پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
بازگشت وجه تا 7 روز
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
اطلاعات محصول
مولف ✍️
کافه جزوه
نوع فایل 📝
PDF
حجم فایل 💾
6 مگابایت
تاریخ انتشار 📅
۱۶ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدیدها 👁️
437 بازدید
۸,۰۰۰ تومان

جزوه شیمی کوانتومی دانشگاه پیام نور

جزوه شیمی کوانتومی، مکانیک کوانتومی مولکولی نیز نامیده می شود و شاخه ای از شیمی است که بر کاربرد مکانیک کوانتوم در سیستم های شیمیایی متمرکز است. درک ساختار الکترونیکی و دینامیک مولکولی با استفاده از معادلات شرودینگر مباحث اصلی در شیمی کوانتوم است.

شیمی دانان بسیار متکی به طیف سنجی هستند که با استفاده از آن می توان اطلاعات مربوط به مقداردهی انرژی را در مقیاس مولکولی بدست آورد. روش های معمول طیف سنجی مادون قرمز (IR) ، طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) و میکروسکوپ پروب است.

شیمی کوانتوم حالات اساسی اتم ها و مولکولهای منفرد، حالات برانگیخته و حالات گذار را که در طی واکنش های شیمیایی رخ می دهد، مطالعه می کند.

جزوه شیمی کوانتومی

جزوه شیمی کوانتومی دانشگاه تهران

در محاسبات، مطالعات شیمیایی کوانتوم همچنین از روش های نیمه آزمایشی و روش های دیگر مبتنی بر اصول مکانیک کوانتوم استفاده می کند و به مشکلات وابسته به زمان می پردازد.

بسیاری از مطالعات شیمیایی کمی فرض می کنند که هسته ها در حالت استراحت هستند (تقریب Born-Oppenheimer). بسیاری از محاسبات شامل روش های تکراری است که شامل روش های میدانی خود سازگار است.

اهداف اصلی شیمی کوانتوم شامل افزایش دقت نتایج برای سیستم های کوچک مولکولی و افزایش اندازه مولکول های بزرگ قابل پردازش است که با توجه به ملاحظات اندازه گیری محدود می شود و زمان محاسبه به عنوان توان تعداد اتم ها افزایش می یابد.

دانلود pdf جزوه شیمی کوانتومی

برخی معتقدند که تولد شیمی کوانتوم با کشف معادله شرودینگر و کاربرد آن در اتم هیدروژن در سال 1926 آغاز شد. با این حال مقاله والتر هیتلر در سال 1927 (1901-1981) و فریتز لندن اغلب به عنوان اولین شناخته می شوند نقطه عطفی در تاریخ شیمی کوانتوم.

این اولین کاربرد مکانیک کوانتوم در مولکول هیدروژن دیاتومیک و در نتیجه در مورد پدیده پیوند شیمیایی است. در سال های بعد پیشرفت های زیادی توسط رابرت اس حاصل شد. مولیکن، مکس متولد، جی. رابرت اوپنهایمر، لینوس پائولینگ، اریک هاکل، داگلاس هارتری، ولادیمیر فاک، چند مورد را نام ببرم.

تاریخ شیمی کوانتوم همچنین از طریق کشف پرتوهای کاتدی در سال 1838 توسط مایکل فارادی ، بیان 1859 مسئله تابش بدن سیاه توسط گوستاو کرخوف ،

پیشنهاد لودویگ بولتزمن در سال 1877 مبنی بر اینکه حالت های انرژی در یک سیستم فیزیکی می تواند باشد جداگانه و فرضیه کوانتومی سال 1900 توسط ماکس پلانک استدلال می کند که هر انرژی تابش شده توسط یک سیستم اتمی را می توان از نظر تئوری به تعدادی از عناصر گسسته انرژی تقسیم کرد.

به طوری که هر یک از این عناصر انرژی متناسب با فرکانس ν است که هر یک به طور جداگانه تابش می کند انرژی و مقدار اسکالر را ثابت پلانک می نامند.

سپس در سال 1905 ، برای توضیح اثر فوتوالکتریک (1839) ، یعنی اینکه تابش نور به برخی از مواد می تواند الکترونها را از ماده خارج کند، آلبرت انیشتین بر اساس فرضیه کوانتوم پلانک، این فرضیه را مطرح کرد که نور خود از ذرات کوانتومی جداگانه تشکیل شده است که بعدا فوتون (1926) نامید.

در سال های بعد این مبانی نظری به آرامی شروع به استفاده از ساختار شیمیایی، واکنش و پیوند می شود. شاید بیشترین سهم را در این زمینه لینوس پاولینگ داشته باشد.

دانلود رایگان جزوه شیمی کوانتومی دانشگاه پیام نور

شیمی کوانتومی یکی از دروس تخصصی مورد نیاز برای دانشجویان رشته های شیمی یا سایر دروس مرتبط می باشد. انتخاب منبعی مناسب برای درس شیمی کوانتومی یکی از ضروریات برای دانشجویان محاسه می شود.

در کنار کتاب های درسی شیمی کوانتومی جزواتی هم وجود دارند که مطالعه ی ان ها نسبت به کتاب های درسی راحت تر می باشد و مطالعه ی این جزوات وقت کم تری را از شما خواهد گرفت. اما لازم به ذکر است که کلیه مطالب و نکات مهم توسط این جزوه ها پوشش داده می شود.

پس دانشجویان گرامی رشته های مرتبط می توانند فایل پی دی اف جزوه شیمی کوانتومی را از سایت کافه جزوه دانلود کنند. و این جزوه را به عنوان منبع اصلی درس شیمی کوانتومی برگزینند.

گاهی برخی از اساتید مطالعه ی این جزوه را به دانشجویان خود معرفی خواهند کرد. با مطالعه ی این جزوه و مرور ان می توانید نمره  یخوبی را از درس شیمی کوانتومی د رامتحانات پایان ترم کسب نمایید و این گونه معدل خود را به طور قابل توجه ای افزایش دهید.

خرید جزوه شیمی کوانتومی +کامل +خلاصه جزوات

شیمی کوانتومی از انجایی که یکی از دروس اختصاصی می باشد کسب نمره  یخوب و یادگیری کامل این درس بسیار مهم است. پس توجه نمایید که جزوه ای که برای مطالعه ی این درس انتخاب می نمایید.

جزوه ای جامع و کامل باشد و به کلیه مطالب لازم اشاره کرده باشد. این گونه با مطالعه  یاین جزوه دیر نیاز ینیست که از کتاب ها نیز استفاده نمایید. و مطالعه ی جزوه کفایت خواهد کرد.

یکی از بهترین جزوات برای درس شیمی کوانتومی جزوه شیمی کوانتومی قرار گرفته بر سایت کافه جزوه می باشد. کلیه دانشجویان می توانند جهت دانلود این جزوه به سایت مراجعه کرده این محصول را خریداری کنند.

ادامه مطلب

به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم پایه شیمی کوانتومی آشنا شوید. درک شما از مباحث شیمی کوانتومی را افزایش می‌دهد. به شما کمک می‌کند تا برای امتحانات و کنکور آماده شوید. به شما کمک می‌کند تا نمره بهتری در درس شیمی کوانتومی کسب کنید.
PDF Word
نظرات
  1. نازنین

    جزوه کاملی بود
    توصیه میکنم حتما دانلودش کنید

  2. امین حبیبی

    خیلی خوب است

  3. نادر اسدی

    در کل خوبه کار راه بندازه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *