پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
2 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۸ مرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
677 بازدید
۸,۹۰۰ تومان

نمونه سوالات تفسیر موضوعی قرآن دانشگاه علمی کاربردی

سوالات تفسیر موضوعی قرآن به معنی جمع آوری ، توضیح و بازجویی آیات مربوط به موضوعی برای جلب نظر قرآن کریم در این زمینه همزمان با نزول قرآن کریم است.

نمونه سوالات نیمسال تابستان 98 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 98-97 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 98-97 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 97-96 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 97-96 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 96-95 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 96-95 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 95-94 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 95-94 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 94-93 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 94-93 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 93-92 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 93-92 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 92-91 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 92-91 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 91-90 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 91-90 + جواب

نمونه سوالات نیمسال تابستان 90 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 90-89 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 90-89 + جواب

نمونه سوالات نیمسال تابستان 89 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 89-88 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 89-88 + جواب

نمونه سوالات نیمسال تابستان 88 + جواب

نمونه سوالات نیمسال دوم 88-87 + جواب

نمونه سوالات نیمسال اول 88-87 + جواب

سوالات تفسیر موضوعی قرآن

نمونه سوالات کتاب تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان pdf

با توجه به سخنان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصوم (علیهم السلام) ، این روش تفسیر دیده می شود و مفسران مسلمان به این روش علاقه مند بوده اند. تفسیر ، زیرا انواع و قوانین آن نسبت به نسخه های قبلی کمتر نوشته شده است. خوشبختانه برخی از قرآن پژوهان در سال های اخیر به این موضوع پرداخته و کتاب ها و مقالاتی نوشته اند.

به نظر می رسد اولین منبع برای بحث نظری تفسیر عینی کتاب البادیه فی التفسیر: روش شناسی و مطالعه عینی عبدالحی فراموی است که چاپ دوم آن در سال 1397 هجری قمری منتشر شده است.

نمونه سوالات تفسیر موضوعی قرآن کریم دانشگاه آزاد

در این مقاله ابتدا منابع موضوعات نظری تفسیر عینی شامل کتاب ها و مقالات مورد بررسی قرار گرفته و سپس منابع تفسیر عینی گزارش شده است. لازم به ذکر است که به دلیل تعداد زیادی از مطالعاتی که به یکی از موضوعات قرآنی پرداخته بود ، ما از بیان آن خودداری کردیم و به برخی تفاسیر عینی که همه آیات قرآن را مورد بررسی قرار داد بسنده کردیم. بخشی یا قسمت بزرگی از آیات و همچنین ذکر منابع بستگی به اهمیت منبع دارد.

نمونه سوالات تفسیر موضوعی قرآن جمعی از نویسندگان

منابع مباحث نظری برای تفسیر موضوعی

  1. کتاب ها و پایان نامه ها

دو دسته کتاب و رساله وجود دارد که به مسائل نظری مربوط به تفسیر عینی می پردازد: یکی منابع مستقل و دیگری منابع وابسته:

منابع مستقل: منابع مستقل به نوشته هایی اشاره می کنند که محتوای آنها کاملاً مربوط به مسائل تفسیری است. این منابع عبارتند از:

  1. رویکرد تفسیرهای عینی قرآن ، هدایت جلیلی ، تهران ، کافر ، 1993 ، (شیعه).

نویسنده این کتاب محتویات کتاب خود را بر اساس یک مقدمه و سه مرحله اساسی “توصیف ، تفسیر و توصیه” تنظیم کرده است. مقدمه شامل 9 فصل است: “زمینه تاریخی تفسیر عینی ، تاریخ تفسیر عینی ، جایگاه تفسیر عینی در طبقه بندی تفاسیر ، تفسیر عینی روش ، تفسیر عینی مرحله دوم ، تفسیر عینی ضرورت ظاهری ، وزن استدلال های مخالف تفسیر عینی در انتقاد “محدوده موضوعات تفسیر عینی ، دو مرحله در محدود کردن تفسیر عینی”.

سوالات تستی تفسیر قران کریم

در مرحله اول ، نویسنده 10 نمونه از تفاسیر عینی معاصر را توصیف می کند و با نوع موضوعات انتخاب شده ، فلسفه انتخاب آنها و روند استدلال مفسران آشنا می شود.

در مرحله تفسیر ، با ارائه تعریفی برای توضیح عینی ، در نظر بگیرید که تعاریف ارائه شده توسط دیگران ناقص است. ترسیم عناصر تفسیر عینی چه در داخل (کتاب و سنت) و چه در خارج (دانش قبلی و تفسیرهای خاص مترجم) موضوع دیگری از مرحله دوم است.

پر کردن ذهن با دانش مربوط به موضوع ، تصحیح و تصحیح ایده های خارج از دین ، ​​تلاش برای درک عمیق مشکلات نظری و عملی آن دوران و مطالعه مسیر تاریخی پدیده تفسیر »توصیه هایی است که کتاب را به پایان می رساند.

  1. تفسیر موضوعی قرآن ، حبیب الله زری ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، علوم قرآنی ، قم ، موسسه آموزش و تحقیقات امام خمینی (بیت المقدس) ، 1999 (شیعه).

این اثر شامل یک مقدمه و 9 فصل است. نویسنده پس از ذکر ضرورت تفسیر قرآن و تقسیم بندی آن به ترتیب و موضوعات ، و تعریف تفسیر عینی تقسیم بندی آن ، به تفسیر عینی اصطلاحات قرآنی و سوره ها و موضوعات قرآن پرداخت. وی معتقد است که زمینه تفسیر عینی همراه با نزول قرآن و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان نخستین مفسر عینی است و این رویکردی ویژه به مسائل است.

این اثر تفسیر عینی را بسیار مهم می داند زیرا راهی برای اثبات اعجاز قرآن ، عامل وحدت مسلمانان و پاسخ به نیازهای انسان به دین است. پس از آن ، او به مبانی نظری تفسیر عینی در محورهای منحصر به فرد بودن قرآن ، هدایت ، جامعیت ، حقیقت قرآن و رعایت آیات یکدیگر پرداخت. این منبع دلایل منطقی و حدیثی برای تفسیر ماهوی ذکر کرد و در نهایت به شبهات مطرح شده در مورد این نوع تفسیر پاسخ داد.

 

دانلود سوالات تفسیر موضوعی قران + جزوه نمونه سوالات دروس عمومی دانشگاه پیام نور

در کتاب خانه ها و کتاب فروشی ها کاب های مختلف یرا برای درس تفسیر موضوعی قران خواهید یافت. که بسته به نظر استاد مربوطه باید یکی از این کتاب های درسی را برای درس تفسیر موضوعی قران مطالعه نمایید.

بعد از مطالعهی کتاب های درسی عمومی لازم است جهت تثبیت و اشنایی با سوالات امتحانی جزوات نمونه سوالات را نیز تهیه نموده و به مطالعه ی ان ها بپردازید. به عنوان نمونه برای درس تفسیر موضوعی قران جزوه نمونه  سوالات تفسیر موضوعی قران در سایت کافه جزوه قرار داده شده است تا دانشجویان بتوانند در کنار مطالعه ی کتاب های درسی تفسیر موضوعی قران کریم با نمونه سوالات رایج این درس نیز اشنایی کاملی داشته باشند.

تمامس سوالات امتحانی در دانشگاه های مختلف که توسط اساتید مختلفی طراحی شده است در قالب یک جزوه نمونه سوال برای درس تفسیر موضوعی قران ارائه شده است. دانشجویانی که وقت کافی جهت مطالعه ی تما فصل های کتاب درسی تفسیر موضوعی قران کریم را ندارند می توانند این جزوه نمونه سوال درس تفسیر موضوعی قران را از سایت کافه جزوه دانلود کرده و به مطالعه ی تمامی نمونه سوالات بپردازند.

دانلود و خرید جزوه نمونه سوالات تفسیر موضوعی قران دانشگاه ازاد اسلامی

جهت خرید فالی پی دی اف جزوه نمونه  سوالات تفسیر موضوعی قران می توانید به کافه جزوه مراجعه نمایی و ا زمیان نمونه سوالات مختلف برای دروس عمومی نمونه سوالات مربوط به درس تفسیر موضوعی قران را پیدا کرده و به خرید ان بپردازید.

نکته مثبت نمونه سوالات درس تفسیر موضوعی قران این می باشد که تمامی والات موجود به همراه پاسخی تشریحی ذکر شده است تا دانشجویان گرامی به راحتی بتوانند پاسخ سوالات را چک کرده و به حل تمامی نمونه سوالات موجود در ان  بپردازند.

ادامه مطلب

دانشجویان
بله
نظرات
  1. ali

    بسیار عالی

  2. میثم داوودی

    عالی به تمام معنا

  3. غلامعلی قهرمانی

    ( خریدار محصول )

    این محصول واقعا عالی هست و پیشنهاد میکنم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *