پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
توماس
نوع فایل 📝
RAR
حجم فایل 💾
32 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۵ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
474 بازدید
۹,۹۰۰ تومان

دانلود رایگان حل المسائل ریاضیات توماس

حل المسائل ریاضیات توماس علمی است که با منطق شکل، کمیت و ترتیب سروکار دارد. ریاضیات در همه کارهای ما اطراف ماست و این عنصر سازنده همه چیز در زندگی روزمره ما است، از جمله دستگاه های تلفن همراه ، معماری (باستان و مدرن) ، هنر ، پول ، مهندسی و حتی ورزش.

از آغاز تاریخ ثبت شده کشف ریاضی پیشتاز هر جامعه متمدنی بوده و حتی در ابتدایی ترین فرهنگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نیازهای ریاضی براساس خواسته های جامعه به وجود آمد.

هرچه جامعه پیچیده تر باشد نیازهای ریاضی پیچیده تر است. قبایل بدوی به چیزی بیش از توانایی شمردن احتیاج داشتند اما برای محاسبه موقعیت خورشید و فیزیک شکار به ریاضیات نیز اعتماد داشتند.

حل المسائل ریاضیات توماس

دانلود حل المسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال توماس

حل المسائل ریاضیات توماس چندین تمدن (در چین ، هند ، مصر ، آمریکای مرکزی و بین النهرین) به ریاضیاتی که امروز می شناسیم کمک کرده اند. سومریان اولین افرادی بودند که سیستم شمارش را ایجاد کردند.

ریاضیدانان محاسبات را توسعه دادند ، که شامل عملیات اساسی ، ضرب ، کسر و ریشه های مربع است.

سیستم سومریان حدود 300 سال قبل از میلاد از طریق امپراتوری اکدی به بابلی ها منتقل شد. ششصد سال بعد در آمریکا مایاها سیستم های تقویم مفصلی را توسعه دادند و منجمان ماهری بودند. در همین زمان مفهوم صفر توسعه یافت.

با توسعه تمدن ها، ریاضیدانان شروع به کار با هندسه کردند که مناطق و حجم ها را برای اندازه گیری های زاویه ای محاسبه می کند و کاربردهای عملی بسیاری دارد. از هندسه در ساخت و ساز خانه گرفته تا مد و طراحی داخلی استفاده می شود.

هندسه دست در دست جبر بود که در قرن نهم توسط ریاضیدان ایرانی، محمد بن موسی الخوارزمی اختراع شد. وی همچنین روش های سریعی را برای ضرب و غواصی اعداد ایجاد کرد که به الگوریتم معروف هستند.

جبر به تمدن ها راهی برای تقسیم میراث و تخصیص منابع ارائه داد. مطالعه جبر به معنای این بود که ریاضیدانان در حال حل معادلات و سیستم های خطی و همچنین درجه دوم هستند و در راه حل های مثبت و منفی فرو می روند.

ریاضیدانان در دوران باستان نیز شروع به بررسی نظریه اعداد کردند. با ریشه در ساخت شکل ، نظریه اعداد به اعداد مجزا ، خصوصیات اعداد و قضیه ها می پردازد.

دانلود رایگان حل المسائل ریاضیات توماس به زبان فارسی

مطالعه ریاضیات در تمدن های اولیه ، عناصر اصلی ریاضیات یونانیان بود که مدل ریاضیات انتزاعی را از طریق هندسه ایجاد کردند. یونان ، با معماری باورنکردنی و سیستم پیچیده حکومتی ، تا زمان معاصر الگوی موفقیت ریاضی بود. ریاضیدانان یونان به چندین مدرسه تقسیم شدند:

مدرسه یونیان تأسیس شده توسط تالس که معمولاً بخاطر ارائه اولین اثبات قیاسی و توسعه پنج قضیه اساسی در هندسه صفحه ، اعتبار وی را به خود اختصاص می دهند.

مدرسه فیثاغورث تاسیس شده توسط فیثاغورس که تحصیلات تناسب ، هندسه جامد و نظریه اعداد را مطالعه کرد.

مدرسه Eleatic که شامل Zeno of Elea ، معروف به چهار پارادوکس بود.

مدرسه سوفیست که به دلیل ارائه آموزش عالی در شهرهای پیشرفته یونان اعتبار دارد. سوفسطائیان با استفاده از استدلال انتزاعی دستورالعملهای مربوط به بحث عمومی را ارائه می دهند.

مدرسه افلاطونی که توسط افلاطون تأسیس شد، تحقیق در ریاضیات را در محیطی دقیقاً شبیه یک دانشگاه مدرن تشویق می کرد.

مدرسه Eudoxus تاسیس شده توسط Eudoxus که نظریه تناسب و اندازه را توسعه داد و قضیه های زیادی را در هندسه صفحه ایجاد کرد.

مدرسه ارسطو معروف به لیسه که توسط ارسطو تأسیس شد و از مکتب افلاطونی پیروی کرد.

علاوه بر ریاضیدانان یونانی که در بالا ذکر شد تعدادی از یونانیان در تاریخ ریاضیات اثری پاک نشدنی گذاشتند. ارشمیدس ، آپولونیوس ، دیوفانتوس ، پاپوس و اقلیدس همگی از این دوران به وجود آمده اند. برای درک بهتر توالی و تأثیر این ریاضیدانان بر یکدیگر از این جدول زمانی بازدید کنید.

در این مدت ریاضی دانان کار خود را با مثلثات آغاز کردند. مثلثات محاسباتی ، مثلثات نیاز به اندازه گیری زاویه ها و محاسبه توابع مثلثاتی دارد که شامل سینوس ، کسینوس ، مماس و متقابل آن ها است.

مثلثات به هندسه ترکیبی متکی است که توسط ریاضیدانان یونانی مانند اقلیدس توسعه یافته است.

به عنوان مثال قضیه بطلمیوس قوانینی را برای آکورد های جمع و اختلاف زاویه ها ارائه می دهد که با فرمول های جمع و اختلاف سینوس ها و کسینوس ها مطابقت دارد. در فرهنگ های گذشته ، مثلثات در نجوم و محاسبه زاویه ها در کره آسمانی اعمال می شد.

دانلود کتاب حل المسائل ریاضیات  توماس

پس از سقوط رم توسعه ریاضیات توسط اعراب و سپس اروپایی ها انجام شد. فیبوناچی یکی از اولین ریاضیدانان اروپایی بود و به دلیل نظریه های خود در زمینه حساب ، جبر و هندسه مشهور بود.

رنسانس منجر به پیشرفت هایی شد که شامل کسرهای اعشاری ، لگاریتم ها و هندسه فرافکنی بود. نظریه اعداد تا حد زیادی گسترش یافت و نظریه هایی مانند احتمال و هندسه تحلیلی عصر جدیدی از ریاضیات را آغاز کردند و حساب در خط مقدم بود.

کتاب حل المسائل ریاضیات توماس

کتاب ریاضیات عمومی توماس یکی از مراجع بسیار پر کاربرد و مفید برای درس ریاضی محسوب می شود. که دانشجویان همواره از این کتاب ها برای مطالعه درس ریاضی عمومی 1 و 2 استفاده می نمایند.

دانشجویانی که در رشته های مهندسی و سایر رشته های پایه مشغول به تحصیل هستند باید درس ریاضی عمومی 1 و ریاضی عمومی 2 را بگذرانند. کتاب ریاضیات جورج توماس یکی از کتاب های مرجعی می باشد که توسط بسیاری از اساتید جهت تدریس در کلاس های دانشگاهی انتخاب می شود.

در این کتاب مباحث به صورت بسیار کامل و با کیفی همراه با تصاویر رنگی مطرح می شود تا دانشجو به راحتی بتواند کلیه مباحث را درک کند.

همچنین تمرین های زیادی را در کتاب های جورج توماس مشاهده می کنید که برای ان ها نیز کتابی تحت عنوان کتاب حل المسائل ریاضیات توماس نگاشته شده است.

پاسخ تمرین های مختلف را می توانید در این کتاب مشاهده نمایید. ابتدا سعی کنید خودتان تمرین ها را حل کنید تا مطالب بهتر در ذهنتان ثبت شود اما اگر به مشکل خوردید و در حل تمرین نا توان بودید می توانید از این کتاب کمک بگیرید و پاسخ تمرین ها را چک کنید.

دانلود رایگان فایل پی دی اف حل المسائل ریاضیات توماس +دانشگاه فنی مهندسی

در پایان هر فصل از کتاب های ریاضیات توماس مسادلی مطرح می شود که دانشجویان گرامی برای یافتن پاسخ این مسائل می توانند کتاب حل المسائل ریاضیات توماس را از سایت کافه جزوه دریافت نمایند.

از انجایی که کتاب های جورج توماس برای درس ریاضیات در دانشگاه ها بسیار پر کاربرد است پیشنهاد و توصیه کافه جزوه به دانشجویان گرامی رشته های مهندسی خرید و مطالعه کتاب حل المسائل جورج توماس می باشد که به صورت مرحله به مرحله به حل مسائل کتاب ریاضیات جورج توماس پرداخته است.

ادامه مطلب

دانشجویان رشته‌های مهندسی و علوم پایه در دانشگاه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد
مشتق: شامل قواعد مشتق‌گیری، مشتق توابع جبری و مثلثاتی، کاربردهای مشتق انتگرال: شامل انتگرال نامعین، انتگرال معین، کاربردهای انتگرال
نظرات
  1. امین

    بسیار عالی

  2. حیدر افشاری

    ( خریدار محصول )

    من این محصول بهتر از این ندیدم و نخواهم دید

  3. مجید رحمانیان

    ( خریدار محصول )

    بی نظیر هستش

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *