم که مدرس بتواند عناوین خاصى را براى تدریس انتخاب نماید. بنابراین مثل ویرایش چهارم، فصل هاى مقدماتى درباره طیف بینى نورى ، الکترو شیمى تجزی هاى، و کروماتوگرافى پیش از فصل هایى که در مورد روش هاى ویژه بحث مى کند، قرار دارد.

مطالب جدید در ویرایش پنجم:

* فصل جدید درباره الکتروفورزموئین (فصل 30)

* فصل جدید اختصاص یافته به کروماتوگرافى و استخراج سیال فوق بحرانى (فصل 29)

* فصل جدید مربوط به طیف سنجى جرمى اتمى (فصل 11)

* الحاقى به فصل مربوط به توصیف سطح که در مورد تونل زنى پیمایشى و میکروسکوپى نیروى اتمى بحث مى کند. (فصل 21)

* یک بخش بزرگتر ترتیب یافته در مورد روشهاى اتم سازى در طیف سنجى اتمى (فصل 8)

* توضیحى درباره اثر پیزوالکتریک و میکر و ترازو بلور کوارتز (فصل 1)

* مقدمه اى برمفهوم حوزه هاى داده ها (فصل 1)

* یک بحث اصلاح شده و به روز شده از معادله وان دیمتر (فصل26)

* بخش جدیدى درباره تصویر رزونانس مغناطیسى (فصل 19)

* بحث در مورد بعضى کاربردهاى نرم افزارى که در تجزیه مفید

هستند (فصل 4)

* جدول داده هاى باز بینى و به روز شده فیزیکو شیمیایى (پیوست 3 و صفحات انتهاى کتاب)

* لیست جامع از اصطلاحات و اختصارات که در شیمى تجزیه با آنها برخورد مى کنیم (پیوست 5)

دانلود رایگان فایل پی دی اف کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ

دانشجویانی که در رشته های شیمی، مهندسی شیمی، دارو سازی، مواد و ……. مشغول به تحصیل هستند بایدواحد درسی شیمی تجزیه دستگاهی را پاس نمایند. از این رو یکی از دروس تخصصی این رشته های ذکر شده شیمی تجزیه دستگاهی می باشد.

حال می خواهیم که بهترین و کامل ترین مرجع درس شیمی تجزیه دستگاهی را به شما دانشجویان گرامی معرفی نماییم. کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ یکی از بهترین کامل ترین و معتبر ترین مراجع در نظر گرفته شده و رفرنس اصلی این درس می باشد.

دانشجویان می توانند بسته به مهارت زبان انگلیسی خود کتاب زبان اصلی یا ترجمه شده را مطالعه نمایند. فقط باید توجه نمایند ترجمه ای را از این کتاب انتخاب نمایند که بسیار جامع و کامل و قابل فهم باشد.

در جلد اول کتاب اسکوگ مباحث طیف سنجی جذ اتمی و مولکولی مورد بررسی قرار می گیرد که در دو جلد بعدی به توضیح مسائل دیگر پرداخته خواهد شد. دانشجویان با مطالعه ی دقیق و کامل این کتاب می توانند نمره  ی بسیار خوبی را از درس شیمی تجزیه دستگاهی در مقطع کارشناسی ثبت نمایند.

کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ جلد اول

یکی از بهترین منابع معرفی شده برای اصول تجزیه ی دستگاهی کتاب اصول تجزیه دستگاهی اسکوگ می باشد که در چند جلد در بازار وجود دارد. جالد اول ان همان طور که پیش تر ذکر کردیم به جنبه های اتمی و مولکولی طیف سنجی می پردازد.

در جلد های بعدی مباحث تخصصی تر و پیچیده تر خواهند شد. فایل پی دی اف این جزوه در سایت کافه جزوه قرار داده شده است و دانشجویان رشته های شیمی، شیمی تجزیه، مهندسی شیمی، دارو سازی، مواد، سم شناسی و … می توانند از مطالعه ی آن بهره مند شوند.

ادامه مطلب

بله
از داخل سایت سرچ کنید
نظرات
  1. محمد

    بسیار عالی

  2. آ.علیخانی

    سپاسگزارم

  3. affat4096

    با سلام. من نمیتوانم فایل رو دانلود کنم. و صفحه جانبی دیگری باز میشود.چه باید کرد؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      لینک تست شد و مشکلی نداشت.
      احتمالا مشکل از سیستم شماست.

  4. سوگند

    سلام وقتتون بخیر
    کتاب برا من دانلود نشد اصلا و توی تلگرامم پیام دادم کسی جواب نداد به من چیکار کنم ؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      پشتیبان تلگرام یه مقدار سرشون شلوغه اما اگر صبر کنید پاسخ میدن

  5. فرناز

    ( خریدار محصول )

    چرا ذکر نکردید که فقط تا فصل ۷ هستش؟؟

    • کافه جزوهمدیر سایت

      سلام
      متاسفانه pdf کتاب تجزیه دستگاهی اسکوگ فقط تا فصل 7 موجود هستش
      برای اینکه حقی ضایع نشود، می تونید به پشتیبانی تلگرام پیام بدید تا هزینه به شما عودت داده شود یا یکی از فایل های موجود بر روی سایت (کتاب یا جزوه یا نمونه سوال) به صورت رایگان تقدیمتون بشه
      آدرس پشتیبان تلگرام: https://t.me/cafejozveir

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *